2011-01-20, 20:48
Medlem
Hej, lste en trd idag hr p flashback dr ngon tog upp detta fretag http://www.ibimri.se/ i trden nmndes att det tydligen var riktigt ltt att f jobb dr, efter lite efterforskningar visade det sig stmma, har personligen mejlat dom och fick svar snabbt och allt verkar stmma, man kunde tydligen brja p en gng och jobba hemifrn, verkar dock endast vara 4 timmar om dagen 17-21.
Efter att jag nu varit arbetsls i ngra mnader och enda gngen jag sett arbetstillfllen som dessa dr "alla" fr jobb r telemarketingfretag som blser sina anstllda och kunder eller dammsugare frsljare fretag som "the kirby company" eller vad det heter, men detta r ju tydligen inte alls s? Hr str det att man har en timln p 90:- /h om man r 20+ och 105:- om man r 25+, och man sitter allts hemifrn och gr marknadsunderskningar, man sljer allts inget utan genomfr endast underskningar frn fretag som anlitat detta intervjubolag.

Nu undrar jag hur det kan vara s ltt att f jobb dr? r dom verkligen s serisa som min uppfattning r? Ngon som jobbat dr med egna erfarenheter? r jobbet s ltt som det beskrivs?

Ja, varfr jobbar inte fler dr om alla fr jobb dr?

Knns som att det r mnga frgor jag vill ha svar p innan jag bestmmer mig fr att brja ringa runt samtal t detta fretag, vad vet ni kra flashback r detta nt att satsa p nr man inte hittar ngot annat jobb?

Mvh
Citera
2011-01-20, 21:52
Medlem
bump
Citera
2011-01-20, 23:49
Medlem
Don_Burres avatar
Jag har jobbat p intervjubolag. Kan ju sga direkt att jag vantrivdes det grvsta. Sjladdande. Gruvade mig hela dan infr de dr ynka fyra timmarna. Men s var det inget jobb fr mig heller. Jag vill grna att mitt jobb ger mig nnting utver en ln.

Nu jobbade iofs inte jag hemifrn utan satt i nn usel kontorslokal med urldriga datorer.
Sen tvingas rabbla samma frgor gng p gng p gng ocks hade man har ju knappt nn chans att smprata med arbetskamraterna heller.
Det enda som var lite sknt var vl nr man rkade ringa upp ngon gammal tant som ville bertta sitt livs historia. D fick man en paus!

Men du kanske gillar det, r man inte s krsen s r det nog perfekt och att jobba hemifrn kan nog vara ganska soft nd kan jag tnka mig.
Citera
2011-01-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don_Burre
Jag har jobbat p intervjubolag. Kan ju sga direkt att jag vantrivdes det grvsta. Sjladdande. Gruvade mig hela dan infr de dr ynka fyra timmarna. Men s var det inget jobb fr mig heller. Jag vill grna att mitt jobb ger mig nnting utver en ln.

Nu jobbade iofs inte jag hemifrn utan satt i nn usel kontorslokal med urldriga datorer.
Sen tvingas rabbla samma frgor gng p gng p gng ocks hade man har ju knappt nn chans att smprata med arbetskamraterna heller.
Det enda som var lite sknt var vl nr man rkade ringa upp ngon gammal tant som ville bertta sitt livs historia. D fick man en paus!

Men du kanske gillar det, r man inte s krsen s r det nog perfekt och att jobba hemifrn kan nog vara ganska soft nd kan jag tnka mig.

Men dom var serisa iaf, och betalade ut lner och s som det skulles? Kom du ihg hur mycket du fick ungefr? P en mnad hur mycket kunde du f ut? Fick du bestmma sjlv nr du skulle jobba eller hur funkade det? Hur ofta jobbade du?
Citera
2011-01-21, 00:59
Medlem
retardes avatar
En anledning till att inte fler jobbar dr r nog att 90kr/h inte r s bra betalt fr arbetstimmarna 17-21. Vad hnder med telefonrkningen?
Citera
2011-01-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarde
En anledning till att inte fler jobbar dr r nog att 90kr/h inte r s bra betalt fr arbetstimmarna 17-21. Vad hnder med telefonrkningen?

Vldigt bra frga, mste ta reda p det frst knns det som.. Ang. 90kr/h, man jobbar ju nd hemma, bara stta laptopen framfr tvn med lg volym o skta samtalen? Knns ju liksom som ngot som r vrt 90kr/h
Citera
2011-01-21, 01:32
Medlem
chaoswithins avatar
S man fr allts drygt 7200 brutta i mnaden, frutsatt att det r 4 timmar mn-fre.

Lter ju egentligen inte helt fel, ska fan kolla lite nrmare p det dr.
Citera
2011-01-21, 01:33
Medlem
retardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Vldigt bra frga, mste ta reda p det frst knns det som.. Ang. 90kr/h, man jobbar ju nd hemma, bara stta laptopen framfr tvn med lg volym o skta samtalen? Knns ju liksom som ngot som r vrt 90kr/h

Jo lter onekligen rtt slappt. Surt att vara uppbunden den tiden, gr ju inte underverk fr ens sociala liv direkt. 17-21 en fredag fr ca 260kr netto r ju ingen drm direkt.
Citera
2011-01-21, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarde
Jo lter onekligen rtt slappt. Surt att vara uppbunden den tiden, gr ju inte underverk fr ens sociala liv direkt. 17-21 en fredag fr ca 260kr netto r ju ingen drm direkt.

Har man inget socialt liv s gr det ju dremot underverk.
Citera
2014-11-04, 22:18
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don_Burre

Som sagt, ett mycket psykiskt krvande jobb att ringa hem till folk p kvllarna. Det knns verkligen som man str dem man ringer, speciellt barnfamiljer som nyss kommit hem frn jobbet, frga ut dem om deras elfrbrukning nr de hller p att laga mat, inte mnga som verkar ha mycket till vers fr underskningar. Mnga frgor och svarsalternativ som trttar ut de gladaste man ringer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in