Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-03, 10:00
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Förmodligen har jag slagit mej i huvet eller blivit påverkad av fullmånen, för i dag när jag kom hem från bolaget så hade jag köpt två stycken Bellman 6,0
"Provsmakar" en just nu, fy för fan vilken skit rent ut sagt! Är Bellman speciell, eller är det så här svensk industrilager bryggd utan kärlek smakar?

Jag vet, den är verkligen värdelös! Förstår inte folk som menar att det skulle vara bästa svenska burkölen
Citera
2009-12-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Förmodligen har jag slagit mej i huvet eller blivit påverkad av fullmånen, för i dag när jag kom hem från bolaget så hade jag köpt två stycken Bellman 6,0
"Provsmakar" en just nu, fy för fan vilken skit rent ut sagt! Är Bellman speciell, eller är det så här svensk industrilager bryggd utan kärlek smakar?

Det värsta är att den är bättre än många andra
Citera
2009-12-07, 09:27
Medlem
mankers avatar
Efter helgens ölprovning hittades även lita gamla godsaker.
Sierra Nevadas Anniversary Ale från 2008, Fullers Reserve Oak Aged 2008 och Left Hands Rye Bock från i fjol, Bath Festivity Ale och lite annat. Blir iaf kul med SN'an och Fullers ekfatslagrade i dessa tider av ekfatslagrad öl.

för övrigt var det en dum ide att spara Brooklyns Hopfen-Weize, hade en hygglig jäst/mögelsamling i botten av flaskan. hade ökat kolsyra och smakade mer alkohol och då har den bara stått sen i somras (men säkert på "fel sätt")
Citera
2009-12-07, 17:59
Medlem
Tips på god lite finare öl, dock ljus, dricker ej mörk.
Citera
2009-12-07, 18:08
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline

Prisklass, sort? veteöl, lager, ljus ale?
Citera
2009-12-07, 19:11
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Om du menar ljus lager så ska du börja med att testa Jämtlands Hell och Nynäshamns Ångbryggeris Landsort Lager. Det är två ljusa lageröl som håller en mycket fin klass.

Du kan också prova pilsner, jag rekommenderar framförallt Pilsner Urquell och Nils Oscar Pils.
Citera
2009-12-08, 16:27
Medlem
Trolldockans avatar
Varför tar de 49:- för en flaska Nils Oscar julöl? Någon som smakat? Är den ngt att ha?
Citera
2009-12-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Varför tar de 49:- för en flaska Nils Oscar julöl? Någon som smakat? Är den ngt att ha?
För att de kan?
Jag har druckit den från i år och blev helt klart positivt överraskad. Den var mycket god och bland de bättre jag testat hittils. Men jag kan hålla med om att priset känns svårt att motivera.
Citera
2009-12-08, 17:41
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
För att de kan?
Jag har druckit den från i år och blev helt klart positivt överraskad. Den var mycket god och bland de bättre jag testat hittils. Men jag kan hålla med om att priset känns svårt att motivera.
Jo jag tänkte just det när jag postat.

Tja, blir väl att prova en enda flaska då iaf. Är väldigt anti överpriser annars.
Citera
2009-12-08, 18:15
Medlem
mortlachs avatar
Citat:
Jo jag tänkte just det när jag postat.

Tja, blir väl att prova en enda flaska då iaf. Är väldigt anti överpriser annars.

Men vad är ett överpris egentligen? 49 kr är ju vad du får betala för random Pripps/Spendrups/Carlsberg på fat på den lokala pizzerian...
Citera
2009-12-08, 18:25
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortlach
Men vad är ett överpris egentligen? 49 kr är ju vad du får betala för random Pripps/Spendrups/Carlsberg på fat på den lokala pizzerian...
Jo jag vet. Jag får väl tänka så. Tycker bara att det är lite väl mycket eftersom de flesta öl kostar under 25:- på systembolaget. Därav undran över vad som är speciellt med den, om den är så god förhållandevis.
Citera
2009-12-08, 18:37
Medlem
mortlachs avatar
Citat:
Jo jag vet. Jag får väl tänka så. Tycker bara att det är lite väl mycket eftersom de flesta öl kostar under 25:- på systembolaget. Därav undran över vad som är speciellt med den, om den är så god förhållandevis.

Tja allting är ju relativt. Jag tycker den är bra och köper två flaskor varje år (en som jag dricker och en som jag sparar). Har druckit betydligt dyrare öl som varit sämre men även billigare öl som varit bättre.

Tycker nog du ska prova ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in