Citat:
Ursprungligen postat av Zyril
Oh, spännande, berätta sedan gärna vad du tyckte! Jag drack Maharajan och Seventeen från dem för ett tag sedan och den sistnämnda var riktigt trevlig!
---
.
Så, då var allt nedskrivet och postat på annat håll så då kan jag även slänga in lite här.. The Best är en fantastisk blandning av mängder med ingredienser och framförallt olika sockerarter. Att sedan säga att den drar mer åt belgisk strong ale än barley wine tycker jag är något felaktigt. Väldigt stor sötma så klart med russin och dadlar i näsan och en något mer beska i munnen (jämfört med doften). Den har en väldigt hög IBU, runt och över 100 om jag inte minns fel och det är lätt att tro att den börjar dra åt Old Ruffian då - men icke, det är mindre och snällare beska här - men ändå med samma lite torra och sträva känsla i munnen. Söta smaker av russin och mörkt, lite bränt, socker kommer mer mot slutet. Enda som drog ned betyget lite var att en öl med så mycket 'extra allt' såklart blir bra. De Molens Macht & mooi smakar snarlikt men behöver inte de extra sockerarterna och då är den ändå på 18% medan denna var på 15-16%. Men kan helt klart rekomenderas.