2010-11-18, 16:10
Medlem
Igor89s avatar
Kan man skaffa en Myrslok och ha hemma som husdjur? Jag har funderat över det ett tag nu.
Gillar dessa djur skarpt!

Tack på förhand
Citera
2010-11-18, 16:17
Medlem
HolyCraps avatar
Tänk bara på att dom kan vara väldigt krävande.
Citera
2010-11-18, 17:55
Medlem
brianmolkos avatar
Ska du ha med den på en utställning av sällsynta insekter sen ?
Senast redigerad av brianmolko 2010-11-18 kl. 18:01.
Citera
2010-11-18, 17:57
Medlem
Vattenspanns avatar
https://www.flashback.org/t577083
https://www.flashback.org/t402394
http://spa.118100.se/husdjur/63188
Citera
2010-11-18, 18:09
Awaiting Email Confirmation
Om jag har förstått svensk lagstiftning rätt, ja det kan du. Följdfrågan är bör du? Svaret är nej.

De största myrslokarna är ju kapabla att värja sig mot fullvuxna jaguarer och kan säkerligen åsamka stora skador med sina kraftiga framklor så de är inte att tänka på. Blir nog svårt att mata dem också då termiter verka vara det som gäller.

Ärligt talat så verkar det som om vissa människor saknar en spärr när de ser ett djur de gillar och tvunget måste ha ett sådant djur som husdjur, både till sin egen och djurets skada.
Citera
2010-11-18, 21:43
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devious666
Om jag har förstått svensk lagstiftning rätt, ja det kan du. Följdfrågan är bör du? Svaret är nej.

De största myrslokarna är ju kapabla att värja sig mot fullvuxna jaguarer och kan säkerligen åsamka stora skador med sina kraftiga framklor så de är inte att tänka på. Blir nog svårt att mata dem också då termiter verka vara det som gäller.

Ärligt talat så verkar det som om vissa människor saknar en spärr när de ser ett djur de gillar och tvunget måste ha ett sådant djur som husdjur, både till sin egen och djurets skada.

Har ju som sagt inte införskaffat en, Frågade ju er innan, och har hört mig för, blir nog inte av, men vill mycket gärna ha en
Citera
2010-11-19, 00:24
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Har ju som sagt inte införskaffat en, Frågade ju er innan, och har hört mig för, blir nog inte av, men vill mycket gärna ha en

Ok, det är nog ett bra beslut, är nog det bästa för både dig och myrsloken. Är ju ett imponerande djur så jag kan förstå att du gillar dem. Tydligen så finns det en miniart av myrslokar (finns fyra totalt) vilken enligt wiki ska förekomma inom sällskapsdjurshandeln och nog är mer behändig. Lär ju dock vara ett helvete att utfordra då den äter myror/termiter och dylikt. Den är dessutom nattaktiv och betvivlar starkt att det finns några fångenskapsuppfödda så det blir väl viltfångat som gäller vilket är grymt för djuret. Trots att den är liten så har den fortfarande de karakteristiska klorna och det lär nog kännas rejält om den skulle bli sur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in