Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-01, 23:15
Medlem
Bor i närområdena och är man vit och beger sig dit på natten så är inte allt okey med hästarna.Sen spelar det ingen roll vad hans syfte var kanske var det en dålig dag på jobbet.
Citera
2011-05-01, 23:15
Medlem
skarlockholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag fattar inte varför det bland vissa här anses som mycket sannolikt att han har varit där för att köpa stjärt. Om han hade varit hetero - hade det då ansetts som mycket sannolikt att han hade varit där för att köpa lite sex av en tjej?

Jag menar - bögar har väl inte större sexualdrift än hetero?

Finns det egentligen något som talar emot att det skulle röra sig om ett vanligt rån?

Jag tror inte att han ville köpa stjärt. Jag tror han sålde stjärt. Hoppas polisen undersöker hans anus för att se om det är nyspräckt. Det var antagligen prostitution som gick snett.
Citera
2011-05-01, 23:18
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Jag fattar inte varför det bland vissa här anses som mycket sannolikt att han har varit där för att köpa stjärt. Om han hade varit hetero - hade det då ansetts som mycket sannolikt att han hade varit där för att köpa lite sex av en tjej?

Jag menar - bögar har väl inte större sexualdrift än hetero?
Nej det har de inte men de har oftare en mer promiskuös inställning OCH, vilket är mycket viktigt och politiskt inkorrekt att undersöka men icke desto mindre sant enligt amerikansk statistik: Manliga bögar är mycket högt överrepresenterade när det gäller pedofilisk läggning, med andra ord, bögar är oftare pedofiler jämfört med normala heterosexuella människor. Bögar är också överrepresenterade bland mördare med kannibalistiska inslag

mvh TOS
Senast redigerad av The.other.side 2011-05-02 kl. 00:01.
Citera
2011-05-01, 23:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
nja så är det nog inte. Visst är homosar mer öppna och har kanske inte större men mer frekvent och mer varierad än heteros. Det är ju ingen slump att HIV spreds med homisar.

Antagligen är det dock ett vanligt rån och om denna rodrigo är den jag tror det är så är det med stor sannolikhet ett nytt rån av honom. Bara för sheriffen att läsa tråden och hämta honom imorgon. Inte den smartaste kniven i lådan.
Äh, även heteros pippar ju runt lite överallt. Jag tror inte att homos gör det mer än heteros. Att HIV spreds genom homos beror såvitt jag förstår på att smittan har lättare för att ta sig fram när den kommer "bakvägen"; tunnare slemhinnor där eller något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av skarlockholmes
Jag tror inte att han ville köpa stjärt. Jag tror han sålde stjärt. Hoppas polisen undersöker hans anus för att se om det är nyspräckt. Det var antagligen prostitution som gick snett.
Varför tror du att han gjorde det?
Citera
2011-05-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skarlockholmes

det blir nog inte snuten som sköter den biten, han e väl redan sydd isf,
Citera
2011-05-01, 23:26
Medlem
pundarfans avatar
Att inte det kommit något signalement ålder osv. ?? Man kan ju verkligen undra vad som hände
Men skulle tro att denna idiot som blivit knivad aldrig skulle erkänna om det var en neger...
Citera
2011-05-01, 23:32
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Det som känns konstigt är att han blev knivhuggen, vilket kan antyda att han försvarat sig? Däremot ser han verkligen inte ut som personen som skulle tjafsa om två personer skulle råna honom. Det finns mycket drägg i Alby som rånar, men det är sällan man tar till fysiskt våld om man får det man är ute efter och BO inte försvarar sig.

Det är någonting som inte stämmer här.
Jag är född och uppvuxen i Botkyrka. Mina kompisar likaså. Du har uppenbarligen inte en susning om hur gängen i dessa förorter går tillväga. Våld ingår alltid, oftast innan man ens hinner respondera på deras uppmaning att lämna över värdesaker. Dels är det en del av grejen, dels ett sätt som får de allra hårdaste offer att mjukna och i ren rädsla göra precis vad de säger.

Har man tur tur är våldet relativt lindrigt, har man mindre tur blir man totalt misshandlad och bortförd till en bankomat där man under ännu mer våld blir avtvingad sin kortkod. Det förekommer också, om man bor i området, att de tvingar upp en i sin lägenhet där såväl fru och barn finns. När det händer är det bara att be till högre makter att det bara är värdesaker de är ute efter.
Citera
2011-05-01, 23:38
Medlem
nero1s avatar
Som någon nyss sa: Varför finns inte ett enda signalament omskrivet i tidningarna? Wallner är ju fullt talbar så det kan ju inte vara orsaken. Kan det vara så att historien döljer någonting av lite känsligare karaktär som gör att polisen vill arbeta lite mer i det tysta? Något skumt är det. Här osar det katt och ligger eh gravad hund. Jag tror han skulle köpa stjärt...
Citera
2011-05-01, 23:44
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Som någon nyss sa: Varför finns inte ett enda signalament omskrivet i tidningarna? Wallner är ju fullt talbar så det kan ju inte vara orsaken. Kan det vara så att historien döljer någonting av lite känsligare karaktär som gör att polisen vill arbeta lite mer i det tysta? Något skumt är det. Här osar det katt och ligger eh gravad hund. Jag tror han skulle köpa stjärt...
Utan att kunna stödja mig på några fakta tycker jag att det väldigt sällan är signalement på bovar i massmedia. Kanske beror det på att ofta har offret svårt att beskriva GM i detalj.

I just detta fall har massmedia skrivit att offret har gett vaga signalementen. Om då massmedia publicerar det lilla som finns kanske risk för begränsningar uppstår - folk tror att "den och den kan det inte vara för han har ju ingen randig tröja, osv".
Citera
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Jag är född och uppvuxen i Botkyrka. Mina kompisar likaså. Du har uppenbarligen inte en susning om hur gängen i dessa förorter går tillväga. Våld ingår alltid, oftast innan man ens hinner respondera på deras uppmaning att lämna över värdesaker. Dels är det en del av grejen, dels ett sätt som får de allra hårdaste offer att mjukna och i ren rädsla göra precis vad de säger.

Har man tur tur är våldet relativt lindrigt, har man mindre tur blir man totalt misshandlad och bortförd till en bankomat där man under ännu mer våld blir avtvingad sin kortkod. Det förekommer också, om man bor i området, att de tvingar upp en i sin lägenhet där såväl fru och barn finns. När det händer är det bara att be till högre makter att det bara är värdesaker de är ute efter.
Detta är tyvärr sant. Alltför ofta är det misshandel först och sen rån. Man kan undra varför han är i alby, det är inte vanligt att man hamnar där av misstag. Mitt tips är att han antingen åkte dit för att köpa sig lite droger eller för att följa med ett ragg hem.
Citera
Medlem
skarlockholmess avatar
Citat:
Äh, även heteros pippar ju runt lite överallt. Jag tror inte att homos gör det mer än heteros. Att HIV spreds genom homos beror såvitt jag förstår på att smittan har lättare för att ta sig fram när den kommer "bakvägen"; tunnare slemhinnor där eller något sådant.

Varför tror du att han gjorde det?

Platsen och tiden kontra personlighetstyp.
Citera
2011-05-01, 23:45
Medlem
colibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1

Varför åker man till Alby för att köpa stjärt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in