Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Tar och bumpar en gammal tråd som jag tycker passar. Hoppas ingen misstycker.
Har sökt till Lund HT 09 och ska, om allt går som jag tänkt, läsa till civilekonom. En kompis äldre syster har läst till civilekonom och hon tillhörde Malmös nation. Enligt tidigare inlägg och vad jag hört så hamnar bratsen i Malmös eller Göteborgs nationer, borde jag spola dom alternativen direkt trots att jag ska läsa ekonomi själv?
Min syster, som läser i Malmö, sa att Kristanstad var rätt ok. Neutrala osv. Mer vet jag inte.
Någon som kan tipsa om en nation med bra fester, bra fördelning av tjejer/killar och bra boende?
Jag antar att du tänker engagera dig i nationen om det spelar så stor roll för dig? Det spelar nämligen ingen som helst roll vilken nation man är med i annars (undantag smålands, men det är en lång historia).
Tycker Malmö N är den i särklass mest bratpräglade nationen. Om du inte trivs i en sådan miljö kanske du ska satsa på något annat.
Andra ekonomistudenter kommer du springa in i överallt, det är en av de absolut största studentgrupperna.
Förresten så kanske man också ska påpeka att det inte är några problem att byta nation om man inte trivs.