2010-11-10, 14:23
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad har knugen för gemensamt med dessa?
Vad diskuterar han med dom om?

Kungens roll i den har situationen ar en kombination av rainmaker / supersenior investment banker a ena sidan och kandis och statschef a andra sidan. For ovrigt tror jag att han har over tio ganger mer gemensamt med dessa naringslivstoppar an vad den genomsnittlige Flashbackaren skulle ha.
Citera
2010-11-10, 14:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Kolla in Silvias förkrossade uppsyn på framsidan av senaste svensk damtidning:

http://svenskdam.se/2010/11/vad-ar-v...n-att-gora-nu/

Vad kommer att hända nu? Spänningen är olidlig.

Men det är ju underbart! Nu hakar Svensk Gamtidning på drevet! Förstår de inte att de gräver sin egen grav? Först nu såg jag, (på den lilla bilden av senaste numret i artikeln), att det står "Den Knugliga Veckotidningen" högst upp.

Konstaterar också att läsarna tycker att det viktigaste för Knugen är att reda ut detta med familjen, och det minst viktiga att stämma författarna. Det vill säga att inte ens skvallerpressköparna tror att dessa rykten inte är sanna.

Kan inte låta bli att ta med en av dessa hyperrojalistiska damer som kommenterar:
"Att ödsla tid på detta skvaller är skandalöst. Kungen och hans familj måste ha rätt att leva nomala liv även utanför stålkastar- ljuset. Överallt händer samma saker – utan att det skrivs böcker eller stora rubriker. Respektera vår fina kungafamilj genom att inte diskutera innehållet i den mycket osmakliga boken.
Anne-Marie"

Jag tror att Anne-Marie har ett mycket spännande och intressant sexliv. Vad tror ni?
Citera
2010-11-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Kungens roll i den har situationen ar en kombination av rainmaker / supersenior investment banker a ena sidan och kandis och statschef a andra sidan. For ovrigt tror jag att han har over tio ganger mer gemensamt med dessa naringslivstoppar an vad den genomsnittlige Flashbackaren skulle ha.
Nämn vilken professor har något utbyte av att föra en diskussion med en obildad dyslektiker som bara har kvinnoaffärer för ögonen? Bara för att han råkar vara född till kung är han per definition inte någon akademiker.
Citera
2010-11-10, 14:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

I vilken eller vilka grenar passar Knugen bättre ihop med näringslivstoppar än med en vanlig flashbackare?
  • Intelligens
  • Han får ligga lika mycket som de
  • Han får snacka skit med diktatorer
  • Han super lika mycket som de
  • Lika mycket i lön
  • Flyger bekvämare i business eller första klass
  • Visste vad en "kaffeflicka" är innan det blev en publik term
Citera
2010-11-10, 14:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men det är ju underbart! Nu hakar Svensk Gamtidning på drevet! Förstår de inte att de gräver sin egen grav? Först nu såg jag, (på den lilla bilden av senaste numret i artikeln), att det står "Den Knugliga Veckotidningen" högst upp.

Konstaterar också att läsarna tycker att det viktigaste för Knugen är att reda ut detta med familjen, och det minst viktiga att stämma författarna. Det vill säga att inte ens skvallerpressköparna tror att dessa rykten inte är sanna.

Kan inte låta bli att ta med en av dessa hyperrojalistiska damer som kommenterar:
"Att ödsla tid på detta skvaller är skandalöst. Kungen och hans familj måste ha rätt att leva nomala liv även utanför stålkastar- ljuset. Överallt händer samma saker – utan att det skrivs böcker eller stora rubriker. Respektera vår fina kungafamilj genom att inte diskutera innehållet i den mycket osmakliga boken.
Anne-Marie"

Jag tror att Anne-Marie har ett mycket spännande och intressant sexliv. Vad tror ni?

Hon har kanhända kaffepojkar från Gambia?
Citera
2010-11-10, 14:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Eller snarare Kafferpojkar!
Citera
2010-11-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad är viktigast för kungen att göra nu?

1/ Stämma författarna.
2/ Läsa boken och kommentera innehållet.
3/ Se till att reda ut detta inom familjen.
4/ Ta avstånd från sina dekadenta vänner.
5/ Be svenska folket om ursäkt.
Citera
2010-11-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Morian
Citera
2010-11-10, 14:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kaffekaffrar!!!
Citera
2010-11-10, 14:47
Medlem
MrsMagoos avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, jag refererar till en artikel och foton av Ciggen där hon står med några kompisar och suger i kylan. Expressen frågade hovet hur det var med hennes tobaksvanor, och fick till svar att hon bara rökte när hon var stressad och instabil. Det var alltså inte mina ord, utan hovets.
Eftersom skvallerpressen lever på att rapportera snällt om de knugliga passar jag inte där.

Mycket tidigt fick Knugen kvalificerad hjälp för sin dyslexi. Det är naturligtvis inget skamligt med det handikappet, men redan här ser vi den särbehandling av honom som kom att följa honom genom skolgången. De chanser som han fick att lära sig läsa ordentligt fick knappast vanliga skolbarn, särskilt inte för femtio sextio år sedan.

Knugen körde i matematik, men halkade igenom examen på ett bananskal. Uppenbarligen förstod hovet att det där med att han skulle behandlas som vilket elev som helst, hade uppfattats alltför bokstavligt av skolan, lärarna och examinatorerna. De lärde sig läxan, (he!), och därefter var särbehandlingen standard, och appliceras fortfarande på till exempel Hakan när hon fick sin postorderexamen i Uppsala.

Det är riktigt att Knugen "studerade" vid Uppsala. Ett år har jag för mig att det var. Så naturligtvis var det väldigt hårda studier med tanke på allt det du räknar som skulle klämmas in. Som tur var tentade han inte en enda poäng. En studieteknik som är en specialitet för familjen, och som tradition framgångsrikt förts vidare av Gaffeln i Alnarp.

Inte nog med hårda studier i Uppsala. Dessutom nationalekonomi i Stockholm, det visste jag inte om. Han lyckades med en fantastisk militär karriär. Att både bli amiral och general med endast erfarenhet ute på fältet, har väl knappast sett sin motsvarighet i modern tid om man bortser från sina monarkkolleger i andra länder. Trots det är jag lite orolig. Han var uppe och flög lite också. Misslyckades han med att bli chef för flygvapnet?

Vill att du tittar här och slutar sprida skvaller här inne
Du är patetisk !
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_XVI_Gustaf

Citat:

Ja klart han har , tråden lusas ned med dårar som ska raljera och skvallra och sprida skit som inte stämmer
Det är ju beklämmande vilken liten fakta som framkommer då man sitter och spekulerar , inte konstigt det skrivs böcker från den här tråden som är totalsågad !

Royal Technology Mission

# 1984 tog kungen initiativ till den första resan tillsammans med Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA, för att lära sig mer om andra länders teknikframsteg och berätta om svensk ingenjörskonst utomlands.

# Näringslivshöjdare, framstående akademiker och andra representanter bjuds in till resorna som har digra program. Allt sker i samarbete mellan kungen och IVA utan politisk inblandning.

# Tidigare har Royal Technology Mission besökt länder som USA, Indien, Brasilien, Japan, Kanada och Sydkorea.
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-10 kl. 14:54.
Citera
2010-11-10, 15:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vill att du tittar här och slutar sprida skvaller här inne
Du är patetisk !
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_XVI_Gustaf

Jag är nästan klar med första delen av boken och den bilden som ges är att Kungen gled igenom på räkmacka stora delar av sin utbildning, både den militära och den akademiska. Den kritiken togs upp redan på 60-talet. Den delen han gjorde riktigt seriöst var när han gjorde sin världsomsegling med örlogsfartyget Älvsnabben. Den övriga delen gled han snabbt igenom och de rättade inte alltid hans prov utan brände upp dem vid flera tillfällen. Min bild är att Kungen blev kung alldeles för tidigt. Man stressade igenom hans utbildning för att göra han redo för ett tidigt övertagande. Till hans ursäkt så fanns det inte så många andra val. Det gick inte att ha en kung som fortfarande höll på att utbilda sig.
Citera
2010-11-10, 15:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är nästan klar med första delen av boken och den bilden som ges är att Kungen gled igenom på räkmacka stora delar av sin utbildning, både den militära och den akademiska. Den kritiken togs upp redan på 60-talet. Den delen han gjorde riktigt seriöst var när han gjorde sin världsomsegling med örlogsfartyget Älvsnabben. Den övriga delen gled han snabbt igenom och de rättade inte alltid hans prov utan brände upp dem vid flera tillfällen. Min bild är att Kungen blev kung alldeles för tidigt. Man stressade igenom hans utbildning för att göra han redo för ett tidigt övertagande. Till hans ursäkt så fanns det inte så många andra val. Det gick inte att ha en kung som fortfarande höll på att utbilda sig.

Ja författarna har ju tagit sina källor från den här tråden så visst , seriöst och trovärdigt värre

Om man ska framstå som vissa skriver här inne som att han vore dum eller att han fick allt serverat , garanterar jag att han inte kan föra ett samtal med sina akademiska vänner och inte heller i andra sällskap
Boken är redan sågad av dom främsta som är insatta , den duger som tändvätska till veden
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-10 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in