2005-10-13, 19:18
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Moderatormeddelande

Vänligen försök att hålla denna diskussion på en generell nivå, och låt bli att gå in på enskilda användare och låt bli personligt tjafs. Annars riskerar denna tråd att låsas.

// Moderatorn
2005-10-13, 19:31
Medlem
Haecceitys avatar
Det var givetvis inte min mening att peka ut någon enskild användare. Det sköter denne så bra själv.

Citat:
Ja, jag tvingas ju tyvärr överge ämne efter ämne därför att unge herr moralpredikare dyker upp...

Kappis som min femåring skulle sagt. (Han menar capisce...)
2005-10-13, 20:49
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Vänligen försök att hålla denna diskussion på en generell nivå, och låt bli att gå in på enskilda användare och låt bli personligt tjafs. Annars riskerar denna tråd att låsas.

// Moderatorn

Oki, låtmig då formulera om min fråga! Har ni utfört nåra efterforskningar på "de två användarna som jag inte får nmna vid namn men som allaförstår än då vilka jag menar", om de använder kända IP etc? Kända emailadresser osv..
2005-10-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Oki, låtmig då formulera om min fråga! Har ni utfört nåra efterforskningar på "de två användarna som jag inte får nmna vid namn men som allaförstår än då vilka jag menar", om de använder kända IP etc? Kända emailadresser osv..
Jag säger så här att troll som upptäcks bannas återigen i enlighet med admins inlägg.

// Mod
2005-10-13, 21:07
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Jag säger så här att troll som upptäcks bannas återigen i enlighet med admins inlägg.

// Mod

Vad krävs för att ni ska göra en sökning om det är ett troll? Jag har vissa "aningar" om att en viss användare mkt väl kan vara det
2005-10-13, 21:12
Medlem
JustMes avatar
Citat:

// Mod

Kan du inte bara svara på min fråga, det är mkt enkelt. Ja eller nej?
2005-10-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Vad krävs för att ni ska göra en sökning om det är ett troll?
Först och främst krävs det att personen begår regelbrott eller ständigt är på gränsen till att bryta mot regelverket och på så sätt drar till sig vår (läs moderatorernas) uppmärksamhet. Det i sig är ingen garanti för att vi trollcheckar, det skall oftast till lite mer, t.ex. att någon av oss känner igen stilen på användaren och att en trollmisstanke väcks.

// Mod
2005-10-13, 21:17
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Först och främst krävs det att personen begår regelbrott eller ständigt är på gränsen till att bryta mot regelverket och på så sätt drar till sig vår (läs moderatorernas) uppmärksamhet. Det i sig är ingen garanti för att vi trollcheckar, det skall oftast till lite mer, t.ex. att någon av oss känner igen stilen på användaren och att en trollmisstanke väcks.

// Mod

Varför vägrar du konsekvent svara på min fråga? Om du inte vill svara i tråden så kan du skicka PM.
2005-10-13, 21:18
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:

// Mod

Så trams är inget regelbrott? Inte för att det spelar någon roll, jag startade tråden för att jag undrade hur vissa(som dessutom påminner om varandra) får vara kvar trots lekstugenivå på inläggen
2005-10-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Så trams är inget regelbrott? Inte för att det spelar någon roll, jag startade tråden för att jag undrade hur vissa(som dessutom påminner om varandra) får vara kvar trots lekstugenivå på inläggen
Har du skickat RP på de inlägg som du anser vara regelbrott?
2005-10-13, 21:27
Medlem
icys avatar
Nu skall vi se om jag förstått rätt. Det som anses vara ett troll på FB, men ingen annanstans är när en person som blivit bannad återkommer med en annan användare. Medan den "tradionella" trollen, som är en som bara försöker provocera är välkommen på Flashback. Korrekt?
2005-10-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Varför vägrar du konsekvent svara på min fråga?
Varför vägrar du att förstå att jag inte diskuterar enskilda medlemmar varesig i den här tråden eller via PM med andra? Det här är en generell diskussion!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in