2010-11-19, 14:23
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snobben79
Snälla är du downie? Du verkar väldigt naiv.

Väskor,bankvalv och allt annat som innehåller något värde har haft seismic/vibrations sensorer sen mer än 10 år tillbaka dvs vibrerar det så larmar den (i det här fallet utlöses patronerna) finns inte en chans att man kan slå sönder ett litet kretskort och allt är frid och fröjd.

Här har du en bild som jag grävde fram ifall det blir enklare att förstå hur dessa fungerar http://img441.imageshack.us/img441/9581/22510065.jpg

Man ställer ju in känsligheten på sensorerna,finns ju en anledning till att vissa patroner utlöser sig bara väktarna råkar stöta omkull väskan.
--

Bygga en behållare och lägga ner hela väskan i flytande kväve,samt bara att ta med tiotals sändare för att täcka frekvenserna.

Knappast förvånande att majoriteten av kriminella försöker sig igenom väskorna med yxor och liknande då 99,99% av dem är otroligt korkade.

Fast om du läser gamla domar så ser man att dom förut kunde slå vid handtaget någonstans med en yxa och på så sätt slå sönder något som gjorde att dom öppnades utan att få färg på sedlarna, sen tror jag många är medvetna om att en del kommer bli färgat, men tycker det är värt det ändå, för låt säga att dom har 800.000 i en väska och 400.000 blir färgade, så är det ändå 400tusen, dom resterande kan dom säkert sälja fär 20/30% till någon som kan växla in utomlands eller "tvätta" på något sätt.
Citera
2010-11-19, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z00m
Fast om du läser gamla domar så ser man att dom förut kunde slå vid handtaget någonstans med en yxa och på så sätt slå sönder något som gjorde att dom öppnades utan att få färg på sedlarna, sen tror jag många är medvetna om att en del kommer bli färgat, men tycker det är värt det ändå, för låt säga att dom har 800.000 i en väska och 400.000 blir färgade, så är det ändå 400tusen, dom resterande kan dom säkert sälja fär 20/30% till någon som kan växla in utomlands eller "tvätta" på något sätt.
¨

Jag tror inte snobben79 fattar vårt poäng.. Antigen han e dum själv eller så "vill han inte" att folk ska få veta hur enkelt det kan gå till
Citera
2010-11-20, 01:51
Medlem
fittas avatar
Yxan har man ju hört förut, men den här idén med att frysa ned innehållet så färgampullen inte kan blandas ut är intressant... lite knepigt att göra det i en saab 900 kanske, och dessutom är det väl GPS i väskorna? Så det bör ju göras på plats så man kan lämna väskan. Inte mycket tid till att fly sen.
Citera
2010-11-24, 09:00
Medlem
Läste Liam Norbergs bok, då skriver han att de använde en yxa för att öppna dem. Vad som är sant eller inte kan jag inte svara på.
Citera
2010-11-29, 22:18
Medlem
ranare88ps avatar
Om man spränger den lite fint så borde färgampullen inte hinna att lösas ut eller hur? För sprängningen går snabbare än färgampullen? Om man ställer väskan brevid värdetransport bilen på högkant och placerar sprängladdningen på handtaget och spränger då har man en väska i två delar med synliga pengar.
Citera
2010-11-30, 17:24
Medlem
Mikegbgs avatar
Frågan är hur många väskor som har gps-sändare ? Sen om man har färgade sedlar, de funkar ju okej o tanka med i sedelautomater. Hur funkar det i insättningsautomater.. syns det vilka sedlar som är insatta i resp konto ?
Citera
2010-11-30, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikegbg
Frågan är hur många väskor som har gps-sändare ? Sen om man har färgade sedlar, de funkar ju okej o tanka med i sedelautomater. Hur funkar det i insättningsautomater.. syns det vilka sedlar som är insatta i resp konto ?

jag tror inte alla väskorna e utrustade med gps-sändare. Annars hade dom kunna lätt hitta väskorna

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...n-insidan.html

"De maskerade rånarna stal ett okänt antal väskor och flydde sen från platsen, troligtvis med ett fordon som stått uppställt på någon gata i närheten.

Efter att ha spårat i området med hund hittade patrullerna flera obrutna värdeväskor gömda i ett buskage inne i det lugna villaområdet. Men flera väskor saknas fortfarande, polisen vill inte säga hur många."

Hade man haft gps på alal då skulle dom hittat dem direkt utan att behöva ha spårhund o dom hade vetat exakta antal stulna väskor..

Ang insättning i bankomaten så funkar det inte, fick höra det från en släkting
Citera
2010-11-30, 21:09
Medlem
Denoms avatar
Om man slänger ner väskan i ett kar med flytande kväve borde det väl vara lättare att med yxa eller liknande slå sönder skiten med mindre risk för färgampull?
Citera
2010-11-30, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om man slänger ner väskan i ett kar med flytande kväve borde det väl vara lättare att med yxa eller liknande slå sönder skiten med mindre risk för färgampull?

jag hörde att väskorna har en timmer som gör att partunerna sprängs automatisk..som sagt det finns ingen annan väg än att försöka spränga eller slå med yxan o sen hoppas på det bästa..finns folk som kan tvätta men dom vill ha lite %
Citera
2010-11-30, 21:48
Medlem
h4cked4lifes avatar
Köp en "knapp", varför göra allt så krångligt ?
Citera
2010-11-30, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Köp en "knapp", varför göra allt så krångligt ?

"knapp" ?
Citera
2010-12-02, 17:59
Medlem
N-dawgs avatar
min kusins far hadde en såndär väska fast av äldre modell (kan ha varit årsmodell 2000), ja och kusinen skar ut en ruta i ena sidan med plasma skär och redig kylning, skruvade sedan ut mekanismen bit för bit, höll på med den där väskan i ett antal dagar då konstruktionen var ganska avancerad och rolig att pilla långsamt på, vi lyckades få ut innehållet som i vårat fall var en samling tidningar (för den autentiska känslan av stålar) som kom ut i form av en blandning av aska och tidningsbitar, Inga mästertjuvar men ge mig ett par dagar så kan ja öppna skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in