2011-05-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Som någon nyss sa: Varför finns inte ett enda signalament omskrivet i tidningarna? Wallner är ju fullt talbar så det kan ju inte vara orsaken. Kan det vara så att historien döljer någonting av lite känsligare karaktär som gör att polisen vill arbeta lite mer i det tysta? Något skumt är det. Här osar det katt och ligger eh gravad hund. Jag tror han skulle köpa stjärt...

Självklart är det för att "inte ge rasisterna en plattform"

Lägg därtill att han är företrädare för det tveklöst mest mass-invandrings-extremistiska partiet i sjuklövern. Så det vore väl ändå lite märkligt om man bryter traditionen med att lämna ut signalement i just detta fall.

Den enda slutsats du kan dra av det är att GM INTE är blond och troligen inte heter Linus i förnamn.
Citera
2011-05-01, 23:47
Medlem
expoexpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Detta är tyvärr sant. Alltför ofta är det misshandel först och sen rån. Man kan undra varför han är i alby, det är inte vanligt att man hamnar där av misstag. Mitt tips är att han antingen åkte dit för att köpa sig lite droger eller för att följa med ett ragg hem.

Somnat på tåget i fyllan kanske.
Citera
2011-05-01, 23:48
Medlem
Citat:
Detta är tyvärr sant. Alltför ofta är det misshandel först och sen rån. Man kan undra varför han är i alby, det är inte vanligt att man hamnar där av misstag. Mitt tips är att han antingen åkte dit för att köpa sig lite droger eller för att följa med ett ragg hem.

Eller att hans nämnda pojkvän bor i närområdet.

I hans kretsar behöver man väl knappast lämna tullarna för att få tag på droger?
Citera
2011-05-01, 23:48
Medlem
skarlockholmess avatar
Det är något skumt. Inte ett ord om ålder eller utseende på gärningsmän. Antingen mörkar man deras härkomst eller så sysslade Anders Wallner med skumraskaffärer i form av prostitution. Polisen lär mörka om det är så.
Citera
2011-05-01, 23:57
Medlem
Tycker att massmedia/snuten är allmänt usla på att ge signalement,känns snarare som att dom hellre mörkar ev. GM

Jag menar vad har man att förlora?
Citera
2011-05-01, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Jag är född och uppvuxen i Botkyrka. Mina kompisar likaså. Du har uppenbarligen inte en susning om hur gängen i dessa förorter går tillväga. Våld ingår alltid, oftast innan man ens hinner respondera på deras uppmaning att lämna över värdesaker. Dels är det en del av grejen, dels ett sätt som får de allra hårdaste offer att mjukna och i ren rädsla göra precis vad de säger.

Har man tur tur är våldet relativt lindrigt, har man mindre tur blir man totalt misshandlad och bortförd till en bankomat där man under ännu mer våld blir avtvingad sin kortkod. Det förekommer också, om man bor i området, att de tvingar upp en i sin lägenhet där såväl fru och barn finns. När det händer är det bara att be till högre makter att det bara är värdesaker de är ute efter.

Jag vet visst vad jag snackar om, våld är inte ovanligt, men att man går så pass långt att man sätter kniven i rånoffret hör inte till vanligheterna. Det är speciellt ovanligt att man väljer att använda kniven mot en person inte tjafsar emot utan gör som han blir tillsagd. Kan du hävda något annat?
Senast redigerad av losingyou 2011-05-02 kl. 00:01.
Citera
2011-05-02, 00:01
Bannlyst
Citat:

Du får ändå skilja på misshandel och sätta kniven i rånoffret.
Citera
2011-05-02, 00:01
Bannlyst
kolla första inlägget här http://www.facebook.com/profile.php?...710719&sk=wall

112 vågade inte skicka in ambulans till alby och df åkte han till skärholmen kanske? och han var på fest me sina kompisar
Citera
2011-05-02, 00:03
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
Somnat på tåget i fyllan kanske.
Vad jag har förstått var det fel linje för honom att somna på hemvägen, jag tror absolut inte på att han har somnat för att vakna upp i alby.

Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Eller att hans nämnda pojkvän bor i närområdet.

I hans kretsar behöver man väl knappast lämna tullarna för att få tag på droger?
Jo så kan fallet ha varit, men man kan ju tro att pojkvännen skulle möta honom mitt på natten i alby centrum. Men det är en möjlighet, om hans pojkvän nu bor i alby..

Nja det beror väl på med vilka han umgicks med, jag tror ej att alla i hans umgängeskrets brukar droger, det är gissningsvis en liten majoritet. Om vi skall spekulera är det inte det snyggaste att röka hasch om man är en blivande toppolitker, trots att han är miljöpartist, och valde därför att möta upp några "schyssta" snubbar för att köpa sig lite brunt.
Citera
2011-05-02, 00:10
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Jo för sodomiter är inte alls några promiskuösa dekadenta omoraliska jävlar som skulle köpa pojkstjärt fast de är "i ett förhållande". Dra den om rödluvan också när du ändå håller på
Vi kanske kan få en förstahandsbeskrivning från de två Alby-borna som kan ge en bättre beskrivning om hur Wallner tagit kontakt med dem för att köpa stjärt och därmed bryta mot sexköpslagen? Det borde väl komma fram vid rättegången, om inte tidigare. Jag tycker dock att det vore festligare om det kunde komma fram i tråden tidigare - samtidigt som svensk media försöker bagatellisera denne könsrollsöverskridande och ammande tomtes amorösa äventyr i förorten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laakshoo
kolla första inlägget här http://www.facebook.com/profile.php?...710719&sk=wall

112 vågade inte skicka in ambulans till alby och df åkte han till skärholmen kanske? och han var på fest me sina kompisar

Stämmer detta vore det riktigt sjukt. Detta måste medierna rota i, ligger det någon sanning i detta så måste det komma fram. Nog för att Alby inte är perfekt, men det är knappast farligt för ambulans att åka dit. Det där kan bara inte stämma, SOS kommer få rejält med skit om detta stämmer.
Citera
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Du får ändå skilja på misshandel och sätta kniven i rånoffret.
Jo absolut, men båda kan leda till att offret dör. Jag har vänner som har råkat ut både för det ena och det andra, de fick ingen varning ala: "hit på plånkan" utan det var slag i bakhuvudet och spark i ansiktet tills de tuppade av. Men självklart kan det ha gått till att Anders var lite drucken och helst inte ville bli av med sin plånbok, tjafsade tillbaks till en början vilket ledde till att grabbarna drar kniv i stridens hetta. När väl kniven är framme går det fort. Hur det gick till kan vi endast spekulera omkring, jag tror i varje fall inte att de gav honom någon vidare förvarning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in