• 1
  • 2
2005-10-06, 17:50
Medlem
C64s avatar
Jag var på förhandsvisningen av filmen Goal igår, filmen var okej, men väääldigt förutsägbar .

Jag blev lite fundersam..
Rullar som håller något underhållingsvärde typ Mean Machine, Fotball factory finns ju, men har det nånsin gjort en riktigt bra film som handlar om fotboll?. Green street hooligans ska tydligen också vara okej, men jag pallar inte Elijah Wood.

Så frågan var alltså, har det gjort nån riktigt bra rulle som handlar om fotboll? Jag kan inte komma på nån just nu iaf.
Citera
2005-10-06, 17:50
Medlem
RedXs avatar
Fimpen.
Citera
2005-10-06, 17:55
Medlem
danbanans avatar
Åshöjden är ju ingen film men dock en TV-serie med en mycket stel Björn Nordkvist i rollen som "Bagar´n".
Annars håller jag med om att "Fimpen" är grymmast.
Citera
2005-10-06, 17:58
Medlem
Rocky69s avatar
Skruva den som Beckham

Charmig rulle som framkallar många skratt. Är även den väldigt förutsägbar, fast vem bryr sig?
Citera
2005-10-06, 18:01
Medlem
Ahruons avatar
Fever Pitch är bra. Dock är boken mycket bättre, men filmen funkar och är trevlig.
Citera
2005-10-06, 18:07
Medlem
C64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fimpen.
Jag har hört en del om den, men tyvärr aldrig lyckats se den. Den verkar inte givits ut på dvd/vhs heller vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Åshöjden är ju ingen film men dock en TV-serie med en mycket stel Björn Nordkvist i rollen som "Bagar´n".
Annars håller jag med om att "Fimpen" är grymmast.
Jo, den serien är skön. Tvserien/Boken/tecknade serien i buster har man ju läst ett par gånger

Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Skruva den som Beckham

Charmig rulle som framkallar många skratt. Är även den väldigt förutsägbar, fast vem bryr sig?
Nja.. lite så där
Citera
2005-10-06, 18:56
Medlem
Sujoks avatar
Real Madrid the movie tror jag den heter. Någon som vet exakt vad det kommer vara för något?
Citera
2005-10-06, 19:12
Medlem
MADEofSTONEs avatar
"theres only one "Theres only Jimmy Grimble" småmysiga engelsk film som liknar Benny guldfot borde ses av Man C-fans. Robert Carlyle medverkar.

Finns en film om två chavs som försöker skaffa pengar för att köpa ett årskort till Newcastle har glömt vad den heter. Alan shearer skymtar dock förbi.
Fimpen brukar visas på SVT sådär varannat år så håll utkik tror dom visade den i somras.
Football factory tycker jag ej klassas som fotbollsfilm men det är upp till var och en att bedömma. Hursom helst finns nog ingen riktigt bra fotbollsfilm finns få bra idrottsfilmer överhuvudtaget. Antagligen är det som c64 säger om goal de är för förutsägbara. Följer oftast ett givet mönster mannen/tjejen från gatan får chansen, stöter på motgångar, möter kärleken, den avgörande matchen etc...
Citera
2005-10-06, 20:34
Medlem
danbanans avatar
Vad heter filmen med Stallone, Pelé mm som utspelar sig under andra världskriget, eller är det i ett fängelse?
Dem spelar en match mot fångvaktarna/tyskarna?

EDIT: Escape to victory heter den, utspelar sig under 2:a världskriget.

Tyckte den var ganska bra iaf.
Citera
2005-10-07, 00:05
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
"theres only one "Theres only Jimmy Grimble" småmysiga engelsk film som liknar Benny guldfot borde ses av Man C-fans. Robert Carlyle medverkar.

Där har vi nåt! Suverän film ju! Rekommenderar verkligen den!
Citera
2005-10-07, 13:22
Medlem
ghostrider...........s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
.

Finns en film om två chavs som försöker skaffa pengar för att köpa ett årskort till Newcastle har glömt vad den heter. Alan shearer skymtar dock förbi.

Purely Belter - Heter den och det är en mycket bra film.
Citera
2005-10-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Jag har hört en del om den, men tyvärr aldrig lyckats se den. Den verkar inte givits ut på dvd/vhs heller vad jag vet.
Du verkar inte veta mycket du inte. Fimpen har funnits till försäljning på VHS jag vet inte hur länge hos Megastore i PUB-huset, Stockholm, Sweden. Vet inte om den är kvar nu men de hade den länge länge och fanns att finna bland regissörskategorierna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in