2009-10-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Vilket man, enligt flygbolagens gemensamma regelverk, inte öht bordar utan att först uppvisa ett giltigt pass.

Bara jag som tycker det är lite mysko att passen (läs. SAMTLIGA pass) är hux flux jätteborta när den högkulturelle passageraren landar på ARN?

Bara jag som tycker det vore för mycket begärt att passagerarna uppvisar passet DIREKT när de steppar av planet?

Då skulle massinvandringen minska till ca 5000 PUT/år istället för 100 000 som idag. 95% slänger nämligen sina pass och hur det står till med asylskälen hos resterande kan du väl bara gissa på.

Massinvandring handlar inte om godhet eller att hjälpa de som behöver hjälpas. Det handlar om att plåga svensken - speciellt den arbetande svensken - för att nåt gäng av bilderbergare bestämt att det fyller nåt syfte. Oklart vilket.

Eller är det NÅGON som fattar varför de är så många om att släppa in så många som inte ska ha asyl? Kontrollfunktionen tar ju 1 dag att sätta upp.
Citera
2009-10-30, 13:35
Medlem
LOL @ batikhäxan i smålandsposten:

Att få ett uppehållstillstånd kan ta allt mellan två-tre månader till något år, förklarar föreståndare Annika Magnerot.
– Om de får avslag eller uppehållstillstånd vet ingen. Men under den tid de är här i Sverige gäller det att inte förlorar sin kultur eller sitt språk.

VEM, exakt VEM, "förlorar sitt språk" på två-tre månader när vederbörande är över 10 år?

Helt sjukt att såna missuppfattningar får finnas inom "flykting"mottagarbranschen. Här tar dom ju en ovidkommande hänsyn till en fara som inte - rent objektivt vetenskapligt - existerar
Citera
2009-10-31, 22:56
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Nytt begrepp...

Dessa ensamkommande "barn" kallas tydligen även inom migrationsindustrin för "ankarbarn" eftersom de fungerar som ankare som ska hjälpa hit resten av släkten på anhörigasyl. Jag skulle dock vilja lansera ett nytt begrepp som jag tycken ännu bättre beskriver dessa skäggiga "barn". Det är:

Gökungar

Jag tycker ordet beskriver deras sätt att leva ganska bra. Vad tycker FB?
Citera
2009-11-19, 19:30
Medlem
Normalgradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Vilket man, enligt flygbolagens gemensamma regelverk, inte öht bordar utan att först uppvisa ett giltigt pass.

Bara jag som tycker det är lite mysko att passen (läs. SAMTLIGA pass) är hux flux jätteborta när den högkulturelle passageraren landar på ARN?

Bara jag som tycker det vore för mycket begärt att passagerarna uppvisar passet DIREKT när de steppar av planet?
De som ej har passet "kvar" får helt sonika bli flygfraktade tillbaka till Irak, istället för att bli MIN ekonomiska huvudverk.
Upplys mig gärna om vad som är inhumant och bindgalet rasistiskt i detta resonemang...

Så funkar det i alla länder utom Sverige. Man söker asyl vid gränsen.

Det är bara i Sverige som man kan visa pass vid gränsen och sen ta pendeln till Solna och Migrationsverket för att söka asyl där, när man haft god tid på sig att göra sig av med sina resehandlingar i lämplig papperskorg på vägen.

Givetvis är detta avsiktligt. Befolkningsutbytet skulle inte gå lika snabbt om inte alla dessa illegala kunde hållas anonyma. Då skulle de ju bara skickas tebax enligt utlänningslagen.

Historikern Wedin förklarar i Exit Folkhemssverige:
http://www.bgf.nu/fpol/wedin.html
Citera
2009-11-27, 16:59
Bannlyst
Givetvis har de som ljuger ett ansvar att bära. Men den stora fråga är varför svenska etabelerade politiker, journalister och andra makthavare så villigt låter sig luras.

- Vi har andra exempel där DNA tester bårde i USA och Danmark visar att 80% av alla påstådda anhöriga från somalia är lögn och bedrägeri.
Citera
2009-12-26, 14:27
Medlem
Brookuss avatar
KDares åsikt i skäggfrågan:
Citat:
Ensamma flyktingbarn måste få hjälp i Sverige

Jag vill bo i ett land där man hjälper ensamkommande flyktingbarn. Det är raka motsatsen mot det Sverige som Sverigedemokraterna och dess sympatisörer vurmar för.

”Vi vill inte ha hit dem”, sa enligt Aftonbladet Vellinges moderate kommunalråd Lars-Ingvar Ljungman om att ett boende för ensamma flyktingbarn planeras i kommunen.

Vi ser det igen. NIMBY (efter engelska Not In My Backyard, inte på min bakgård), ett fenomen som inte sällan uppstår när det etableras eller flyttas en verksamhet som upplevs negativ av de redan boende.

I sammanhanget ska tilläggas att Vellinge kommun har bland de lägsta skattesatserna i Sverige och att de sedan länge finns med på Migrationsverkets lista över de kommuner som vägrar ta emot flyktingar.

Jag säger som min partikollega Otto von Arnold i Sydsvenskan: Var finns solidariteten, Vellinge? Vill vi leva i ett land som bryr sig om våra medmänniskor så måste vi hjälpas åt.

För ett år sedan lämnade en kristdemokrat sina kommunala uppdrag i Vellinge. Han gjorde det efter att ha utsatts för trakasserier och hot. Anledningen? Han hade föreslagit att kommunen skulle ta emot ensamkommande flyktingbarn. Trist!

Som kristdemokrat tycker jag det är glädjande att vi i Halmstads kommun tar vårt ansvar.

Vi tar emot ensamkommande flyktigbarn, vilket jag tycker vi ska göra även efter valet 2010.

Magnus Hedman, ordförande KD i Halmstad
http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.683755

Tar Magnus Hedman själv hem skäggiga gråstarrbarn?
Gissar även på att karln inte bor speciellt berikat..
Citera
2009-12-26, 15:34
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
KDares åsikt i skäggfrågan:

http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.683755

Tar Magnus Hedman själv hem skäggiga gråstarrbarn?
Gissar även på att karln inte bor speciellt berikat..

Det kan du fet-hajja att han inte gör! Han håller gärna ett elektrifierat stängsel mellan sig själv och skäggbarnen. Huvudsaken är att han bekräftar sin tolerans, medmänsklighet och öppenhet inför mångkulturen!
Citera
2009-12-26, 17:12
Medlem
Magnus Hedman bor på Skepparegatan 59 i Halmstad.

http://www.kristdemokraterna.se/Person.aspx?id=76322

http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=Skepparegatan+59%2c+halmstad

Titta på sattelitkartan så ser ni att han bor mitt i ett trevligt villaområde nära till vattnet och småbåtshamnen.

Någon som har adressen till boendet så att vi kan kan kolla hur långt ifrån han bor?
Citera
2009-12-26, 17:44
Medlem
Brookuss avatar
Visst har vi rätt - i vanlig ordning. Slår aldrig fel när mångkulturpredikanterna försöker påtvinga Svensson berikarevangeliet.
Citera
2010-03-17, 12:42
Medlem
Soldats avatar
Frågan i det hela är inte att "skicka" tillbaks krigsdrabbade människor - men att få något annat land att ta hand om det/höja kvoten.

FN ser på hur Sverige skapas till ett stort ghetto. Invandringspolitiken är vidrig i Sverige, kanske finns ett svar på frågan när man tittar till sén historia i Sverige som ett neutralt land - ta emot = kärlek vid världskrig?

Mvh
Soldat
Citera
2010-11-09, 18:08
Medlem
Brookuss avatar
Tänka sig att små flyktingbarn orkar ha en tuff bandyturnering
Citat:
En kul kväll i Sporthallen

Det blev en kul kväll i lördags i Sporthallen. Två ungdomslag med ensamkommande flyktingbarn från Gävle spelade en fotbollsturnering mot de bästa lagen från Västerviks kommun.
http://www.vt.se/sport/artikel.aspx?articleid=5639302
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in