Säpo har i princip aldrig lyckats med något. Deras rykte är rent av löjeväckande. Sen kan man ju undra hur man i ett öppet samhälle ska kunna skydda sig mot terrorism. Att tillskaffa sig vapen i Sverige eller att tillverka bomber är inte nämnvärt svårt och det finns ju egentligen inget som kan avskräcka någon som redan bestämt sig för ett självmord där man tar med sig x antal andra.
Däremot. Om det nu skulle vara så att det smäller en andra gång så skulle jag inte vilja vara muslim i Sverige. Dom kommer hit och söker asyl. Erhåller boende och bidrag. Dom får ett uppehälle och har det relativt bra. Bättre än i många andra länder (inklusive våra skandinaviska grannar).
Men efter vad jag förstått så blir dom ändå upprörda över att vi inte visar respekt för islam, tack vare karikatyrer av deras religiösa förebilder o.s.v. Det dom inte fattar är att dom vistas i ett fritt land där man uttalar sig om vad fan man vill. Det skall dom respektera och anpassa sig till. Vi ska inte anpassa oss till deras medeltida skit.
Men om det blir fler attentat så kommer den svenska frikostigheten att bli ett minne blott. Det är upp till dom att hålla reda i leden. Vi tar inte mer skit och otacksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Skrämmande att han lyckades gå så långt! Man kan ju undra vad SÄPO gör för något! Inte mycket nyttigt i alla fall.
Men, GM hade mycket enklare kunnat skaffa sig en k-pist och börja skjuta ner folk på typ Arlandas incheckning eller T-centralen. Bra att de är så dumma att vilja spränga sig själva istället.
Vad är så jävla speciellt med att spränga sig själv istället för att välja ett enklare sätt? Jag förstår inte varför välja så svårt sätt att utföra ett så galet dåd?!?!?!
Någon som vet om det har med deras religion att göra?