2009-03-25, 14:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Har du fritt skottfält? Bra eldställning? Kan du inte lägga lite saker som ensamkommande barn vill ha (pröva att tjudra en blondin i bikini, lägg upp några mobiltelefoner och limpor cigg) för att dra ut dem från boendet och skjuta av ett par stycken?
Fritt skottfält har jag men inget jaktkort Men väntar tålmodigt på att min lokala polis samt länsstyrelse ska beviljas licenser för åtminstone en viss skyddsjakt fast iofs ska försöka hitta den lilla filmen jag gjorde när dom fick sina nya cyklar Den är ganska rolig och tom ambulansen kom förbi en lite sväng
Citera
2009-03-25, 15:43
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag har ett av dessa boenden för ensamkommande några stenkast bort Kan upplysa om att brottsligheten ökat med flera hundra procent sedan migrationsverket fördärvade min lilla fridfulla idyll till något liknande en krigszon/gangsterstat tom konsum gav upp och bommade den lokala lilla butiken eftersom dessa små huliganer inte riktigt brydde sig om ordinarie öppettider samt vanan tag 4 betala för ingen kom till byn Det är dessutom ett fåtal som rent visuellt verkar vara under dessa 18 år som barnkonventionen handlar om fast vem vet det kanske är den mentala åldern som räknas ? Jag känner fö till denna läkaren som näms i början då haggan härjar om det mesta i denna glömda del av sverige
Vet du vad Du ska göra?

Utge dig för att vara journalist för någon större blaska i landet. Ställ intrikata frågor och framför allt fota en massa. Luska reda på så mycket du bara kan om de brådmogna talibansoldaterna. Vinn förtroende genom att vara välvilligt inställd till invällningen av ledvärksbarnen. Säg att du anser att de måste få mer resurser osv. Skulle vara något!

Bästa sättet iof att vinna Djävuls-battingarnas förtroende är att berätta att du brukar vara med och gruppvåldta svennehoror.
Citera
2009-03-26, 18:37
Medlem
Aakes avatar
De "ensamkommande flyktingbarnen"....

..iförda skägg och unibrows JO-anmäler Surahammar för att de inte håller dem med lagad mat på nätterna och för näsblod.

Vad ÄR det här för lipsillar som påstår sig ha flytt från krig och elände egentligen?

http://www.sr.se/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=2726418

Citat:
15:03 | torsdag 26 mars 2009
Flyktingboende JO-anmält
Surahammars kommun anmäls, som vi berättat, till Justitieombudsmannen - JO - för att personalen på boendet Global, ett hem för ensamkommande flyktingbarn, enligt en anmälare, begått tjänstefel.

Flyktingröster och svar på kritik från samordnaren på boendet
Kritik av Global
Nu ger de berörda flyktingbarnen sin syn till P4 Västmanland hur boendet Global fungerar. Hamid Mohammed säger bland annat att när det var muslimernas fastehögtid Ramadan fick de inte äta efter mörkrets inbrott, såsom religionen menar.

En annan pojke Hamid Reza mådde väldigt dåligt när han fick reda på han skulle skiljas från sina kamrater, sin fasta punkt. Han mådde så dåligt, blödde näsblod och hotade med att skada sig sig själv. Vid det tillfället fick han ingen hjälp, personalen stod handfallna.

Essensen av pojkarnas kritik av boende Global är att det inte finns en linje, ett regelsystem vad som verkligen gäller. Varje anställd som arbetar där har nämligen egna regler berättar de flykting barn som P4 Västmanland har pratat med.

- Varje dag det är olika personal där, och varje personal har sin regel, säger Hamid Mohammed.
Citera
2009-03-26, 18:46
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
..iförda skägg och unibrows JO-anmäler Surahammar för att de inte håller dem med lagad mat på nätterna och för näsblod.

Vad ÄR det här för lipsillar som påstår sig ha flytt från krig och elände egentligen?

http://www.sr.se/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=2726418
Helt surrealistiskt vilka krav pälsbäbisarna ställer!
De brådmogna skäggbarnen får trots allt komma hit, parasitera, snylta, våldta och råna bäst de vill, ändå duger det inte. Ledvärksmaffian är helt klart den nya överklassen. 3-4 vårdare per ledvärksmaffioso dygnet runt - året runt. Vilka barn i 30+ åldern kan skryta om något sådant?

----

Citat:
Boende för flyktingbarn JO-anmält

Det kommunala boendet för ensamkommande flyktingbarn i Surahammar har JO-anmälts. Enligt anmälaren Annica Hallgren, som är god man till flera av pojkarna, blir de illa behandlade.

I sina anmälan skriver hon bland annat att de nekas att utöva sin religion seriöst. Till exempel var det problem under Ramadan då pojkarna inte fick någon mat efter solnedgång.

-Det är ett brott mot religionsfriheten. Jag vill också se om de följer barnkonventionen, säger hon till Tvärsnytt.

Ett annat exempel som beskrivs i JO-anmälan var då pojkarna tidigare i år fick gå från moskén i Västerås till Surahammar - en sträcka på 2,5 mil i 15 minusgrader och mörker.

Hallgren menar dessutom att personalen på boendet saknar kunskap på flera områden.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1495930

Annan källa.

Annica Hallgren kan inte nöja sig med att få tvätta pälsbarnens könsorgan varje kväll. Hon måste ha mer
Citera
2009-03-26, 18:59
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Boende för flyktingbarn JO-anmält

Det kommunala boendet för ensamkommande flyktingbarn i Surahammar har JO-anmälts. Enligt anmälaren Annica Hallgren, som är god man till flera av pojkarna, blir de illa behandlade.

I sina anmälan skriver hon bland annat att de nekas att utöva sin religion seriöst. Till exempel var det problem under Ramadan då pojkarna inte fick någon mat efter solnedgång.

-Det är ett brott mot religionsfriheten. Jag vill också se om de följer barnkonventionen, säger hon till Tvärsnytt.

Ett annat exempel som beskrivs i JO-anmälan var då pojkarna tidigare i år fick gå från moskén i Västerås till Surahammar - en sträcka på 2,5 mil i 15 minusgrader och mörker.

Hallgren menar dessutom att personalen på boendet saknar kunskap på flera områden.
När jag var liten och mina föräldrar inte kunde laga mat åt mig så lärde de mig hur man öppnar en tetra med filmjölk och hur man öppnar ett paket flingor utan att smula ner i hela köket och sedan förstod jag själv på ett ungefär hur sakerna skulle placeras i den djupa tallriken. Hur man brer smörgåsar lärde jag mig genom att titta på andra. Men jag var ju också ett exceptionellt begåvat barn så man kanske inte ska begära att alla har lika lätt att ta sådana här saker till sig.

Har Annica Hallgren helt tappat fotfästet i tillvaron?
Citera
2009-03-26, 19:08
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Helt surrealistiskt vilka krav pälsbäbisarna ställer!
De brådmogna skäggbarnen får trots allt komma hit, parasitera, snylta, våldta och råna bäst de vill, ändå duger det inte. Ledvärksmaffian är helt klart den nya överklassen. 3-4 vårdare per ledvärksmaffioso dygnet runt - året runt. Vilka barn i 30+ åldern kan skryta om något sådant?

----

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1495930

Annan källa.

Annica Hallgren kan inte nöja sig med att få tvätta pälsbarnens könsorgan varje kväll. Hon måste ha mer

Det ante mig att det var en batikhäxa som stod för anmälan.
Citera
2009-03-26, 19:16
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Det ante mig att det var en batikhäxa som stod för anmälan.
Ja, dessa rödhåriga kraftigt sneknullade valköversittare söker sig av någon anledning till dessa 30-åriga herrar. Kanske har någon våt fantasi om att ett litet barn med kraftig hårväxt, burdus stil och kronisk svettstank ska ta dom hårt mot väggen. Gärna flera stycken samtidigt. Allt projiceras på dessa bondfångande utnötta män.
Citera
2009-04-23, 20:11
Medlem
Brookuss avatar
Bilden i början på filmen visar ett ensamkommande flykting"barn". Notera att det söta barnet är tunnhårigt

http://svt.se/2.33782/1.1531249/flyktinghalsan_hotad
Citera
2009-05-11, 17:45
Medlem
Brookuss avatar
I Norge så är det på följande vis
Citat:
I Norge avslöjas många av dem genom tandtest, dvs det visar sig att de egentligen inte är barn. Men de får stanna ändå, eftersom de anses ha asylskäl:

“I bare 7,7 prosent av tilfellene stemte den oppgitte alderen og alderen fra tanntestene, viser en rapport fra Odontologisk fakultet ved Universitetet i Oslo.

Rapporten omfatter 208 tannundersøkelser og avdekker at 50 av de 208 asylsøkerne var under 18 år. Halvparten av dem som sa de var mindreårige, var egentlig 20 år eller eldre, skriver Aftenposten.
http://varjager.wordpress.com/2009/05/04/ensamkommande-flyktingbarn-avslojas-genom-tandtest-i-norge-far-stanna-anda/
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=120087

Alltså;
Citat:
Rapporten omfattar 208 tandläkare undersökningar och visar att 50 av 208 asylsökande var under 18 år. Hälften av dem som sade sig vara minderåriga, var faktiskt 20 år eller äldre, skriver Aftenposten
Kan inte säga att jag är förvånad. Skäggbarnen kan iof knappast räkna, men vet var åldergränserna för riktiga barn går.
Citera
2009-05-11, 17:56
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
I Norge så är det på följande vis

http://varjager.wordpress.com/2009/05/04/ensamkommande-flyktingbarn-avslojas-genom-tandtest-i-norge-far-stanna-anda/
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=120087

Alltså;

Kan inte säga att jag är förvånad. Skäggbarnen kan iof knappast räkna, men vet var åldergränserna för riktiga barn går.

Man kan dessutom undra om samma bedrägeri inte utnyttjas för att få äldreförsörjningsstöd (Gratis Blattepension) , dvs man uppger sig vara äldre än vad man är.
Citera
2009-05-11, 17:58
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Man kan dessutom undra om samma bedrägeri inte utnyttjas för att få äldreförsörjningsstöd (Gratis Blattepension) , dvs man uppger sig vara äldre än vad man är.
Bra poäng.
Blatterna kan sammanfattas som; småbarn och pensionärer. Inget där emellan
En 18-årig blattehane kan lätt tas för en 65-åring. Så visst har de förutsättningar att luras.
Citera
2009-07-04, 12:01
Medlem
Brookuss avatar
Här var det en "pojke" som inte villa byta hem alt. var så missnöjd med servicen att denne helt sonika begick självmord i protest.
Citat:
En 15-årig flyktingpojke som bodde på HVB-hemmet Masmästaren i Filipstad, begick självmord en kort tid efter att han tvångsförflyttats från hemmet.

http://www.nwt.se/filipstad/article552205.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in