2010-10-21, 14:56
Medlem
Känner mej på hugget så kan dela med mej en till

En man (inte så gammal, kankse 40-50 år) ringer in och har problem med din epost.

Jag frågar de vanliga frågorna och kommer fram till att vi ska installera om epostkontot.

Mannen verkar inte så hemma på datorer och verkar ha en hel del program öppna så jag ber honom att stänga alla fönster så vi kan börja från början

Vad tror ni händer?!

Snubben försvinner och lämnar luren på bordet. Jag hör hur han springer runt i huset. Han kommer tillbaka och säger att nu har jag stängt alla fönster

Fick höra en liknande historia av en kollega, men trodde aldrig att det verkligen fanns såna knallkorkar. Tji fick jag!
Citera
2010-10-21, 16:35
Medlem
Pontaans avatar
jag har en kompis som jobbade på Ica ett tag och han berättade om en kund som frågade honom ifall de hade "smaklös korv" det tyckte jag var ganska korkat!
Citera
2010-10-21, 18:06
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
Och en till (lite tragisk dock)
Också i kassan. Ett par med sin pojk på 3-4 år. Pojken stod upp och velade i kundvagnen och vänlig som jag var så sa jag åt föräldrarna att våra kundvagnar var extremt ostabila och att barn slagit sig förr just på min arbetsplats. Så jag bad dem ta ner barnet. Men mamman blev pissed off och med dödande blick sa hon åt mig "DU ska inte uppfostra MITT barn!" *PAAAAAAAAAAANG* och vips välte vagnen och barnet slog i betonggolvet så hårt att jag trodde skallen gick itu.

Har många fler, men inte vad jag kommer på nu.

Helt klart var kunden en idiot och en kandidat till dummaste kunden. Men vad hände sen? Blev kunden arg på er?
Citera
2010-10-21, 18:09
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
jag har en kompis som jobbade på Ica ett tag och han berättade om en kund som frågade honom ifall de hade "smaklös korv" det tyckte jag var ganska korkat!
Han kanske själv skulle smaksätta den?

Jag arbetar på en uthyrning där en dam vägrade legitimera sig med sitt norska bankkort (i Norge är det vanligtvis fotografi på bankkorten) då hon trodde jag skulle notera bankkontonr och länsa det... Man kan fråga sig vad man ska med IDhandling på bankkortet för om man vägrar legitimera sig med det.

Kunder har hyrt utförsåkningsskidor (carving) och själva valt att valla dom med klistervalla för att det inte ska gå för fort i backarna, kunder har hyrt vallfria räfflade längdskidor och valt att valla dom med tjära (vi på verkstaden var för bakfulla för att hantera tjäralukten den dagen så vi kastade ut skidhelvetena då ingen orkade ta hand om klibbet), Kunder har blivit förbannade för att de inte får hyra gratis, kunder har hyrt snowboard men inga boots och dragit ut i backen med sina gymnastikskor fastklämda i bindningarna... Skulle i och för sig inte kalla någon kund dum utan snarare jäkligt sköna
Citera
2010-10-22, 00:08
Medlem
Pontaans avatar
Jag jobbar på restaurang och där fick jag en gång en ganska korkad kund... Han skulle ha cognac och jag rabblade upp vilka sorter vi hade och när jag kom till cognacssorten "ABK6" så sa han: "Det finns ingen cognac som heter ABK6!" Jag som blev helt ställd av hans dumma påstående stod bara och glodde på honom. Sen kröp sig min dryga personlighet fram i tankarna och jag fick lust att säga: "Om du säger så, så ska du fan inte ha någon jävla cognac." Men som tur var så hindrade jag mig själv. Man får ju inte vara otrevlig mot gästen, oavsett hur dryga, dumma eller elaka de är.
Citera
2010-10-22, 00:15
Medlem
Pontaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glamazon

Jag vet att det funkar lite annorlunda i t.ex. en del matvaruaffärer, men problemet hos oss är att om du drar remsan först känner maskinen av det och säger "Du har chip på kortet, använd det istället". Alltså får man sätta i chipet, få felmeddelandet och DÅ godkänner maskinen att remsan får användas istället. Går inte att hoppa över manuellt om jag inte väljer att slå in varje siffra på kortet för hand istället, vilket är bökigt.

Där jag jobbar så vill inte våra kortdragare ge sig, även fast deras chip inte funkar och man redan har testat med chip så står det: "Var vänlig sätt i chipet" eller något sådant, sjukt frustrerande att säga till kunden "Tyvärr ditt kort funkar inte"....
Citera
2010-10-22, 01:24
Medlem
hollkeftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
H*n menade nog "horkuponger".
Ja, såklart
Citera
2010-10-22, 02:26
Medlem
Spoons79s avatar
[quote=Leifloket]Om jag fick en krona för varje gång en kund har nämnt Sverker, plus, eller att dom känner chefsredaktören på Aftonbladet så skulle jag vara rik nu, det värsta är att dom fortsätter att hota med plus även fast det är nedlagt![/QUOTE]

Plus är inte nedlagt, kommer tillbaka med nya programledare, bl.a. Charlie och Mattias från lyxfällan.
Citera
2010-10-23, 18:50
Medlem
Per asperas avatar
[quote=Spoons79]
Citat:
Ursprungligen postat av Leifloket
Om jag fick en krona för varje gång en kund har nämnt Sverker, plus, eller att dom känner chefsredaktören på Aftonbladet så skulle jag vara rik nu, det värsta är att dom fortsätter att hota med plus även fast det är nedlagt![/QUOTE]

Plus är inte nedlagt, kommer tillbaka med nya programledare, bl.a. Charlie och Mattias från lyxfällan.

Det betyder väl att det är nedlagt, annars kan det ju inte "komma tillbaka".
Citera
2010-10-23, 23:58
Medlem
Doomarns avatar
Jag sommarjobbade i en byabutik för två år sedan. På järnavdelningen fungerade det som så att kunderna fick plocka åt sig spikar, skruvar etc i påsar för att sedan få dem vägda av en expedit (i det här fallet mig) vid köttdisken inne i affären.

En dag kom byns grinigaste gubbe in i affären, gick in på järnavdelningen för att efter en stund smätta upp en papperspåse full med spik på disken. Noteras bör att jag inte är särskilt haj på vad olika spikar har för namn, vilket man behöver veta för att få rätt kilopris på fanskapen.

Gubben: Det är spik i påsen.
Jag: Okej, du råkar inte veta vilken typ av spikar du tog?
Gubben: Hur fan ska jag veta, vanliga spikar!
Jag: Visst, då sätter jag upp dem som vanlig filtspik. Det står annars på lådorna vilken typ de-
Gubben: HUR FAN SKA JAG VETA, SA JAG!

Där tog konversationen slut, jag höjde kilopriset med 25 spänn för att gubbjäkeln var så otrevlig. Han märkte inget.

I det här fallet var det kanske jag som var lite dum, men vad kan man förvänta sig av en sommarjobbare som precis påbörjat sin andra arbetsvecka? Mina arbetskamrater fick sig ett gott skratt i fikarummet efteråt i alla fall.
Citera
2010-10-24, 21:20
Medlem
Jag jobbar som brevbärare (tyvärr) och en kund, alltså boende ute på min runda ringde in för några år sedan. Det var en sommarvikarie som svarade.

Kund: Goddag jag heter xxx och bor på xxx och jag undrar om brevbäraren är påverkad av narkotika?
Sommarjobbare: Va?
Kund: Jo jag undrar om brevbäraren är påverkad av droger?
Sommarjobbare: Vad menar du egentligen?
Kund: Gillar ni att använda era kunder som sopstationer?
Sommarjobbare: Jag förstår inte vad du menar du får prata med någon annan.

Killen som svarat lämnar över telefonen till en gammal räv på kontoret och det kommer fram att käringen har fått en vecka gammal reklam och då dragit slutsatsen att jag varit påtänd.
Citera
2010-10-24, 22:31
Medlem
Några klassiska kassa/butikskommentarer

"Juste påse behöver jag nog..." Alltid kommer denna kommentar sekunden efter betalningen är klar. Oftast har dom handlat en full kundvagn också

"Va kostar påsarna?" Ja vafan tror du.. 1,5 2 2,5 som i alla andra affärer står på skylten öppna ögonen idiot. Varför ens bry sig, ska man ha påse så tar man väll det. Ofta får man också kommentaren att jo minsann, på det andra stället är påsarna gratis!

"Men.. men?!!! Vart har du påsarna?"

"Jasså du vill ha chips ser ja.... höhöhö" Chipläsare för er som inte fatta

"Kan man betala här?"

"Jobbar du här?" När man står i sin illröda skjorta och plockar varor

"Vart är kundvagnarna???!!" Står ute i vagnskjulen som du passera på vägen in, som dom gör på alla andra ställen

"Är det öppet här?"

"Vart ligger X vara?" Jo om du vänder på dig så ska du se att den är precis framför dina ögon.

Kunden kommer in rykandes röd i ansiktet "Var det inte rabatt på denna varan?" Ofta i denna situationen brukar jag avbryta kunden och snabbt säga står längst ner på kvittot för att dummförklara dom.

"Vart är utgången?" Man undrar ju om dom hittar tillbaka till bilen sin.

"Den står det inget pris på, då är den gratis?"

Sen har vi den klassiska kärringkommentaren till gubben.. Oj jag glömde plånboken kan du betala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in