2010-12-25, 19:18
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
OK! Kolla en annan länk då - utan fördömanden
http://www.mansjouren.se/
Jag förstår inte vad du håller på med? Varför hänvisar du till en lokalgrupps hemsida när vi andra har kollat på riksförbundets?
Citera
2010-12-25, 19:21
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennyCruise
Jag förstår inte vad du håller på med? Varför hänvisar du till en lokalgrupps hemsida när vi andra har kollat på riksförbundets?

Du hänvisar till mansjourer som om det vore en enda homogen grupp. Det är inte sant...
Citera
2010-12-25, 19:26
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
OK! Kolla en annan länk då - utan fördömanden
http://www.mansjouren.se/

Men för någon vecka sedan var ju ordföranden för riksförbundet med i ett reportage i en tidning och berättade om hur det var med ekonomin och bidrag. Artikeln från Kristdemokraten är från den 16:e december i år. Jag gissar på att han inte far med osanning då det snarare skulle skada alla mansjourer. Att det finns krav på att söka dessa bidrag är ju inte heller osannolikt, ej heller kravet om just "mäns våld mot kvinnor" då det varit ganska stora satsningar kring just det.
Citera
2010-12-25, 19:37
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men för någon vecka sedan var ju ordföranden för riksförbundet med i ett reportage i en tidning och berättade om hur det var med ekonomin och bidrag. Artikeln från Kristdemokraten är från den 16:e december i år. Jag gissar på att han inte far med osanning då det snarare skulle skada alla mansjourer. Att det finns krav på att söka dessa bidrag är ju inte heller osannolikt, ej heller kravet om just "mäns våld mot kvinnor" då det varit ganska stora satsningar kring just det.

Det är inte alls svårt för män att engagera sig för andra män. Faktiskt lika lätt som det är för kvinnor att engagera sig för andra kvinnor.

Hur detta skall ursäkta män som startar trådar på flashback för att de vill se fler mord på kvinnor har jag dock svårt att förstå...
Citera
2010-12-25, 19:40
Medlem
CrimsonIdols avatar
I DITT fall TS, gjorde väl samhället rätt iaf.
Eftersom du blir mordisk när saker och ting går emot dig.
Och vad är man för FAR, om man vill döda sitt barns mor?
Har inga barn själv, men skulle aldrig göra BARNET så illa genom att beröva det dess mamma, oavsett aggressioner.
Verkar ju aningen omoget och SJÄLVCENTRERAT för att uttrycka det väldigt milt.

//Crimson
Citera
2010-12-25, 19:40
Medlem
jävla pund-huvud, nästan ingen förtjänar att dö!
Citera
2010-12-25, 19:46
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2x2e2l3
jävla pund-huvud, nästan ingen förtjänar att dö!
To free a person from error is to give, and not to take away.
Citera
2010-12-25, 19:49
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
I DITT fall TS, gjorde väl samhället rätt iaf.
Eftersom du blir mordisk när saker och ting går emot dig.
Och vad är man för FAR, om man vill döda sitt barns mor?
Har inga barn själv, men skulle aldrig göra BARNET så illa genom att beröva det dess mamma, oavsett aggressioner.
Verkar ju aningen omoget och SJÄLVCENTRERAT för att uttrycka det väldigt milt.

//Crimson
Tyvärr, eller snarare som tur är, så kan du inte sätta dig in i situationen.
Jag förstår att du tänker som du skriver, det gjorde jag också innan.

Hur ska vi gör då, för att få till en ändring "nu"?
Den lilla uns av uppmärksamhet som männen har, har tagit oss snart 20 år att arbeta förr.
Idag har vi i alla fall en liten liten liten chans att inte förlora hela stycket, men det räcker inte.
När ska samhällets lagar och systemets riktlinjer bli jämlika och i så fall hur når vi dit?
Feminism är INTE jämlikhet, dags att folk börjar förstå det.
Citera
2010-12-25, 19:50
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Det är inte alls svårt för män att engagera sig för andra män. Faktiskt lika lätt som det är för kvinnor att engagera sig för andra kvinnor.

Hur detta skall ursäkta män som startar trådar på flashback för att de vill se fler mord på kvinnor har jag dock svårt att förstå...

Ah, nej, det har jag inte sagt något om heller. Det enda jag vill ha sagt är att stödet till mansjourer är villkorat, vilket är något jag tycker är väldigt fel. Sen det övriga i resonemangen om fler mord tycker jag mest är bisarrt.

Mer protester och mer belysning kring hur en del föräldrar beter sig i vårdnadstvister, och att systemet utnyttjas fullt ut för att utmanövrera den ena föräldern, och hur myndigheter allt för ofta ställer sig bakom den ena parten är vad som behöver belysas hårt. Några långa reportage från grävande reportrar hade inte suttit fel. Det är faktiskt konstigt att det inte har skett ännu, och att det inte har lett till rena ramaskrin kring detta. Är det så långt utanför vad som är PK eller vad är det frågan om? Det är både barn och föräldrar som far illa, vilket i vanliga fall står rätt högt upp på agendan för samhället..
Citera
2010-12-25, 19:51
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:

Ja och det är väl ypperligt om det satsas pengar för att få män att sluta misshandla. Att det ställs motkrav för organisationer som söker pengar ur statskassan är heller inte det konstigt.
Kvinnojourer bygger just på ideel verksamhet till stor del. Hade inte detta stora engagemang funnits så hade inte heller alla dessa kvinnojourer funnits.
Citera
2010-12-25, 19:55
Medlem
KennyCruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja och det är väl ypperligt om det satsas pengar för att få män att sluta misshandla. Att det ställs motkrav för organisationer som söker pengar ur statskassan är heller inte det konstigt.
Kvinnojourer bygger just på ideel verksamhet till stor del. Hade inte detta stora engagemang funnits så hade inte heller alla dessa kvinnojourer funnits.
Kvinnorjouren får ju 1 miljard ifrån stadskassan..
Sen är det intressant att ni jämt ska koncentrera er på mäns våld mot kvinnor, det är ju inte hela sanningen.

Det kanske vore bättre att börja utbilda människan i hur de olika könen fungerar, att det finns olikheter oss emellan?
Det spelar ingen roll hur mycket pengar än kvinnojourer och annat får om inte kvinnan förstår mannen.
Mannen kan inte hjärntvättas konstant att han är skörare och sämre än kvinnan, att man ska ge kvinnan företräde mm, när inte kvinnan fostras på något sätt för att ge "plats" eller förståelse för mannen (övertolka inte ordet plats).
Citera
2010-12-25, 19:55
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73

Nej, rimliga motkrav är inget konstigt. Jag ser dock inte det rimliga i att man nekar pengar till män som blir slagna av sina respektive, för det är ju exakt det som kvinnojourer kan söka bidrag kring. Den informationen man bör gå ut med är inte "mäns våld mot kvinnor" utan snarare om aggressioner i nära relationer eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in