2010-12-25, 14:27
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennyCruise
Haha, vilket kvalificerad skitsnack från en kvinna som måste komma in och försvara sig med lögner.
Denna är forskning är gjord på råttor, men om du verkligen menar allvar så kan jag gräva fram flera forskningar som inte stödjer det du hävdar.

"Det kan finnas en biologisk anledning till depression och andra stressrelaterade psykiska störningar är vanligare bland kvinnor än hos män. Att studera stress signalsystem i animaliska hjärnor, forskare funnit neurovetenskap att kvinnor är mer känsliga för låga nivåer av ett viktigt stresshormon och mindre möjligheter att anpassa sig till höga nivåer än män.

"Detta är det första beviset för könsskillnader i hur neurotransmittorreceptorer trafiksignaler, säger studie ledare Rita J. Valentino, Ph.D., en beteendevetenskaplig neuroforskare på The Children's Hospital of Philadelphia. "Även om mer forskning är säkert nödvändigt att avgöra om detta innebär för människor, kan detta bidra till att förklara varför kvinnor är dubbelt så känsliga som män att stressrelaterade sjukdomar."

Forskningen visas online i dag i Molecular Psychiatry. Studiens första författaren Debra A. Bangasser, Ph.D., en karl i Valentino laboratorium."
http://www.news-medical.net/news/201...9/Swedish.aspx
Men suck! Du bevisar ju att din forskning inte stämmer. Du är ett levande bevis. Finns hur många störningar som helst som ni är överrepresenterade i. Damp,aspbergers,autism,utvecklingsstörning osv osv. Depressioner är ett mycket större problem hos män. Det är därför självmordsstatistiken ser ut som den gör och att psyken är överfyllda av just män. För att inte tala om alla fängelser. Där har det visat sig att var och varannan intagen lider av någon sorts diagnos.
Att starta en sådan här tråd som du precis gjort är inte bara stört utan det visar även på att du är en störd människa som kanske helt enkelt är för störd att ta hand om dina barn.
Citera
2010-12-25, 14:30
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Det vi vet är att både kvinnor och män kan vara det.
Det vi vet är att vi INTE vet omfattning av det, de senaste massgripandet har skakat om "vårt" medvetande till den grad att vi nu INTE vet.
Ja du visst har det skakat om vårat medvetande En liten härva att jämföra med de miljontals störda som lever i våra samhällen runt om i världen. Kan lägga upp tusentals länkar här om du vill med män som förgripit sig på allt från nyfödda till barn i tonåren.
Citera
2010-12-25, 14:31
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men suck! Du bevisar ju att din forskning inte stämmer. Du är ett levande bevis. Finns hur många störningar som helst som ni är överrepresenterade i. Damp,aspbergers,autism,utvecklingsstörning osv osv. Depressioner är ett mycket större problem hos män. Det är därför självmordsstatistiken ser ut som den gör och att psyken är överfyllda av just män. För att inte tala om alla fängelser. Där har det visat sig att var och varannan intagen lider av någon sorts diagnos.
Källa som stödjer ditt påstående tack!
Dessutom är det skrämmande att se hur du försöker använda dig av kvinnlig härskarteknik, som ni håller kärt i ert manifest!

Förövrigt så ver jag inte om damp, asperbers etc riktigt kvalar in till det vi pratar om.
Personer med de sjukdomar du tar upp kan INTE leva ett tillsynes normalt liv, de personerna kan man antingen direkt se på, eller så märker man genom att samtala med dom, att dom är sjuka.
Senast redigerad av KennyCruise 2010-12-25 kl. 14:36.
Citera
2010-12-25, 14:33
Medlem
Buffelo Balls avatar
[quote]
Citat:
Det är ju så jag tänker, det skriver jag indirekt i ett annat inlägg.
Men, kvinnan är ju beredd som oftast att försöka få bort mannen ur "hennes" och barnets liv genom att ta till vilka medel som helst, i de fall där kvinna lyckas - hur kommer det sig att hon ändå får leva vidare?
Jag förstår hur du tänker. Att en kvinna vill ha bort dig ur henns liv är inte detsamma som att hon lyckas. Och det är inte alls detsamma som att hon lyckas få bort dig ur dina barns liv. Fundera över hennes motiv!!! Fundera över varför hon ens skulle överväga att ta sina barns far ifrån dem! Varför???
När du förstår hennes motiv kan du börja agera som den kloka kärleksfulla far du är till dina barn...

Citat:
Varför tål män att förnedras på ett sådant sätt?

Ingen- vare sig män eller kvinnor tål att förnedras!

Citat:
Om kvinnan inte tänker på barnets bästa utan bara sitt eget, varför är det då inte bäst att "ta bort" henne från jordelivet?
Tror du att kvinnan inte tänker på barnest bästa utifrån hennes perspektiv så måste du tänka om!

Citat:
Varför är personlighetsstörning 70% vanligare hos en kvinna än hos en man?
Jo, kvinnor föds med sinnessjukdom latent och väntar bara på att få utveckla det.

Du är uppenbarligen förtvivlad och känner dig helt maktlös. Men att ta ut din egen förtvivlan och din egen maktlöshet över ditt/dina barns mor är fel väg att gå.
Citera
2010-12-25, 14:34
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ja du visst har det skakat om vårat medvetande En liten härva att jämföra med de miljontals störda som lever i våra samhällen runt om i världen. Kan lägga upp tusentals länkar här om du vill med män som förgripit sig på allt från nyfödda till barn i tonåren.
Du kan inte prata om världen när vi pratar om Sverige.
Miljö är extremt viktigt ifall en kvinna ska utveckla sinnesjukdom eller ej, det borde du veta?
Citera
2010-12-25, 14:40
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Kom inte här och prata om diagnoser när det gäller kvinnor. Läs på så får du se att så inte är fallet. Män har mer defekter och störningar och det är inget ens att diskutera mera.

Äh, vilket trams! Primärt har män mer testosteron och är i allmänhet fysiskt starkare, oavsett vad alla fittfeminister försöker påstå. Sen har även män haft en fallenhet för att ta till missbruk av alkohol och droger i större omfattning. Allt sammantaget gör det att män ställer till det mer uppenbart och våldsamt vilket är lättare att sätta fingret på och lagföra.

Kvinnors falskspel och list (omskrivning för kvinnlig empatilöshet vill jag mena), som de tar till närhelst de har några fördelar att vinna, är svårare att komma åt. Hur många blir fällda för falsk tillvitelse, förtal, stämpling till diverse brott osv årligen? Inte många! I takt med att kvinnor börjat bruka mer alkohol kommer även deras missbruk att öka. Min hypotes är att vi kommer att få se ett alltmer ökat våld av kvinnor mot män framöver. Samt mindre våld av män mot kvinnor (om man bortser från det hedersrelaterade våldet förstås!).

Jag antar att det är den nuvarande diskrepansen i jämställdhet inför lagen som TS ser som märklig att den inte ger mer avtryck i mordstatistiken. Men i dagens samhälle förtränger de flesta av oss sina naturliga instinkter att hämnas oförrätter mer handgripligen och sväljer istället förtreten. Vilket förstås de "svaga och förtryckta" kvinnorna utnyttjar in absurdum.
Citera
2010-12-25, 14:43
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Att starta en sådan här tråd som du precis gjort är inte bara stört utan det visar även på att du är en störd människa som kanske helt enkelt är för störd att ta hand om dina barn.

Men dubbelsuck! Varför är kvinnor mer sjukskrivna och sjukpensionerade för sina "gått-in-i-väggen" och allmänt psykiska problem?
Citera
2010-12-25, 14:47
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Källa som stödjer ditt påstående tack!
Dessutom är det skrämmande att se hur du försöker använda dig av kvinnlig härskarteknik, som ni håller kärt i ert manifest!

Förövrigt så ver jag inte om damp, asperbers etc riktigt kvalar in till det vi pratar om.
Personer med de sjukdomar du tar upp kan INTE leva ett tillsynes normalt liv, de personerna kan man antingen direkt se på, eller så märker man genom att samtala med dom, att dom är sjuka.
Är detta härskar teknik Ja då föreslår jag att du söker på wikepedia vad härskarteknik är.
Ja dessa människor kanske kan leva ett normalt liv men vi får heller inte glömma bort att dessa diagnoser ofta finns med hos både våldsmän och mördare osv. Så visst ställer det till det att sakna impulskontroll och förmåga till empati. Att sakna dessa två egenskaper är förödande.
Citera
2010-12-25, 14:49
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Men dubbelsuck! Varför är kvinnor mer sjukskrivna och sjukpensionerade för sina "gått-in-i-väggen" och allmänt psykiska problem?
Ja kanske för att kvinnor jobbar i mer psykiskt och fysiskt tunga jobb än mannen gör. Lägg sedan på detta med att kvinnor tvingas att dubbeljobba för att få ekonomin att gå ihop.
Citera
2010-12-25, 14:51
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Tror du att kvinnan inte tänker på barnest bästa utifrån hennes perspektiv så måste du tänka om!
Eftersom att jag är övertygad om att jag har med en psykiskt sjuk kvinna att göra så är jag övertygad om att hon agerar efter sitt eget bästa, det har hon uppvisat flera gånger genom sitt agerande.
Jag har kollat upp lite olika tänkbara personlighetsstörningar på nätet och kommit fram till att dom jag vore psykolog, så hade jag gett henne diagnosen borderline.
Citat:
Du är uppenbarligen förtvivlad och känner dig helt maktlös. Men att ta ut din egen förtvivlan och din egen maktlöshet över ditt/dina barns mor är fel väg att gå.
Jag kommer inte ta ut något över mamman, jag skulle aldrig klara av att svara på frågan varför, när ungarna växer upp och frågar..

Däremot är jag väldigt kritisk till hur samhället kan tycka att en sak blir än mer troligt så fort en kvinna drar igång med en snyfthistoria, sitter och gråter och spelar ut alla tänkbara kort för att vara ett "offer".
Hur männen trampas på och misstros, hur barnen hålls ifrån män genom falska anklagelser och polisanmälningar.
När kvinnan blir överbevisad att hon har ljugit om de olika påståendena, då blir det inget kännbart straff till följd - ta Tranåsfallet som ett exempel.

Det finns även många andra fall som du kan läsa om på t. ex saknade barn, det finns fall där exflickvänner går ihop och försöker att anmäla en pappa för att få bort sina barn från honom, tack och lov så erkände den ena kvinnan tillslut.
Det finns även ett fall i Katrineholm från i år när ej tjejkompis slår på sin andra kompis med tillhyggen, så att dom kan gå och anmäla sitt barns far till polisen för misshandel så att hon kan få vårdnaden om barnet.
Det finns hur många fall som helst, och ändå så fortsätter man att ge kvinnan privilegier och belöningar för sitt betéende, bara för att hon är kvinna.

I vissa fall så klarar inte kvinnan av att ljuga sig igenom processen, någon annan vid sidan som ger vika. Men hur många fall finns det inte där kvinnan ljuger sig till en vinst och vad blir då kvar?

Därför så ser jag gärna att mord på kvinnor rent generellt ökar.

När vi ändå tar upp det så är det märkligt att en kvinna som hugger ihjäl sin man med kniv får 1 år för grov misshandel, vad hade hänt om det var de omvända? Är det kanske det som gör att män håller sig ifrån att mörda mer? Att dom får mer kännbara straff?
Senast redigerad av KennyCruise 2010-12-25 kl. 14:56.
Citera
2010-12-25, 14:55
Medlem
Dolcontinas avatar
Som någon annan här var inne på så verkar du mest vara arg/bitter (vilket jag kan förstå om man varit med om otrevliga grejer), men du hjälper verkligen inte till genom att skriva sådant här. Hur än kul det kan vara...

Varför vill man som feministhatare (som jag antar att du är) ge dem rätt? Det enda det ser ut som när du skriver så här är att du anser att män är kapabla till att mörda kvinnor som betett sig illa. Du är förvånad över att männen inte mördar. Alltså, det ser ut som att du anser att det vore självklart att män borde mörda kvinnor i de lägena. Nu har de iaf EN man att hänvisa till (alltså dig) när de ska bevisa hur män tänker.

Skulle inte förvåna mig om du med din text skapar FLER av den typen feminister =/ Nu kan de även lägga till att "män längtar innerst inne efter att döda kvinnor... kolla bara på FB!" Om de inte redan tror det vill säga... vilket inte skulle förvåna mig.

Inser att inlägget är för att provocera, kanske för att det är kul, men hur kul tycker du det är när de hatiska feministerna på grund av sådan här uttalanden har blivit så många att du inte har en chans i samhället =/ Inga män kommer få träffa sina barn mer, typ. Inte för att jag tror att det blir så, men det är bara så onödigt att värva fler... för det är ju precis det du gör. Men jag antar att man (du) inte bryr sig, eftersom det är kul. Jag värvas inte av sådana här inlägg men jag kan tänka mig att många som redan är på gränsen gör det, de första gångerna (när de läser sådana inlägg som du skrev) kanske bara tillfälligt men tillslut är de fast. sådana här orättvisor (som du tar upp) måste ju gå att lösa på andra sätt än att göra fler kvinnor till hatiska feminister, vilket ju inte löser något =/
Citera
2010-12-25, 14:55
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Äh, vilket trams! Primärt har män mer testosteron och är i allmänhet fysiskt starkare, oavsett vad alla fittfeminister försöker påstå. Sen har även män haft en fallenhet för att ta till missbruk av alkohol och droger i större omfattning. Allt sammantaget gör det att män ställer till det mer uppenbart och våldsamt vilket är lättare att sätta fingret på och lagföra.

Kvinnors falskspel och list (omskrivning för kvinnlig empatilöshet vill jag mena), som de tar till närhelst de har några fördelar att vinna, är svårare att komma åt. Hur många blir fällda för falsk tillvitelse, förtal, stämpling till diverse brott osv årligen? Inte många! I takt med att kvinnor börjat bruka mer alkohol kommer även deras missbruk att öka. Min hypotes är att vi kommer att få se ett alltmer ökat våld av kvinnor mot män framöver. Samt mindre våld av män mot kvinnor (om man bortser från det hedersrelaterade våldet förstås!).

Jag antar att det är den nuvarande diskrepansen i jämställdhet inför lagen som TS ser som märklig att den inte ger mer avtryck i mordstatistiken. Men i dagens samhälle förtränger de flesta av oss sina naturliga instinkter att hämnas oförrätter mer handgripligen och sväljer istället förtreten. Vilket förstås de "svaga och förtryckta" kvinnorna utnyttjar in absurdum.
Ja testeteron borde läggas mer forskning på. Tror att det kan vara källan till mycket. Både ont och gott.
Vi är varken svaga eller förtryckta. Är det så du ser på oss eller? Jag har aldrig påstått att vi kvinnor inte är orsaken till några problem i samhället det enda jag sagt är att män är överrepresenterade.
Vad det beror på? Kanske på testesteronet. Kanske på de diagnoser jag räknade upp eller så beror det kanske på samhället vi lever i. Arv och miljö. Anser du att män som mördar tex är helt friska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in