Citat:
Ursprungligen postat av bipbop
Är någon idiot så är det du som skyddar den förbannade mördaren och till varje pris försvarar genom att på alla dom finaste sätt såga alla motargument som talar emot GM!
Likt en advokat svamlar du på med fina ord och vridna meningar, vi skiter i vad som kan bevisas "utom rimligt tvivel", faktum kvarstår, sanningen! (inte MF versionen då han har allt att vinna på lögner)..
Jag svamlar inte överhuvudtaget. Jag redogör för hur beviskravet i det svenska rättssystemet fungerar. Om det inte passar får du flytta eller verka för en förändring.
Citat:
Oavsett vad tingsrätten (läs dagis) kom fram till när dom sågade alla bevis mot stackars mördaren så kvarstår faktum att man inte slår sig själv i magen med sådan kraft att pulsådern spricker, tänder eld på sängen (vilket MF så även gjorde i Skene, tände lite eld i hennes säng vilket påvisar ett sådant beteende) och döende plockar ner brandvarnaren för att inte väcka uppmärksamhet av offrets grannar. Kanske hon kastade lite blod på han med innan han "gråtandes" sprang ut?!
Tingsrätten sågade inga bevis. De konstaterade helt enkelt att det inte fanns några bevis som visat att han startat branden. Du kan väl redogöra för vilka bevis som styrker detta? Du tycker ju att det är så klart.
Det finns för övrigt ingen som hävdar att brottsoffret slagit sig självt i magen. Om du läst domen hade du (kanske) insett detta.
Vad Forsenberg eventuellt gjort i Skene spelar naturligtvis ingen roll för bevisvärderingen i ett fall som utspelar sig flera år tidigare... Det tycker jag nästan att till och med du borde förstå. Men bara nästan.
Citat:
Tror du ditt mögel att hon tog självmord och han inte kunde rädda henne? Då är det dags att krypa tillbaka med dina försvarstal till hålet du kom ifrån eller kanske in i MFs röv! (Du verka vara en riktig skit så den sistnämnda platsen kanske passar bäst..)
Jag har redan skrivit vad jag tror. Tyvärr saknar du dock läsförmåga. Jag
tror att Forsenberg tände elden. Det spelar dock ingen jävla roll. Det är nämligen inte tillräckligt att man tror något för att någon ska fällas till ansvar...
Citat:
Hatar verkligen försvarsmuppar som du som vrider och vinklar solklara fall till oigenkännlighet, kanske MF enligt dig skulle fått skadestånd och en 2a på söder?
Senaste fallet var i Skene då han med uppsåt ville döda en kille (och var nära att lyckas) då han fick stryk ordentligt efter att ha gett sig på vederbörandes flickvän.
Här finns det inga förmildrande omständigheter och detta kommer fram i Borås tingsrätt inom kort.
Jaha? Intressant.
Citat:
Denna gången kan offret tala till skillnad från tidigare fall..
Det underlättar normalt sett utredningsarbetet, ja?
Citat:
Visst finns det många som dömts oskyldiga och det är beklagligt men, nu är det lite skillnad i detta solklara fallet där GM enbart räddades pga lögner och "svag bevisföring". Denna MF har tidigare vid ett flertal tillfällen bevisat vem han är och vad han är kapabel till så då undrar jag: -hur många gånger ska man komma undan kännbart straff vid grova brottsliga handlingar?
Ett trassligt liv med droger och brott ska inte vara en förmildrande omständighet vid våldsbrott, däremot ska det efter upprepning vara skärpta straff oavsett hur mycket empati man söker i rätten.
Du är ju fullständigt pantad. Hur kan du tro att trassligt liv med droger varit förmildrande på något sätt i fallet Forsenberg? Antingen är du inte läskunnig (innefattandes normal läsförståelse), eller så har du inte ens försökt att läsa den aktuella domen.
Om du inte önskar leva i en rättsstat utan föredrar länder med ett mer godtyckligt straffrättsligt system tar de sannolikt emot dig med öppna armar i exempelvis Afghanistan och Nigeria. Flytta gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Påminner igen om min fråga ; Varför är det så viktigt för dig att andra människor ska löpa en hög risk att utsättas för dödligt våld??
Du kan följa bipbop till Afghanistan, som tycks vara ett land vars ideologi passar dig bättre.