Citat:
Ursprungligen postat av bostad
Var utröner du att jag överhuvudtaget "propagerar" eller ens tillhör något specifikt samfund? Av anledningen att jag mer påläst än dig och kan därmed konstatera utifrån en objektiv synvinkel att fallet är såsom jag beskriver. Att du sedan i brist på bättre argument väljer att se det som jag "propagerar" för en viss sida är bara löjeväckande.
Uppenbarligen begriper du inte vad begreppet påläst innebär, påläst innebär att man är bevandrad inom ämnet, inte att man delar specifikt din uppfattning. Detta verkar onekligen vara ett problem bland muslimer som återkommer regelbundet.
Vart har du dina argument ens?
Jag har inte propagerat för någon gren före någon annan. Begreppet objektiv är du onekligen sen lika främmande inför då du uppenbarligen inte begriper hela poängen med det när du aktivt kommer in i en tråd och slänger fram din version som den korrekta läran.
Citat:
De skiljer sig markant från de grupperna som fortfarande anses tillhöra Islam men har avvikit från de klassiska tolkningarna. Det är först när vissa kriterier infaller som ett samfund med avvikande uppfattning ej anses vara muslimer längre.
Jag var inte medveten att du hade Allah på speed-dial. Har han gett dig den här informationen personligen som gör att du vet att din lära är mer sann före andras?
Citat:
Det är exakt det du gör när du påstår saker tagna ur luften eller ur shiitisk propaganda, eftersom du påstår saker som att det är en "gren" av Islam etc. Shiismen startade som en politisk gren men har i dagsläget blivit till en helt egen religion med egna ritualer.
Alltså du är ju helt jävla fantastisk
Hitta mig ett enda inlägg här i tråden där jag upplyfter någon Islamisk gren över någon annan. Att Shi'iter, Sunniter eller andra grenar av Islam inte har uppnått konsensus inom vad den "rätta" läran är skiter jag fullständigt i. Det finns ingen som kan åberopa sig att ha den "rätta läran" med argumentet att
"de som inte följer oss har fel". Sen skiter väl vi vad ni tillber, du kan dyrka den
Rosa enhörningen för allt vad jag bryr mig.
Citat:
Detta kommer från en person som uppenbarligen besitter noll kunskap i ämnet som han gärna dividerar om. Trådskaparen ville söka kunskap om Islam, detta är grundläggande kunskaper om tidig islamisk historia, dock så existerar shiismen idag främst som en egen religion i sig.
Detta kommer uppenbarligen ifrån en person som bidrar med humor då han är partisk så in åt helvete men samtidigt åberopar objektivitet.
Citat:
Att de ej håller med själva är inte relevant för muslimerna, på samma sätt såsom en kristen eller buddist ej håller med. För övrigt anser många shiiter att sunni muslimer är icketroende.
Nej, jag antar att Shi'iter, Sufister och Ahmadiyya:er säkert delar den uppfattningen också gällande dig och ditt samfund.
Lägg ner för fan, det är ingen här som bryr sig om eran värdelösa maktkamp. Ni kan gå och döda varandra för allt vad jag bryr mig men kom inte hit och gapa om "objektivitet" då det ordet antagligen är lika främmande för dig som ordet "uppriktighet".