2011-01-19, 11:39
Bannlyst
Eriksson kan omöjligen vara skyldig, varför skulle han göra nåt sånt när han redan har det så gott ställt? Förutom att han har skulder på 49 miljoner vill säga...och med tanke på att rånet gav 39 miljoner och ska betalas tillbaka med skadestånd solidariskt med de andra dömda så måste han haft riktigt stora skulder innan rånet
Senast redigerad av Slutajiddra 2011-01-19 kl. 11:43.
Citera
2011-01-23, 13:09
Medlem
Hur många är det som har överklagat och hur funkar hovrätten?
Har man bara en slutplädering eller vad det kallas eller flera omgångar utav rättegångar så som i tingsrätten?
Och har de nu fått sina domar eller när får de dem?
Jag har inte orkat läsa igenom tråden.
Citera
2011-01-24, 02:52
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surskallen
Zejlko och utredaren.....var ni på rättegången?
Exakt var brister indicierna tycker ni?
Jag tycker ni bara rapar påståenden utan att visa ett enda exempel på att ni vet nått konkret.
Jag var inte på rättegången nej men jag har läst FUPen så helt ute och cyklar är jag inte. Det jag menar är att indicier inte borde ses som någon sorts av bevisning. Ska man dömas till ett mångårigt fängelsestraff så ska det fan i mig vara mer än bara indicier man blir fälld för.
Citera
2011-01-27, 11:51
Medlem
Citat:
Skadestånd till dom som frikändes brukar dröja ganska. JK, som beslutar om sånt, har ju jävligt långa handläggningstider...har man kunnat läsa i tidningen...om man nu orkar göra det

6 mån. ligger handläggningstiden hos JK på nu ungefär.

mvh.T
Citera
2011-01-27, 12:16
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Eriksson kan omöjligen vara skyldig, varför skulle han göra nåt sånt när han redan har det så gott ställt? Förutom att han har skulder på 49 miljoner vill säga...och med tanke på att rånet gav 39 miljoner och ska betalas tillbaka med skadestånd solidariskt med de andra dömda så måste han haft riktigt stora skulder innan rånet

Eriksson har säkert flygit helikoptern med dessa bevis mot honom, vi har gps, "bilolyckan" med annan person känd av Polisen äter på MC strax efter rånet mm.
Hur förklarar Eriksson bilolyckan när han säger till sin fru att han skulle jobba över på jobbet den natten?
Varför åker han med bil på denna plats om han skulle jobba sammtidigt på ett helt annat ställe?
Citera
2011-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zejlko
Jag var inte på rättegången nej men jag har läst FUPen så helt ute och cyklar är jag inte. Det jag menar är att indicier inte borde ses som någon sorts av bevisning. Ska man dömas till ett mångårigt fängelsestraff så ska det fan i mig vara mer än bara indicier man blir fälld för.

Zeljko. Begreppet "indicier" säger inget, jag upprepar INGET om styrkan i beviset. Indicier är indirekt bevisning, dvs bevis som i sig inte direkt pekar på att den misstänkte har gjort det, mördat eller snott eller suttit i rånarhelikoptern.Fingeravtryck och DNA är indicier. Det visar ju bara att nån hållit i nått, tex en kniv. Och som alla förstår kan det vara jävligt starka bevis, beroende på ANDRA fakta i målet, tex om kniven bevisligen stuckits in i nån. När det gäller tex MS, som valde att inte överklaga, hade han sitt DNA på sprängmedlet rånare hade med sig. Det var i sig inte tillräckligt. Men dessutom fanns stenhård bevis för att han haft massa hemliga telefonkontakter med gubben som ska ha krockat med Eriksson (dvs MA), och med gubben som hängde med GB, (dvs CC). Detta tillsammans fällde honom. Och han gav upp. Liksom CC förresten som tydligen oxå gav upp i hovrätten.

Ta killen som ska ha ställt ut bombattraperna vid polisens helikopterbas. Hans DNA finns på hanskar och en tändare som rånarna använt. Men det finns inte så mycket mer mot honom. Där ska det bli spännande att se om hovrätten tycker som tingsrätten...att dessa indicier inte räcker.
Citera
2011-02-01, 20:06
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ta killen som ska ha ställt ut bombattraperna vid polisens helikopterbas. Hans DNA finns på hanskar och en tändare som rånarna använt. Men det finns inte så mycket mer mot honom. Där ska det bli spännande att se om hovrätten tycker som tingsrätten...att dessa indicier inte räcker.
Lite mer finns det ju.

Han är bekant med minst en av de andra rånarna.
Han var inte på jobbet som vanligt kvällen innan.
Han förvarade enligt flera grannar en stege i huset där han bodde. En stege som var borta efter rånet. Han nekar till detta.
Han har en skada på ena benet, samma ben som den som placerade ut bombattrappen.
Citera
2011-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Lite mer finns det ju.

Han är bekant med minst en av de andra rånarna.
Han var inte på jobbet som vanligt kvällen innan.
Han förvarade enligt flera grannar en stege i huset där han bodde. En stege som var borta efter rånet. Han nekar till detta.
Han har en skada på ena benet, samma ben som den som placerade ut bombattrappen.

Bra Rigbo...men stegen kan inte knytas till rånet, så den går bort.
Du är bättre än laget du håller på
Problemet för åklagaren är att dom där omständigheterna i o för sig inte direkt pekar på att NA är delaktig i rånet...bara att han dels har nån slags personkoppling till rånarna, dels att han verkar ha för sig nått på rånnatten. Han stänger av mobilen och slänger den sen dan därpå.
Citera
2011-02-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4
Roslagen tvätteri: Nätverk av bedragare. Kom i håg att En liga i Glasgow åkte dit på samma belopp. Samma "telefoner"?? MMA K-1 arrangören Håkan Jansson och Milan Sevic pysslade med samma verksamhet!!
Elgiganten Norrtälje-06. Peter Linusson och Jörgen Widmark
http://www2.unt.se/printartikel/1,31...C_ID=1,00.html

Regeringsrätten ändrar i momshärva
3 jan 2008 ... Företaget har importerat mobiltelefoner för 2,6 miljarder kronor från Dubai och misstänks för att sedan genom så kallad karusellhandel ha ...
http://www.privataaffarer.se/nyheter...03/momsfiffel/

mobilhandel "omsättning" 2,6miljarder

[url]http://mobil.svt.se/2.45952/1.642187/misstankt_momsfiffel_for_655_miljoner&lid=aldreNyh eter_613061&lpos=rubri

http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=920299

Senast redigerad av rysktdjur 2011-02-04 kl. 13:24.
Citera
2011-02-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4
Leta här för huvudmännen och koppling till Serbien

http://www.dn.se/sport/globengala-ko...rlden-1.657236

Jag menar att Husberg Hagberg mäklaren Håkan Jansson (tillsmmans med Sevo Milan som också skulle börja i "telefonbranchen" åt Jansson) hållit på med "rån" tidigare som kräver enorm organisation och planering. Karusellhandel är Rån fast utan vapen och helikoptrar. De säljer inget men kan via målvakter i olika europeiska länder casha in momspengar. Det kräver bluffakturering utländska "kontor", målvakter, livvakter för att komma åt pengarna och transportera dem till det land de ska användas.

Ett annat bolag i Roslagen (Elgigantens förre ägar duo. En båtgalen huvudman från Peter Linuzon,Väddö Norrtälje roslagen.) gjorde likadant och kammade hem 175mkr av "våra" pengar. Pengarna Tvättade och gömde lever de La dolce vita vidare...

Linuzon känner säkert till Milan Sevo eftersom de är i samma branch... Den kretsen är heller inte så stor och FastighetsMäklaren ovan en spindel i nätet. Alla känner alla. Säkert kapabla även till denna typ av rån

Man får inte fastna i ETT spår. "Telefonbranchens" nätverkare i Sverige och fortsätt ut från det

jag känner Peter Linusson och jag kan informera om att telefonerna aldrig har befunnit sig i sverige, så varför skulle han då betala skatt i sverige? du nämner även att han har blivit dömd vilket är helt fel, han är åklagad och rättsprocessen har hållt på sedan 2005 och dom har inte kunnat framställa ett stämmande bevis, ser ut som om svenska rättssystemet har klantat till sig igen om du frågar mig
Citera
2011-02-15, 11:34
Medlem
I morgon 14.00 kommer domen för de åtalade.

Vad får vi för domar, vad tror Ni.

Alexander Eriksson 10 år
Safa Kadhum 10 år
Goran Bojovic 5 år
Nemanja Alic 5 år
Marcus Axelsson 4 år
Tomas Broman 1 år

Marcus är mer eller mindre att anse som fälld för medhjälp, eftersom att hans kamrater Mikael Södergran och Charbel Charro har nöjdat sig.

Nemanja har trots allt mycket som talar emot honom. Han kommer att få ett långt straff alternativt bli frikänd. Det finns liksom inga mellanting här.

Nästan alla får skärpta straff.

Detta är mina teorier, är det någon annan som har några andra teorier.
Citera
2011-02-15, 22:35
Medlem
Procents avatar
Hoppas att de flesta går fria alternativt får kortare straff.
Sveriges domstolar faller alltid för grupptrycket. För ärligt, hur många av er tror alltid att en person är skyldig bara för att han dömts i domstol? Nej det är många som alltid är tveksamma till om man verkligen är skyldig fast att man är dömd av en domstol. Varför är det så? Jo för i sveriges domstolar sitter en sjukt massa tröga människor som inte borde sitta och döma andra människor. De tänker på helt skilda saker än sanning och bevis.

Man kan aldrig lita på en svensk domstol! Så fuck snuten, åklagarna och hela rättsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in