2010-12-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
min kusins far hadde en såndär väska fast av äldre modell (kan ha varit årsmodell 2000), ja och kusinen skar ut en ruta i ena sidan med plasma skär och redig kylning, skruvade sedan ut mekanismen bit för bit, höll på med den där väskan i ett antal dagar då konstruktionen var ganska avancerad och rolig att pilla långsamt på, vi lyckades få ut innehållet som i vårat fall var en samling tidningar (för den autentiska känslan av stålar) som kom ut i form av en blandning av aska och tidningsbitar, Inga mästertjuvar men ge mig ett par dagar så kan ja öppna skiten!

bilder, tack
Citera
2010-12-02, 22:00
Medlem
Panaxias väskor ska tydligen vara mycket svårare att öppna enligt en herre som hämtar pengar hos oss. Jag fattade inte om de kan utlösa färgampullerna själva eller att den utlöses på ett viss avstånd ifrån ? Bilen? Han bablade på dåligt svenska så var halv svårt att förstå:P men tunga vad väskorna när jag testade att lyfta den.

För mig känns det som fler loomis värdetransporter rånas än Panaxias. Kan det stämma?
Är det isåfall pga att loomis har sämre väskor?
Senast redigerad av 39-1900 2010-12-02 kl. 22:11.
Citera
2010-12-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Väktare måste ha två nycklar, väktaren har en och butiken en.
Vad sa jag? Jag har jobbat i såna företag, där går väktaren in tillsammans med personalen i skåprummet. Där ska man göra det man vill göra. Väktaren kan ej öppna väskan, för han har bara en nyckel. Den andra nyckeln ligger alltid hos personalen. jag måste påpeka att det är inte samma väska de bär på varje företag
Citera
2010-12-03, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Panaxias väskor ska tydligen vara mycket svårare att öppna enligt en herre som hämtar pengar hos oss. Jag fattade inte om de kan utlösa färgampullerna själva eller att den utlöses på ett viss avstånd ifrån ? Bilen? Han bablade på dåligt svenska så var halv svårt att förstå:P men tunga vad väskorna när jag testade att lyfta den.

För mig känns det som fler loomis värdetransporter rånas än Panaxias. Kan det stämma?
Är det isåfall pga att loomis har sämre väskor?
Var dom blå? SQS skrivet på sidan?
Citera
2010-12-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Var dom blå? SQS skrivet på sidan?

Blå var dom ja! Inte 100 på om det stog SQS på dom!
Citera
2010-12-03, 16:07
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkille
Vad sa jag? Jag har jobbat i såna företag, där går väktaren in tillsammans med personalen i skåprummet. Där ska man göra det man vill göra. Väktaren kan ej öppna väskan, för han har bara en nyckel. Den andra nyckeln ligger alltid hos personalen. jag måste påpeka att det är inte samma väska de bär på varje företag

SQS är vanligast, det där om färgen här stämmer ej. 70-100% blir färgade och kan ej användas även om de blir "rena" har de nummer inskrivet med hjälp av färgen Det är i princip skitsvårt att lyckas öppna hela utan få missfärgade sedlar.
Citera
2010-12-03, 19:25
Medlem
h4cked4lifes avatar
Vad jag vet så finns det ofta dagskassor från flera butiker i boxen. Så att ta bilen på väg in mot depå är att föredra.... Dock får ni lite problem med knappen. Låna knappar från någon tillverkare av boxar och kringutrustning på området.
Citera
2010-12-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Vad jag vet så finns det ofta dagskassor från flera butiker i boxen. Så att ta bilen på väg in mot depå är att föredra.... Dock får ni lite problem med knappen. Låna knappar från någon tillverkare av boxar och kringutrustning på området.

Vad fan är en knapp? Jag tappade iofs en knapp på min jacka i veckan..nån som sett den?
Citera
2010-12-03, 22:22
Medlem
kul tråd, nån som här kan bevisa att de öppnat en väska?
Citera
2010-12-03, 22:45
Medlem
Det är skitsnack att det finns färgpatroner i deras väskor

TRO MIG!!
Citera
2010-12-03, 22:55
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkirius
Det är skitsnack att det finns färgpatroner i deras väskor