2005-10-13, 21:45
Bannlyst
Här pratas det "muppar" och "ubåtar" ser jag.
Visste jag inte bättre skulle jag kunna tro att detta var Heta Linjen
2005-10-13, 21:47
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Har du skickat RP på de inlägg som du anser vara regelbrott?

Grejen är ju att det inte är de ensklida inläggen, utan helheten som gör det. Varför kan man itne göra "report post" på e hel användare, om du förstår hur jag menar?

Du vet PRECIS vilka användare vi talar om, och hur skall man bete sig för att "rapportera" att man anser att de stör?
2005-10-13, 21:48
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Grejen är ju att det inte är de ensklida inläggen, utan helheten som gör det. Varför kan man itne göra "report post" på e hel användare, om du förstår hur jag menar?

Du vet PRECIS vilka användare vi talar om, och hur skall man bete sig för att "rapportera" att man anser att de stör?

Det är väl bara att skicka en Rp på ett inlägg från personen och skriva vad det handlar om i texten eller skicka pm till en Modd.
2005-10-13, 21:51
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Har du skickat RP på de inlägg som du anser vara regelbrott?
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Det är väl bara att skicka en Rp på ett inlägg från personen och skriva vad det handlar om i texten eller skicka pm till en Modd.
Det finns nästan ingenting att RP:a då vissa användare så sluga att de klarar av att vara "On Topic" och ändå skriver massa "trams"...

Att skriva "moral"-inlägg i varenda j*vla tråd är inte "on topic", det är att j*vlas med folk!

Och det vet ni mods mycket väl!

/Cody
2005-10-13, 22:08
Bannlyst
Jag vill påstå att fb har att göra med en helt ny typ av troll!

Tidigare flippade trollen ut ganska rejält, men nu tycker jag mig
märka en mycket strängare disiplin bland trollen.
De håller sig inom regelverket, men lyckas ändå provocera på ett
mycket effektivt sätt. Sedan spelar de "vanliga användare" lite
då och då och på så sätt slipper de undan trollstämpel i Outlaw.

Det känns som moderatorer och admin måste uppdatera sin syn
på vad som utmärker ett troll på fb

Ett färskt exempel är det uppenbara trollet som lyckades (på
ett mycket skickligt sätt, måste jag medge) få moderatorn att
låsa CharlieR:s tråd...

Trollet hade ett syfte, att låsa tråden. Och fick detta att ske,
genom att styra hela diskussionen till en låsning.

Troll 1
FB 0

Edit: Ska nog skriva ovanstående exempel är just... ett exempel.
Tråden i sig har jag aldrig varit personligt intresserad av eller ens
gjort inlägg i.
2005-10-13, 23:02
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Vad krävs för att ni ska göra en sökning om det är ett troll? Jag har vissa "aningar" om att en viss användare mkt väl kan vara det
Som ett litet tillägg till 47:ans inlägg:

Som 47:an nämner så känner vi ibland igen s.k. troll på stil och sätt att skriva. Vissa har lagt om kurs och blivit skötsamma användare som respekterar våra regler och då finns enligt min mening ingen som helst anledning att rota i detta. Min högst personliga uppfattning är att endast de troll som kommer tillbaka för att förstöra och ställa till förtret för debattörer och moderatorer, eller förväntas göra det, ska bannlysas igen. Människor kan ändra sig till det bättre och att bli av med sitt inarbetade användarnamn kan vara straff nog för många. Jag ser inga problem med att att någon - efter en välbehövlig time out - registrerar sig igen och börjar om från noll utan att på något sätt insinuera något samröre med ett tidigare bannat användarnamn. Jag vet några troll på forumet som fungerar bra och det vore tämligen kontraproduktivt att göra sig av med bra debattörer för dess brokiga historias skull.
2005-10-13, 23:41
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag ser inga problem med att att någon - efter en välbehövlig time out - registrerar sig igen och börjar om från noll utan att på något sätt insinuera något samröre med ett tidigare bannat användarnamn. Jag vet några troll på forumet som fungerar bra och det vore tämligen kontraproduktivt att göra sig av med bra debattörer för dess brokiga historias skull.

Nu var det väl så att de personer vi talar knappast sköter sig och är speciellt poduktiva för forumet, utan bara är här för att jävlas. HUR ska man göra för att ni ska ta tag i detta och diskutera dem? Uppenbarligen så får jag ju varken nämna deras namn i en tråd igen, eller skicka PM om det. Hur f*n ska man göra då?
2005-10-14, 00:01
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Nu var det väl så att de personer vi talar knappast sköter sig och är speciellt poduktiva för forumet, utan bara är här för att jävlas. HUR ska man göra för att ni ska ta tag i detta och diskutera dem? Uppenbarligen så får jag ju varken nämna deras namn i en tråd igen, eller skicka PM om det. Hur f*n ska man göra då?
Om du hittar någon som uppenbarligen missköter sig och du misstänker att det rör sig om ett troll kan du skicka ett PM till Admin eller någon moderator som du tror kan ta upp frågan. Förklara vad personen gjort för fel, varför du misstänker att denne är ett troll och lämna gärna några länkar till inlägg som ger dig stöd för din misstanke.
2005-10-14, 00:11
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Om du hittar någon som uppenbarligen missköter sig och du misstänker att det rör sig om ett troll kan du skicka ett PM till Admin eller någon moderator som du tror kan ta upp frågan. Förklara vad personen gjort för fel, varför du misstänker att denne är ett troll och lämna gärna några länkar till inlägg som ger dig stöd för din misstanke.

Men snälla du, du har ju läst tråden. Visst - jag kan skicka samma namn till dig i ett PM som jag nämnt rakt ut tidigare i tråden.

Det handlar om två användare, och ni vet nog alla moderatorer preciiiis vilka 2 det är, och ni vet nog även varför folk stör sig på dem.

Sluta gå runt ämnet hela tiden!
2005-10-14, 00:16
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Men snälla du, du har ju läst tråden. Visst - jag kan skicka samma namn till dig i ett PM som jag nämnt rakt ut tidigare i tråden.

Det handlar om två användare, och ni vet nog alla moderatorer preciiiis vilka 2 det är, och ni vet nog även varför folk stör sig på dem.

Sluta gå runt ämnet hela tiden!
RP:a inlägg där de bryter mot reglerna. Gör de inte det kan vi såklart inget göra, om de inte visar sig att de är troll.
2005-10-14, 06:12
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Moderatormeddelande

Trots min tidigare uppmaning att hålla detta till en generell diskussion så fortsätts det ändå att talas (tjatas) om en eller två specifika användare.

Jag tror dock att ursprungsfrågan samt en del följdfrågor är besvarade nu så jag låser denna.

// Moderatorn
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in