2010-12-13, 03:50
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Någonting är riktigt jävla skumt här. Har man en normal uppväxt i Sverige, drar och utbildar sig, skaffar barn osv så har jag extremt svårt att förstå varför man gör en sådan sak. Visst, jag kan förstå att en del kan känna ett extremt hat mot Vilks. Men att spränga sig bland massa oskyldiga människor? Steget ditt känns väldigt långt för en kille som Taimour.
Han var blatte, det är inte särskilt konstigt att man gör saker som detta då.

Svenskar är naiva och tror att alla människor är lika empatiska och fredliga som dem själva men sanningen är att blattar och annat brunt folk mer eller mindre är sinnessjuka jämfört med oss. De snällaste är kanske som ett ADHD barn med aggressionsproblem medan de flesta är som psykopater i stort sätt. En hel familj gräver inte ned sin dotter bara för "kulturen" ej heller spränger man oskylda människor i luften för "kulturen". Detta är helt normalt blattebeteende och finns som vi har märkt även bland intelligenta och välutbildade blattar. Det har alltså inte ett skit med "socioekonomiska faktorer" att göra, det är helt enkelt deras natur.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2010-12-13 kl. 04:02.
Citera
2010-12-13, 03:59
Medlem
För en tid sen var det ett bombhot mot Nordstan i Göteborg - det kan ni inte ha missat.
Personerna som blev misstänkta för den påstådda gärningen kräver idag skadestånd och bedyrar sin oskuld (det får man tro vad man vill om).

Min tankegång lyder: Kommer vi få se mer av dessa självmordsbombare i den närmsta framtiden?
Någon som vet något om de misstänkta i Göteborg?
Kan det ha ett samband med sprängningen i Stockholm?

Hypotes: Gick någon av dem i samma skola eller moské eller liknande som självmordsbombaren?
Ja ni fattar....
Värt en tanke i alla fall.
Citera
2010-12-13, 05:39
Medlem
shortey24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugman
För en tid sen var det ett bombhot mot Nordstan i Göteborg - det kan ni inte ha missat.
Personerna som blev misstänkta för den påstådda gärningen kräver idag skadestånd och bedyrar sin oskuld (det får man tro vad man vill om).

Min tankegång lyder: Kommer vi få se mer av dessa självmordsbombare i den närmsta framtiden?
Någon som vet något om de misstänkta i Göteborg?
Kan det ha ett samband med sprängningen i Stockholm?

Hypotes: Gick någon av dem i samma skola eller moské eller liknande som självmordsbombaren?
Ja ni fattar....
Värt en tanke i alla fall.
Oj... det där har jag inte ens tänkt på! Hoppas SÄPO eller något gör det.

En annan sak är hur jag ser bland annat i denna tråden hur folk säger att han är en Jihad och Jihader gör si och så, samma sak i trollgruppen på facebook..

Begreppet jihad (strävan – struggle) översätts felaktig med heligt krig
I själva verket handlar det om en inre strid, ett heligt krig mot ondskan inom en själv

Hur kan folk låta självmordsbombarna smutskasta detta ord..?
Citera
2010-12-13, 05:46
Medlem
försökte googla lite snabbt men hittade inget om det..
Vi har ju även de två "svensk-somaliska" terroristerna som hade rättegång ang. planerat terrordåd för inte alls länge sen.. Var detta skulle ske visste man inte sist jag hörde nått..

Nån som sitter på mer info?

Tror vi kan bereda oss på en våg av kulturellt berikande de närmsta åren..
Citera
2010-12-13, 05:50
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shortey24
I själva verket handlar det om en inre strid, ett heligt krig mot ondskan inom en själv

Det är en modern, väldigt försiktigt och väldigt islamvänlig tolkning av termen. Faktum är att islam är ett politiskt verktyg formulerat av en krigsherre för att underlätta krigföring och erövringar på den arabiska halvön och vidare bortom. Således lär termen jihad, eller heligt krig, höra närmare ihop med faktisk krigföring än någon luddig psykologisk tolkning av islamvänner.
Citera
2010-12-13, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shortey24
Oj... det där har jag inte ens tänkt på! Hoppas SÄPO eller något gör det.

En annan sak är hur jag ser bland annat i denna tråden hur folk säger att han är en Jihad och Jihader gör si och så, samma sak i trollgruppen på facebook..

Polisen har redan konfiskerat dator och mobiltelefon, så nu pågår kartäggningen ab GM´s kontaktnät.
Har missat nästan allt här, men finns det något foto på GM?
Citera
2010-12-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 177
Det kan jag faktiskt inte svara på. Men jag vet däremot att han var mycket för elektronik.

Jag tror att du skulle kunna vara en tillgång för polisen.
Citera
2010-12-13, 07:31
Medlem
drdracula141s avatar
En sak som jag funderar på nu är varför mörkar man honom genom att släcka ner hans facebook?

Han är ändå död och vad skrevs på hans facebook som är olämpligt för oss medborgare att läsa?
Det är något som fan inte stämmer om man tar bort ens facebook när han har en flagga som står för en terrorgrupp.
Citera
2010-12-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Han var blatte, det är inte särskilt konstigt att man gör saker som detta då.

Svenskar är naiva och tror att alla människor är lika empatiska och fredliga som dem själva men sanningen är att blattar och annat brunt folk mer eller mindre är sinnessjuka jämfört med oss. De snällaste är kanske som ett ADHD barn med aggressionsproblem medan de flesta är som psykopater i stort sätt. En hel familj gräver inte ned sin dotter bara för "kulturen" ej heller spränger man oskylda människor i luften för "kulturen". Detta är helt normalt blattebeteende och finns som vi har märkt även bland intelligenta och välutbildade blattar. Det har alltså inte ett skit med "socioekonomiska faktorer" att göra, det är helt enkelt deras natur.

Dessa självmordsbombare gör vidriga handlingar som vi allra flesta fördömer skarpt.

Men att "heladageniskogen" har en förenklad och förvriden världsbild är klart! Allt tycks vara svart och vitt för honom! Kom ur skogen du och häng med vad som pågår i världen!
Du kan inte tycka på allvar att vi svenskar är så ädla och utan skuld. Har du hört talas om barnamördaren Anders Eklund eller Mattias Flink mm.mm. Kom till verkligheten som inte är så enkel som du tycks tro!
Citera
2010-12-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
177. Hade din vän självmordsbombaren den tekniska kompetens som krävs för att skruva ihop en fungerande terrorbomb? Nästan fungerande i alla fall.

Låt oss hoppas att han inte dog riktigt direkt så han hade tid att inse att han failade...

Han skulle gärna fått ligga vid medvetande med mycket smärtor några minuter och begrunda sitt öde..

Tur i all fall att han inte överlevde för då skulle han bli martyr och ett elände att ha i fängelse..

.
Citera
2010-12-13, 09:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby
Dessa självmordsbombare gör vidriga handlingar som vi allra flesta fördömer skarpt.

Men att "heladageniskogen" har en förenklad och förvriden världsbild är klart! Allt tycks vara svart och vitt för honom! Kom ur skogen du och häng med vad som pågår i världen!
Du kan inte tycka på allvar att vi svenskar är så ädla och utan skuld. Har du hört talas om barnamördaren Anders Eklund eller Mattias Flink mm.mm. Kom till verkligheten som inte är så enkel som du tycks tro!

Men är du helt bombad , eller?

Du kan väl inte jämföra enstaka sjuka individer med ett helt hav av människor som under generationer hjärntvättats med innehållet i koranen, där koranens regler/lagar riktigt gnuggats in i deras hjärnor.

Alla kanske inte är potentiella sjävmordsbombare, men många muslimer som inför kameran tar avstånd från dessa handlingar, är i själva verket av en helt annan uppfattning. Men vore ju än större idioter om de öppet deklarerade sin ståndpunkt.

Ta Lars Vilks och hans rondellhundar som exempel. Vilken annan religion skulle uppmana till avrättning för att nån gjort en karikatyr av en profet?
Lars Vilks har ju för guds skull inte mördat nån, han har gjort ett konstverk!

Lars Vilks får leva, kanske resten av sitt liv, med polisskydd.

S-politikern Nalin Pekgul förklarade i TV, att hennes mamma var så ledsen över rondellhunden, inte för att den föreställde profeten, nej för att profetens ansikte satt på en hund. En hund är tydligen det värsta man kan likna någon vid, en hund är för en muslim oren, och skulle t.ex. aldrig tas in i bostaden.

Det är dags att inse att det inte går att blanda andra religioner med islam, det kan bara leda till elände. De har sina sharialagar och vill införa dom i t.ex. Sverige. Det skulle just vara snyggt, öga för öga .........

De kan inte leva i en demokrati, inte när negativ kritik mot ledare bestraffas med döden.
Citera
2010-12-13, 09:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Är det bara jag eller låter hastigheten på ljudklippet inte lite uppskruvat? Eller är det en jihad-smurf som talar? Om det fifflats med ljudet så att han inte ska låta som sig själv: varför?

Det låter i alla fall som om han läser innantill, stakar sig på nåt ställe. Han kanske inte har skrivit manuset själv, eller så har han svårt att läsa sin egen handstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in