Citat:
Jag blir förolämpad om någon påstår att ett spaghettimonster styr det jag säger och gör. Jag kan inte ens förstå att man inte skulle reagera på det.
Ursprungligen postat av Netwhistler
Men det som alltid förbryllat mig med ateister, är det faktum att dom av någon anledningen verkar bli personligen förolämpade om man skulle nämna någon högre makts existens i deras närvaro.
Citat:
Klart som blanka fan att man kan, inte bryr jag mig om att en främling tror att en kille vandrare på vatten för 2000 år sedan. Däremot så blir jag förbannad när någon påstår att det är sanningen och att h*n finns i allas våra hjärtan och att en gud styr mitt liv som om jag vore en jävla docka.
varför kan dom inte acceptera att andra människor kan ha en annan uppfattning?
Citat:
Hur i hela helvete skall man motbevisa något som inte kan definieras? Hur fan ska man motbevisa något som inte kan bevisas?
När sanningen ska fram så kan dom varken bevisa eller motbevisa Guds existens.
"Bevisa att jag inte kan flyga. Nej, det kunde du inte, eller hur? Alltså kan jag flyga"
Citat:
Den som medvetet, med vilja, avstår allt mänskligt förnuft, överger allt det människan utvecklats till att göra och väljer att tro på en oförklarlig förklaring till att vi finns utan några som helst grunder att utgå ifrån, det är denne som är mentalt efterbliven.
Vad felas dessa människor egentligen är dom mentalt eller/och själsligt sjuka?
Här har vi några riktigt jäkla bra citat som förklarar en ateists resonemang:
"An atheist is a man who has invisible means of support"- John Buchman
"Isn't it enough to see that a garden is beutiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"- Douglas Adams
"To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today"- Isaac Asimov
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"- Philip Dick
"The only good is knowledge and the only evil is ignorance"- Socrates
"I'm against religion because it teatches us to be satisfied with not understanding the world"- Richard Dawkins
"If you could reason with religious people, there would be no religious people"- House
"I read about an eskimo who asked the local missionairy priest, 'If i did not know about God and sin, would i go to hell?'
'No' said the priest, 'not if you did not know'
'Then why', asked the eskimo, 'did you tell me?'"
-Annie Dillard
"Hands that help are far better than lips that pray"- Robert Ingersoll
I will choose free will