Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Det finns väl grannar som bor i husen runt om Marinas hus?
Vågar man springa runt med en transportkärra med ett lik på utan att undgå att grannar ser det?
Det bär mig verkligen emot att säga det, eftersom det är så hemskt detta; men
om M
var i delar skulle vissa frågor enklare besvaras. Allt är givetvis bara en teori, en hemskt teori:
1) Varför utgick man så tidigt från att M var mördad i huset eller däromkring?
Svar: teknikerna initialt fanns spår av större blodmängd
2) Hur transporterar man en kropp på ca 80 kg om det kanske är likvärdigt med sin egen kroppsvikt?
Svar: enklast att göra i mindre delar samt minskar risken för upptäckt då detta kan ske i omgångar.
Fördelen är även att man kan gömma kroppen på olika platser.
3) Varför var F i ett rus när föräldrarna kom till bostaden någon dag efter M`s försvinnande?
Svar: jag inbillar mig att en GM efter ett bestialiskt mord kan känna sig både upprymd, ångestladdad, stressad,ledsen m.m. Vore konstigt om man betedde sig som vanligt, särskilt
inte om man är intelligent som nillanB sagt att F är. Måste ju finnas mycket att tänka på-både bakåt och framåt.
Tidigt så hade jag teorin att M var utless på F och efter grälet sagt att nu är det nog.Stick!
Då är det inte otroligt att det var hon själv som tog bilen i rasande fart och åkte till bankomaten i upprört tillstånd. Väl där, i emotionellt upplösningstillstånd, slog hon fel kod, kanske blandade ihop det med någon annan kod. Åkte hem och slängde pengarna på F som inte var nöjd med utdelningen och vägrade ge sig av. Sen blev det bråk.
Finns ingen tidslinje vad jag kunnat se. Undrar hur lång tid det var då vittnet såg en kvinna köra i rasande fart till tidpunkten för bankomatuttaget? Skulle det kunna vara en och samma person tidsmässigt?