2010-12-18, 20:44
Medlem
Bolliwollis avatar
Har haft en tid då mitt umgänge målade mycket graffiti.
Detta ledde ju till att det kunde komma någon, så man fick springa och gömma sig.
Sen fick man ligga i bäck mörkret och titta på folk som gick förbi och så.
Vissa stannade och kände att det var ju nytt exc.
Citera
2010-12-19, 01:42
Medlem
OsnutenUnges avatar
När jag var liten hade jag och en kompis som hobby att klättra upp upp i ett högt träd där vi bodde och spionera på bostadsområdet med kikare, det var riktigt skoj
Kanske dags att återuppleva gamla minnen snart?
Citera
2010-12-24, 02:17
Medlem
doms avatar
Sen jag var liten har jag alltid gillat att smyga på folk.

Jag har gillat känslan av att dem är ovetandes.

Smygandet har utvecklats mer och mer, jag har ägnat mig åt aktiviteter där smygande kan komma till användning och det hela har blivit till något utav en hobby.

Hur en annan människa ser och vad den inte ser är intressant, att tänka ut vinklar som ger minst risk att bli upptäckt i eller med hjälp av skuggor eller föremål som man kan gömma sig bakom är spännande.
Citera
2011-01-07, 00:21
Medlem
Spionerar lite på min granne ibland. Vi har båda enorma köksfönster som vetter mot varandra vilket innebär att om jag ser honom ser han mig, men det stör mig inte så mycket.
Citera
2011-01-07, 01:04
Medlem
smyga och smyga, brukar följa efter folk när jag är ute med hundarna, först går jag ganska nära dom tills dom börjar störa sig. Antingen saktar dom eller snabbar på och jag gör likadan, sen följer jag efter dom till jag känner för att sluta. Kan va från 10 min till hur länge som helst.
Roligast är ju såklart att förfölja folk som blir väldigt nojjiga osv :P

Sen brukar jag spana på min tragiska granne bara för att det inte går att undvika att titta in då hon bor längst ner. Hon sitter JÄMT vid sin dator och lägger spindelharpan och/eller är inne på youtube och lyssar på t.ex ceilin dione eller liknande hennes spännande liv ger mig lite ångest.
Citera
2011-01-09, 00:19
Medlem
MittensKims avatar
Jag som trodde jag var sjukt i huvudet som gjorde detta. Var dock ett tag sedan jag gjorde det sist dock. Tror det var för typ två år sedan, på sommaren jag bestämde mig för att dra på mig ett par bäcksvarta kläder och gå ut en lördag natt och bara spana runt, det är sjukt ja visst, men oj så kul.

Adrenalinet bara pumpar och man vet aldrig riktigt vad man ska hitta. Blev sugen att gå ut inatt igen när jag läste denna tråden men man är inte så skyddad i och med all vit snö >,<.
Citera
2011-01-09, 00:46
Medlem
lendrygghs avatar
Låter riktigt spännande, nu när ni lägger fram det såhär. Att en ljum sommarnatt tassa ut iklädd flexibla, svarta lågkvalitetsbyxor, en mörk olle och en inbrottssmula på skallen för att lura i mörkret och "överhöra" privata konversationer. Nu i midvintern har jag dock ingen lust att trotsa slask och snålblåst bara för att få känna mig som en potentiell otäcking.

Vad ska man kalla den här hobbyn då? En social version av UE?
Citera
2011-01-09, 01:17
Medlem
bananansiktes avatar
Ja minns en tid, långt tillbaka i min barndom, då jag och mina vänner hade för oss att hoppa över grannarnas buskar, som en stafetlöpning, exakt så var de, vid den sista busken så stannade jag till och gick mot fönstret, gissa vad man får se

Något som hoppar och rör på sig på en dubbelsäng, jag var självklart liten fattade inte vad det var som pågick, jag försökte klura ut de i 30sekunder såg ut som en stor vit deg, allt jag minns.... Fast sen kom det som ett ljus från ingenstans, dem hade sex!

Jag blev helt varm inuti, sen kom mina vänner och vi alla stod och kolla genom fönstret och smygskratta, en fick panik och sprang hem den andra haka på, de var bara jag och en annan kille kvar, vi var helt fascinerade, vi var kvar till hela akten var slut..

Man märkte att mannen penetrera henne hårt, efter att mannen gick till toan, så var hon kvar och rörde sig där nere, tror hon försökte stretcha den, antagligen var den illa tilltygad. helt naken blondin låg där mitt framför mina ögon, jag skakade av ivrighet, hon ställde sig och satte sig framför datorn helt naken, minns denna bilden som det vore igår.

Jag märker att hon går mot fönstret jag och min vän löper därifrån till andra grannens bakgård, vi satt där och pratade om hur fantatiskt det var, sen hör vi en dörr som öppnas och det är kvinnan hon skriker hallå, är det någon där.. HON MÄRKTE OSS! dem andra hade redan gått hem, jag och min kompis sprang allt vad vi hade därifrån gick hem drog en banjo, gick och la mig, nästa dag vid lekparken gick hon förbi och jag stod och hånlog mot henne som ett jävla besattbarn, hon stirra på mig konstigt, tror att hon märkte att det var jag som stod utanför hennes fönster en varm julinatt kl 12 på natten.

Allt detta skedde i mitt område btw, BJUDER PÅ STAVFEL
detta minnet får mig att vilja gå och smygtitta på människor igen

kanske jag gör det oxå
Citera
2011-01-09, 01:20
Medlem
eXtremos avatar
Låter som en riktigt rolig syssla, skall självklart ta upp och odla detta intresse när det blir varmare. Flyttar också till en ny stad under våren, så detta kan vara ett sätt att utforska omgivningen genom, man lär sig alla genvägar i parker och dylikt!

Hittade en svart och smidig tröja i garderoben, den reflekterar inte ljus (!!) och är helt tyst, omöjligt att göra något ljud med den. Har suttit i fem minuter och försökt, men inte lyckats. Det jag behöver nu är ett par skor och ett par byxor. Vad rekommenderar ni smygare för något?
Citera
2011-01-09, 01:52
Medlem
Haecceitys avatar
Busskuren närmast mig är helt perfekt för smygande, man ligger i en slänt så ingen kan se en. Synd att denna förbannade snö ska sabba alla planer på att ta sig dit obemärkt(3 deci i timmen som det är nu). Och den är sjukt invvaderad av fjortisar som ska ner på stan och hänga, alternativt kommit hem, men är för gamla för att gå hem o sova.
Citera
2011-01-09, 21:35
Medlem
tigerrakets avatar
Att smyga är kul. Jag gillar att smyga på grannarna. Dom anar inget och jag kan sitta ch gotta mig å att dom inte vet vad som pågår utanför deras fönster.
Citera
2011-02-19, 11:09
Medlem
tigerrakets avatar
Jag har börjat smyga med lite avancerad teknik. En tukikare och ett halvt maskeringsnät så har man den perfekta förklädnaden. Lägga sig på avstånd och invänta offret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in