Citat:
Nu är han ju dömd för vansinnesdåd så sent som för två år sedan, satte eld på sitt ex lägenhet, krossade fönster och hällde in bensin genom brevinkastet hos någon ovän.
Ursprungligen postat av Troian
Det är hot, men kan inte ses som ett erkännande. Dömd för mordbrand är förresten nya uppgifter för mig, men visst kan jag hålla med om att han i sig är kapabel att göra en sådan grej. (Eller åtminstone var, 1994.)
Fast som multikultifanatiker (fast hatandes vita kulturer!) så blir Hübinette konstant förlåten, domar för msishandelsfall, massor med olaga hot osv osv och sedan chefredaktör och medgrundare till Expo, sedan lite afa-engagemang och därefter medarbetare på Strix Television. För att därefter sätta eld på lägenheter och hota folk (igen) för att därefter gå och bli statligt avlönad av Mångkulturellt Centrum. Som multikultiaktivist kan man göra vad som helst och ändå göra comeback. Se på våldtäktsmannen Billy Butt.
Citat:
Kan någon förklara varför polisen inte skulle kunna lagligen topsa alla festdeltagare? Som jag fattat det så medger ju lagen att polisen kan topsa vem som helst när som helst? Jag menar, Ulf Olsson topsades enbart på att någon tyckte han var skum, massor med killar topsades i Umeå i jakten på Hagamannen med enda anledning att de bodde i området eller var i gm längd.
Ursprungligen postat av Blooddust
Hänvisa till aktuellt lagrum där detta framgår istället för att bara slänga ur dig att personer har fel utan att ge stöd åt ett sådant påstående. Det borde väl vara en enkel uppgift, för du har väl läst rättegångsbalken?
Varför masstopsning av samtliga festdeltagare skulle vara en fördel för utredningen? Ja, för att man i vart fall ska kunna utesluta att ett säkrat DNA-spår är avsatt från någon av dem. Nu tror ju inte jag att det finns något annat än fotavtryck säkrat som teknisk bevisning, även om jag har hört att den inledande nyhetsrapporteringen talade om annat. Du verkar tro att jag driver någon slags agenda här i tråden för att få samtliga festdeltagare DNA-testade, men det är också fel. Jag har inget särdeles stort intresse för det här fallet som sådant - jag var bara intresserad av att diskutera en fråga rörande den juridiska aspekten som jag såg uppkom.
Varför masstopsning av samtliga festdeltagare skulle vara en fördel för utredningen? Ja, för att man i vart fall ska kunna utesluta att ett säkrat DNA-spår är avsatt från någon av dem. Nu tror ju inte jag att det finns något annat än fotavtryck säkrat som teknisk bevisning, även om jag har hört att den inledande nyhetsrapporteringen talade om annat. Du verkar tro att jag driver någon slags agenda här i tråden för att få samtliga festdeltagare DNA-testade, men det är också fel. Jag har inget särdeles stort intresse för det här fallet som sådant - jag var bara intresserad av att diskutera en fråga rörande den juridiska aspekten som jag såg uppkom.
Senast redigerad av Ungargsvartman 2010-12-25 kl. 14:17.
Senast redigerad av Ungargsvartman 2010-12-25 kl. 14:17.