Trådrubriken:
Är ateister mentalt sjuka eller själsligen döda
liknar andra trådar där man menar:
Troende vara mentalt sjuka eller själsligen döda eller bara dumma!
Egentligen meningslösa påståenden, eftersom man i alla grupper hittar psykiska avvikare, som kan klassas vara utanför normaliteten. I debatter är det vanligen yngre förmågor som lämnar sakfrågan (i brist på argument) för att på ett irrelevant sätt angripa oliktänkande debattörer.
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
...det som alltid förbryllat mig med ateister, är det faktum att dom av någon anledningen verkar bli personligen förolämpade om man skulle nämna någon högre makts existens i deras närvaro.
Märkliga kretsar du rör dig i - eller menar du dina erfarenheter på Internet?
Citat:
...Vad är det egentligen som fattas dessa människor? Varför blir dom ibland upprörda så till den milda grad, när Gud nämns, att dom förlorar all sans och vett, och i slutändan börjar med personattacker. Det är som att dom börjar tänka med reptilhjärnan, som om dom vore drogade.
Inte alls - de är bara unga och inne i sin "Sturm und drang-period" - därför är alla andra (med avvikande åsikt) villebråd.
Citat:
Ateisters ilska, hån och spott mot troende har fascinerat mig en lång tid, varför kan dom inte acceptera att andra människor kan ha en annan uppfattning? När sanningen ska fram så kan dom varken bevisa eller motbevisa Guds existens. Det är därför jag själv är agnostiker, jag vet att detta ligger bortom männsklighetens uppfattningsförmåga. Precis som den laptop du sitter framför, knappast kan förstå sig på dig.
Vad felas dessa människor egentligen är dom mentalt eller/och själsligt sjuka?
Någon statistisk verklighet för att kunna göra sådana uttalanden, lär inte finnas. Min erfarenhet under åren har givit mig en diametralt annorlunda åsikt.