Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-21, 00:41
  #97
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Nej, det säger faktiskt ingenting.

Vi talar inte om någon religiös övertygelse här. Det rör sig snarare om en viss kulturell tillhörighet, att Ibrahim Rugova hörde till en islamisk kultursfär på Balkan. Håll i sär genuin religiös övertygelse och kulturellt bunden religiös identitet i framtiden.

Det spelar väl inte roll om så han hette Mohammed?

Hellre muslim, så som han - "Balkans Ghandi".
Än som er kristna serber, ja vilken stämpel ni har fått behöver inte nämnas. Överflödig information så att säga.
__________________
Senast redigerad av Albanian Soul 2010-09-21 kl. 00:52.
Citera
2010-09-21, 00:50
  #98
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det spelar väl inte roll om så han hette Mohammed?

Han hellre muslim, så som han - "Balkans Ghandi".
Än som er kristna serber, ja vilken stämpel ni har fått behöver inte nämnas. Överflödig information så att säga.

Herregud. Du är nästan fullkomligt oförståelig. Hur lyckas du? Man blir nästan mörkrädd.
Citera
2010-09-21, 00:53
  #99
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Herregud. Du är nästan fullkomligt oförståelig. Hur lyckas du? Man blir nästan mörkrädd.

Jadu, jag lyckades med det så oerhört pinsamma misstaget. Att skriva fel på en dator. Det är dock rättat och du får nu gärna svara mer moget.
Citera
2010-09-21, 11:16
  #100
Medlem
Denna del av vetenskapsforat är en jäkla sandlåda. Var håller moderatorerna till?
Citera
2010-09-21, 17:52
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Du är vidrig, vet du det? Anton Cuni nämner du vid hela namnet, men Ibrahim Rugova endast vid efternamnet. Kan det bero på att namnet Ibrahim på Balkan är ett muslimskt namn, och således utesluter någon som helst koppling till kristendomen?

Det är för att vi ska slippa sådana idiotiska diskussioner som ni idiotiska storserber sätter gång. Rugova var en konverterad katolik. Förstår du din smutsiga storserb?
Citera
2010-09-21, 18:08
  #102
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Det är för att vi ska slippa sådana idiotiska diskussioner som ni idiotiska storserber sätter gång. Rugova var en konverterad katolik. Förstår du din smutsiga storserb?

Bevisa det.
Citera
2010-10-26, 03:07
  #103
Medlem
Procents avatar
Nu ser Sverige och svenskar problemen med islam. Och vad vill svenskar göra åt det?
Man vill utvisa kriminella muslimer till deras hemländer - egentligen vill man skjuta de men svenskar vill se sig som korrekta människor som inte hyser aggressivitet mot en annan människa pga religion.
Därför gömmer man sig bakom meningen att man utvisar kriminella och inte bara muslimer utan alla kriminella. Men som nästan alla vet så är ju majoriteten av sveriges kriminella muslimer.

Det enda bekämpningsmedlet mot islam är militärt. Och alla som inser att islam är en aggresiv religion som inte tolererar andra religioner och kulturer borde också inse att förhindrandet av serbernas bekämpning mot islam var brott mot mänskligheten. Ärligt talat, vem tror att mänskligheten går framåt med en sekt som islam.
Citera
2010-10-26, 03:26
  #104
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procent
Nu ser Sverige och svenskar problemen med islam. Och vad vill svenskar göra åt det?
Man vill utvisa kriminella muslimer till deras hemländer - egentligen vill man skjuta de men svenskar vill se sig som korrekta människor som inte hyser aggressivitet mot en annan människa pga religion.
Därför gömmer man sig bakom meningen att man utvisar kriminella och inte bara muslimer utan alla kriminella. Men som nästan alla vet så är ju majoriteten av sveriges kriminella muslimer.

Det enda bekämpningsmedlet mot islam är militärt. Och alla som inser att islam är en aggresiv religion som inte tolererar andra religioner och kulturer borde också inse att förhindrandet av serbernas bekämpning mot islam var brott mot mänskligheten. Ärligt talat, vem tror att mänskligheten går framåt med en sekt som islam.

För att vara kristen, vilket jag förmodar att du är så tänker du väldigt mycket som de fiender du skriver om. Det är dock inte speciellt förvånande. Er mentalitet är ju densamma, antar att det blir så när kyrkan har med ett finger i folks hjärna.

Skippa snacket helt vet du..
Citera
2010-10-26, 03:37
  #105
Medlem
Procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
För att vara kristen, vilket jag förmodar att du är så tänker du väldigt mycket som de fiender du skriver om. Det är dock inte speciellt förvånande. Er mentalitet är ju densamma, antar att det blir så när kyrkan har med ett finger i folks hjärna.

Skippa snacket helt vet du..

Du är alban och er inavlade apor går det aldrig att diskutera med. Hur tycker du att man ska stoppa islams framfart? Överallt i världen där islam finns så finns problem.
Mycket intressant att du skriver att jag tänker som de fiender jag skriver om? Anser du det vara fel eller? I så fall har muslimerna också fel enligt dig själv.
Citera
2010-10-26, 04:57
  #106
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procent
Du är alban och er inavlade apor går det aldrig att diskutera med. Hur tycker du att man ska stoppa islams framfart? Överallt i världen där islam finns så finns problem.
Mycket intressant att du skriver att jag tänker som de fiender jag skriver om? Anser du det vara fel eller? I så fall har muslimerna också fel enligt dig själv.

Ja dig kan man ju diskutera med.

Jag är inte speciellt intresserad av religion och bryr mig inte vad muslimer eller kristna har för sig så länge det inte berör mig direkt eller indirekt.
Citera
2014-04-09, 00:35
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Ja, vad tycker ni nu då, nu när ni ser islams utbredning i Europa? Under 90-talet var ju serberna de onda enligt västvärlden och muslimerna de goda. Friggebo, Bildt och Westerberg impoterade hit dem i massor.

Så med facit i hand det vi andra redan visste, anser ni fortfrande att serberna gjorde fel mot islam på Balkan under 90-talet?

Du vet ju förfan inte vad du pratar om. Det var inget krig mot islam din åsna, det var etnisk rensning. Albanerna räknas på papper som muslimer men inte fan är vi ( jag är halvalban) muslimer som araber är muslimer. Om vi tar pappa som exempel så dricker han öl, käkar bacon och julskinka. Låter det som någon läskig gubbe i skägg som kommer hit till Sverige och bygger moskéer och anser att samhället ska anpassas till islam? Albaner identifierar sig med språket och inte med religionstillhörighet. Gå och lägg dig och uttala dig inte om saker du inte har någon aning om.
Feja shqiptart eshte shqiptaria.
Citera
2014-04-09, 11:27
  #108
Medlem
Krigen på Balkan handlade väl i första hand om en kamp mellan olika nationalismer i samband med upplösningen av det kommunistiska Jugoslavien.

Vita kristna slovener stred ju mot vita kristna serber, serber mot kroater, serber mot albaner etc. Att folken hade olika religioner var ju/väl en sekundär faktor, som kanske spädde på hatet mellan t.ex. serber och albaner.

Serbernas vilja att in i det sista upprätthålla federalismen var, såvitt jag studerat händelserna, en relativt stor orsak till att det blev krig/flera krig. Utan att nu ta ställning i Kosovofrågan..

Sovjetunionen föll ju ihop relativt fredligt, jämfört med Jugoslavien i varje fall. Fast, om man räknar in Ungerns, Rumäniens, Tjeckoslovakiens, DDRs, Afghanistans m.m. uppror från 1950-90, som slogs ner med våld, så kanske upplösningen inte där heller var så fredlig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback