2011-01-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jaja, han kan ju lika gärna ha varit på Bravo Quebec eller Northern Lights

medaljcermonin http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/centralanyheter/Afghanistansoldater-mottes-av-varme-och-sno/

kan inte svara för hur det ligger till för BQ eller NL om när de kom hem
Citera
2011-01-26, 00:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Att döma av flera inlägg på den första Facebooksidan (då hon försvunnit) hade Eva flera vänner bland tidigare elever som hon fortsatte att ha kontakt och umgås med.
Tack för matnyttig info!

Är det då inte ännu märkligare att vi inte hört av någon som kände Eva här på tråden? (Eller har någon varit inne och jag har missat det?)
Citera
2011-01-26, 00:53
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tycker att det vi vet om SB.s personlighet i vart fall gör att det inte är rimligt att spekulera i att han sitter och skyddar någon annan.

Inte ens -ponera- ett eventuellt barn?
Citera
2011-01-26, 00:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja... vilket verkar vara något slags "12-stegsprogram" för hugade intressenter:
http://www.prudencia.se/pdf/Autentiskt_Ledarskap.pdf
http://www.u21.nu/
http://www.u21plus.nu/Foeretaget.htm
Tack för bra info!

Verkar alltså som om U21-företagen ska hjälp andra företag med ledar- och säljutveckling.

Kunde nog ha funkat för EM att hålla utbildning i ett program för ledarskapsutveckling. Man behöver inte vara VD med tjugo års erfarenhet för att lära ut ett sådant program.

Jag har svårt att tänka mig att något med dessa företag skulle ha med dådet att göra. Eller vad säger ni?
Citera
2011-01-26, 01:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Kan dom berätta något mer av värde om honom? dom läser ju här så om ni har något mer udda som kan fria eller fälla honom i folkdomstolen Flashback, skicka gärna fler pm till TorkelSnorkel =)

kände dom till ett förhållande mellan MT och EM? vad för typ av människa är AA, skulle hon hjälpa SB ur en knipa om det är han som är gm? osv osv, allt ni kan komma på kan ju ha betydelse

bara en vädjan att hjälpa oss komma vidare, tycker vi stampar lite på fläcken här =)
Kom ihåg att PM är lika anonyma som inläggen här, och man kan aldrig vara 100 på att det man får är sant.

Med det i minnet kan jag säga att den information jag fått är ganska likartad oavsett avsändaren:

SB beskrivs som en helt normal person som är rätt flitig och ligger i. Inga onormala tendenser av något slag.

Inget tal - och än mindre skryt - om affärer vid sidan av eller om sex. Inget om missbruk.

Är det något som sägs så är det i så fall att han tar på sig så mycket saker att man undrar hur han ska hinna med allt.
Citera
2011-01-26, 01:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
...<text>...
Angående "otillåtna" utpekanden så har en av EM's sönder spelat b***y på vad som verkar vara elitnivå. Jag tror det är han som är född 1984. Uppgiften om b***y har jag kollat upp och den stämmer. [Kontrollerad uppgift]
...<text>
Kan nog stämma bra; en son gick på ett gymnasium i Småland. Det gymnaiset kallas även för "B*ndygym*asiet" om jag förstått rätt. Man måste nog vara en riktig talang och ha engagerade föräldrar om en sådan skolgång ska bli verklighet.
Citera
2011-01-26, 01:10
Medlem
perVers2.1s avatar
Tror att vi har en tendens att gräva för djupt och krångla till våra funderingar

Vittnet som sett två bilar i grusgropen, en var igång men tom. Vad vet vi om sanningshalten i den utsagan? Nycklarna i Evas bil får mig att tänka i två diametralt olika banor..
Ska sova på saken, gonatt allesammans!
Citera
2011-01-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
SB beskrivs som en helt normal person som är rätt flitig och ligger i. Inga onormala tendenser av något slag.

Inget tal - och än mindre skryt - om affärer vid sidan av eller om sex. Inget om missbruk.

Är det något som sägs så är det i så fall att han tar på sig så mycket saker att man undrar hur han ska hinna med allt.

SB har ju svårt att säga nej, vill visa sig duktig, konflikträdd, bra självförtroende, dålig självkänsla.
EM behärskar retoriken till fullo och kan gå över lik för att få sin vilja igenom.

Vad händer när dessa motparter möts i ett konflikt?
Senast redigerad av Mutbar 2011-01-26 kl. 01:34.
Citera
2011-01-26, 01:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Enligt polisexperten Bo Wide kommer förhörsledaren att göra allt för att måla in mannen i ett hörn.
Samtidigt kommer nya, viktiga uppgifter fram om 51-åringens dubbelliv.
Polisen har ägnat veckor åt att samla in bevis i styckmordet.
Inom de närmaste dagarna ska de användas mot den misstänkte 51-åringen i ett större förhör.

Har haft ett missbruk
Vänner har beskrivit honom som intelligent, samlad och alltid lugn. Han har aldrig varit i klammeri med rättvisan och han är tidigare ostraffad.
Men i polisens kartläggning av mannen börjar bilden att nyanseras. Hans dubbelliv sedan flera år tillbaka har nystats upp – den hemliga relationen med Eva är inte längre hemlig.
Enligt två poliskällor har mannen haft en form av missbruk. Flera kompisar och släktingar har fått frågor om just den problematiken, enligt ytterligare en uppgiftslämnare.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01378/Sk_rmavbild_2011-0_1378423w.png
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8459397.ab
Citera
2011-01-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag vill veta varför de flyttar runt tillsammans, när de har bostäder.

Bor EM:s son i lägenheten på Lövstagatan, eller står han bara skriven där?

Om han bor där, varför har då EM den som övernattningslägenhet? Eller finns det en annan
övernattningslägenhet?

Varför flyttar EM och sonen, född 1984, samtidigt. Kungsgatan i Nora 100122, Lövstagatan i
Örebro 101020 och återigen Kungsgatan i Nora 101116.
Sonen född 1981, som har sin nuvarande adress på Lövstagatan, flyttade tillsammans med EM och lillebror vid två av tillfällena, 100122 och 101020. Han blev dock kvar på adressen när EM och den yngste flyttade till Kungsgatan 101116.

Och sonen, född 1982, som lär ska ha varit i Afgahnistan och kom hem 101220, stod hans hus tomt när han var borta? Snurrigt?
Det kanske finns anhöriga som kan bekräfta men vad jag hört så tydligen.
Citera
2011-01-26, 02:10
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Enligt polisexperten Bo Wide kommer förhörsledaren att göra allt för att måla in mannen i ett hörn.
Samtidigt kommer nya, viktiga uppgifter fram om 51-åringens dubbelliv.
Polisen har ägnat veckor åt att samla in bevis i styckmordet.
Inom de närmaste dagarna ska de användas mot den misstänkte 51-åringen i ett större förhör.

Har haft ett missbruk
Vänner har beskrivit honom som intelligent, samlad och alltid lugn. Han har aldrig varit i klammeri med rättvisan och han är tidigare ostraffad.
Men i polisens kartläggning av mannen börjar bilden att nyanseras. Hans dubbelliv sedan flera år tillbaka har nystats upp – den hemliga relationen med Eva är inte längre hemlig.
Enligt två poliskällor har mannen haft en form av missbruk. Flera kompisar och släktingar har fått frågor om just den problematiken, enligt ytterligare en uppgiftslämnare.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01378/Sk_rmavbild_2011-0_1378423w.png
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8459397.ab
Undrar om det är sexmissbruk och by the way, vilken jäkla sunkig tvättstuga!!Inte så flaschig den inte..
Citera
2011-01-26, 03:14
Medlem
Uppdaterad kronologi 1959 - 1984: SB i Katrineholm, EM i Nora, möte i Karlstad

Senast redigerad av Retrotroll 2011-01-26 kl. 03:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in