2011-04-06, 07:57
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS nya tjej är medlem på Flashback, vilket är uppenbart för de som läser tråden.

ja, fast det där har diskuterats flera gånger tidigare på flashback. bla då en bloggare försökte kväsa diskussionen om sig själv genom att regga sig på flashback.

du (eller vem som helst) är i din fulla rätt att länka till vem du vill i såna här trådar. bara du inte skriver "fs nya tjej heter pederasten på flashback".
men att skriva "det här är facebook-kontot som tillhör den misstänkte gms nya tjej" är inget brott mot 1.06.

om någon person väljer att outa sig själv så är det naturligtvis inget som ska få förstöra den öppna diskussionen på flashback.

det är ju bara att du tänker efter lite egentligen, om tex fs själv skulle komma in i den här tråden när han var på fri fot, menar du att man då inte skulle få länka till hans sidor?

ja, det här blev ju tämligen ot, men ändå en viktig diskussion att ta.
Citera
2011-04-06, 07:58
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tycker du inte själv att det är lite märkligt? Om min sambo försvann skulle jag riva upp himmel och jord. De flesta skulle vara fullt upptagna med att få någon klarhet i vad som hänt och "älta" det med alla man pratade med..men om det är ett ämne F helst undviker skulle i alla fall göra mig fundersam. Hur tänker du om detta? Är det "normalt" att bara gå vidare och inte fundera så värst mycket mer på vad som hänt sambon?

vi har inte pratat om det eftersom jag inte frågat på mycket, det betyder ju inte att han inte gått och funderat
Citera
2011-04-06, 07:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
så ska man hota mig så kan det göras här också

Du är nog den som för tillfället bäst vet och den som kan ge svar på vissa relevanta frågor, jag skiter fullständigt i dina dryckesvanor, dina ambitioner med din nya pojkvän och hur gammal du är, det är orelevant för tillfället.

Men däremot är jag mycket tacksam för om du skulle kunna ta dig tid att besvara några frågor som skulle kunna bringa lite klarhet i vissa saker.

Hur mådde Fredrik dagarna före gripandet?

Höll han fortfarande på med droger?

Vet du om han hade återkommande kontakt med någon i Spekeröd?

Tacksam för svar!
Citera
2011-04-06, 08:03
Bannlyst
Citat:
vi har inte pratat om det eftersom jag inte frågat på mycket, det betyder ju inte att han inte gått och funderat

Men det är just det jag menar. Han verkar inte bry sig ifall ingen frågar honom något. Och då har han inga svar. Det kan ju lika gärna vara så att han vet exakt vad som hänt Marina men undviker att prata om det av naturliga skäl..Är du inte oroad för det?
Citera
2011-04-06, 08:06
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du är nog den som för tillfället bäst vet och den som kan ge svar på vissa relevanta frågor, jag skiter fullständigt i dina dryckesvanor, dina ambitioner med din nya pojkvän och hur gammal du är, det är orelevant för tillfället.

Men däremot är jag mycket tacksam för om du skulle kunna ta dig tid att besvara några frågor som skulle kunna bringa lite klarhet i vissa saker.

Hur mådde Fredrik dagarna före gripandet?

Höll han fortfarande på med droger?

Vet du om han hade återkommande kontakt med någon i Spekeröd?

Tacksam för svar!

dagarna innan de hämtade honom mådde han bra, han rökte ibland på fest, och han hade ingen kontakt med någon från spekeröd, vad jag vet.
Citera
2011-04-06, 08:12
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Men det är just det jag menar. Han verkar inte bry sig ifall ingen frågar honom något. Och då har han inga svar. Det kan ju lika gärna vara så att han vet exakt vad som hänt Marina men undviker att prata om det av naturliga skäl..Är du inte oroad för det?

jag är orolig för en massa saker som gäller detta, men det behöver vi inte ta upp här
Citera
2011-04-06, 08:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men du måste ha funderat på det.
Citera
2011-04-06, 08:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
dagarna innan de hämtade honom mådde han bra, han rökte ibland på fest, och han hade ingen kontakt med någon från spekeröd, vad jag vet.

Tack för svar, är lite nyfiken på om han under den tid han kände dig var deprimerad någon gång eller allvarsamt bekymrad vid något tillfälle?

Att han rökte på någon gång ibland får väl ses som normalt, utifrån svenska mått, men vet du om han åt någon lugnande medicin?

Om de inte hittar Marinas kropp inom kort, och det inte är ett mordvapen de hittat med hans avtryck, så tror jag inte han kommer att sitta så länge till. Därför är jag nyfiken på om det kan finnas andra skäl till de har tagit in honom och är därför intresserad av händelser som skedde strax innan han greps.

Nu säger polisen att de har hittat ny teknisk bevisning och vad denna bevisning skulle kunna vara går bara att spekulera i. Det kan även vara så att de som nu bor i bostaden har hittat en spade med jord från området eller något annat som skulle kunna användas emot honom, men jag utgår ifrån att den bevisningen bara är ett led i ytterligare bevisning som bara är gångbart om de finner en kropp.
Citera
2011-04-06, 08:18
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du måste ha funderat på det.

klart jag har, precis som alla andra
Citera
2011-04-06, 08:20
Bannlyst
Citat:
jag är orolig för en massa saker som gäller detta, men det behöver vi inte ta upp här

Det förstår jag absolut. Det här är kanske en svår fråga, men skulle du berätta för polisen OM du visste något, eller känner du att du sviker F då?
Citera
2011-04-06, 08:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Vi får inte glömma bort att han är misstänkt för detta, även officiellt i media där polisen uttalat att han fortfarande är misstänkt. Detta kan göra att det blir svårt för honom att prata om det.

Att han skulle bedriva egen utredning i Spekeröd känns också som ett omöjligt projekt då invånarna redan har dömt honom som skyldig.

Är han dock skyldig så tror jag att han har berättat det redan för någon alternativt bekräftat det någon vet. Dock är inte denna någon den nuvarande flickvännen.
Citera
2011-04-06, 08:24
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack för svar, är lite nyfiken på om han under den tid han kände dig var deprimerad någon gång eller allvarsamt bekymrad vid något tillfälle?

Att han rökte på någon gång ibland får väl ses som normalt, utifrån svenska mått, men vet du om han åt någon lugnande medicin?

Om de inte hittar Marinas kropp inom kort, och det inte är ett mordvapen de hittat med hans avtryck, så tror jag inte han kommer att sitta så länge till. Därför är jag nyfiken på om det kan finnas andra skäl till de har tagit in honom och är därför intresserad av händelser som skedde strax innan han greps.

Nu säger polisen att de har hittat ny teknisk bevisning och vad denna bevisning skulle kunna vara går bara att spekulera i. Det kan även vara så att de som nu bor i bostaden har hittat en spade med jord från området eller något annat som skulle kunna användas emot honom, men jag utgår ifrån att den bevisningen bara är ett led i ytterligare bevisning som bara är gångbart om de finner en kropp.

jag har sett honom gråta, men enligt honom själv handlade det om barnen. Han äter inga lugnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in