2011-02-05, 19:46
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaceinhell
Enligt Pew Forum är andelen muslimer i Sverige nu ca 450.000 eller runt 4,5% av befolkningen. 2030 är prognosen 993.000 vilket skulle vara ca 9,9%. Se intressant artikel här:
http://affes.wordpress.com/category/migration/
Att det in this day and age fortfarande finns folk som tror på denna landsförrädarlögn är häpnadsväckande.

Redan för 7-8 år sen började siffran 450.000 pedofeter inom landets gränser nämnas. Jag försökte starta en tråd på temat för ett par år sen som jag rekommenderar en titt på.

https://www.flashback.org/t748579
Citera
2011-02-05, 20:06
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Att det in this day and age fortfarande finns folk som tror på denna landsförrädarlögn är häpnadsväckande.

Redan för 7-8 år sen började siffran 450.000 pedofeter inom landets gränser nämnas. Jag försökte starta en tråd på temat för ett par år sen som jag rekommenderar en titt på.

Det är en bra poäng, och jag har också undrat varför den "officiella" siffran inte har stigit. Men trots allt är det rätt ointressant hur många av invällarna som är just muslimer, en blatte är en blatte oavsett om han är muhammedan, kristen, jude, buddhist eller scientolog.
Citera
2011-02-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus

Jag påstår inte att siffran är en absolut sanning. Det intressanta är de projektioner som återges i artikeln jag länkar till - 2030 har enligt dessa Sverige gått från Europas 6:e mest muslimtäta land till nummer 3 bakom Frankrike och Belgien.

http://affes.wordpress.com/
Citera
2011-02-05, 21:02
Medlem
Heladageniskogens avatar
Nu skall de sugas in i vårat samhälle och vi skall ruttna bort inifrån istället för att båda samhällena skall krossas mot varandra som det var tänkt tidigare. Nya spelregler, samma spel: Utrotning av Europas vita folk!

Hur kan man köpa denna skiten?
Citera
2011-02-05, 21:11
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Besviken på att han attackerar specifikt islam, varför inte bara våga erkänna att ett splittrat samhälle utan gemensam värdegrund icke fungerar?
Börjar tröttna på detta islam-tjafs, trots att jag själv har stort förakt för islam.

Väl talat. Problemet med många övertriumfiska individer som figurerar här är att Cameron inte nekar till Mångkulturen som politisk idé, snarare hur den ska anpassas. Man kan säga att han tar Frankrikes assimilationsväg istället.

Men som Frankrike visar så spelar det ingen roll vilken "väg" du tar. Mångkulturen som sådan är totalt dödsdömd. Oavsett om du tar assimilationsvägen eller integrationsvägen. Båda har visat sig vara misslyckanden.

I grunden är det väldigt enkelt: ett land vars folk som inte har en gemensam historia har inte heller en gemensam framtid.

Enter Libanon, forna Jugoslavien, Sovjetunionen etc.

Mångkultur splittrar och söndrar. Repriatering är den enda humana lösningen.
Om inget drastiskt sker så kommer inbördeskriget till oss så småningom.
Citera
2011-02-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Om islam trängs så kommer islam givetvis försvara sig. David Cameron skall naturligtvis vara mer diplomatiskt om han är seriös.

Islam skall vara glada att de öht får befinna sig i våra länder. Om islam "försvarar sig" så kommer vi att försvara oss mot islam, och då blir det krig.

Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Kom nu ihåg att mångkulturalism/multiculturalism inte alls är samma sak som mångkulturellt samhälle/multicultural society. De två första är politiskt ställningstagande som ofta kopplas samman med att staten aktivt ska uppmuntra olika kulturer och ha särlagstiftningar och kulturrelativism Det senare är ett sätt att beskriva ett samhälle som har flera kulturer i samhället. Det är inte detta han vänder sig emot. Utan det är mångkulturalismen som politisk tanke och det är inget konstigt att vända sig mot det, det gör många liberaler och konservativa i Sverige med.

Kritik mot normativ multikulturalism blir dock i realiteten kritik mot deskriptiv multikulturalism, då det knappast går att ha ett verkligt mångkulturellt samhälle utan lagstöd för detta. Det enda som överlever är sådana fenomen som täcks in av "Boutique Multiculturalism", alltså sådana kulturella uttryck som är ofarliga för samhället i övrigt, t.ex. etnisk mat, kinesiskt nyår och afrikansk dans.

Ett verkligt mångkulturellt samhälle måste ha separata lagsystem för olika etniska, kulturella och religiösa grupper, men ett sådant samhälle är helt inkompatibelt med den liberala demokratin samt med FNs konventioner om de mänskliga rättigheterna.
Citera
2011-02-05, 23:15
Medlem
DN tar upp talet, en ganska kort artikel från TT:

Citat:
Storbritanniens konservative premiärminister David Cameron tog på lördagen avstånd från den länge omhuldade multikulturalismen.
Den är ett misstag, sade han och efterlyste bättre integrering av unga muslimer för att bekämpa inhemsk extremism.

Citat:
Han efterlyste en "mer aktiv, muskulär liberalism", där lika rättigheter, rättssäkerhet, yttrandefrihet och demokrati aktivt upphöjs för att skapa en starkare nationell identitet.

- Om vi ska besegra det här hotet, tror jag att det är dags att vända blad för den misslyckade politiken tidigare, sade han under en paneldebatt som Tysklands förbundskansler Angela Merkel deltog i.

Hans inlägg ljöd som ett eko av Merkels kontroversiella uttalande förra året, då hon kallade mångkulturen i Tyskland för ett misslyckande.

Camerons inlägg ledde till ilskna kommentarer. Muslimska rådet i Storbritannien fann det anmärkningsvärt att muslimerna behandlas "som en del av problemet i stället för en del av lösningen".
http://www.dn.se/nyheter/varlden/cameron-tar-avstand-fran-multikulti
Citera
2011-02-06, 00:10
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/reinfeldt-cameron-ratt-for-jobbet_4705433.svd

Citat:
Statsminister Fredrik Reinfeldt gratulerar Toryledaren David Cameron till det nya jobbet som Storbritanniens premiärminister.

- Vi har haft nära kontakt under åren och jag ser fram emot ett nära samarbete med honom, säger Reinfeldt.

Camerons retorik är ju i princip identisk med Jimmie Åkessons. Med Cameron vill Reinfeldt samarbeta men Åkesson vill han inte ta i med tång trots att deras åsikter är mycket lika.
Citera
2011-02-06, 08:11
Medlem
Dubyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte mycket skiljer. I invandringsextrema Sverige anses SD som galningar, i övriga världen är deras politik mainstream.

Precis som Thåström en gång sa (inga andra jämförelser) "Det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal", så kan SD säga samma sak till de övriga partierna i Riksdagen.

Vad fan snackar du om?
Skulle SD-politik vara mainstream i England?
Har du ens besökt London? Jag har gjort det flera gånger. London får Malmö att framstå som Tredje riket när det kommer till demografi.

SD-politik:
"This party, our party, represents this tolerate, compassionate, brilliant multiracial country. We are with you, we are like you, we are for you. This modernising party has made its choice and it's never going back."
Citera
2011-02-06, 08:16
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
DN tar upp talet, en ganska kort artikel från TT:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/cam...ran-multikulti
Vad lamt av TT att skriva att han tar avstånd från multikulti och inte mångkultur.
Citera
2011-02-06, 08:33
Medlem
Dubyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Vad lamt av TT att skriva att han tar avstånd från multikulti och inte mångkultur.

Den korrekta översättningen borde väl vara att han tar avstånd från "mångkulturalism" eller "identitetspolitik"? "Multikulti" är väl tyska? De använder dock det korrekta ordvalet i ingressen.

I Sverige har det hittills varit framförallt folkpartister som kritiserat mångkulturalismen, men även från bland annat socialdemokratiskt håll. Folk som tror att David Cameron syftar på att stänga gränserna och kasta ut invandrare är dumma i huvudet. Vilka positiva politiska förändringar är det ni SD-människor tolkar in att Cameron tänker genomföra? SD:arna som hyllar Cameron är lika korkade som de SD:are som hyllade Nyamko Sabuni och Nalin Pekgul.
Citera
2011-02-06, 08:59
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Merkel, Sarkozy och nu David Cameron. Europas giganter överger den mångkulturella mardrömmen en efter en;

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/cameron-my-war-on-multiculturalism-2205074.html

Är vi snart ensamma om att inte ställa rimliga krav på anpassning? Anser Fredrik Reinfeldt att dessa kollegor ställer människor mot varandra och därför inte ska förvånas om de blir fysiskt attackerade?

Snart är det bara Orzion och en handfull andra vänstertomtar kvar som kommer stå och hojta om mänskliga rättigheter och religionsfrihet, trots att det regnar gatusten och att allt omkring honom står i lågor. Det är bara en viss typ av människor som aldrig ger sig, och Orzion är ett klockrent exempel på denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in