• 1
  • 2
2010-10-15, 18:31
Medlem
Krimkramss avatar
Det är såhär att jag har nog blivit rätt tolerant mot opioder / opiater. Och jag noddar inte alls längre vilken jag tycker nästan är hela charmen med opiater. Så jag undrar noddar ni jämt? Hur mycket krävs det? Nasalt eller IV? Jag använder sub dagligen och har gjort det en tid.

Använder 4mg dagligen, ibland mer ibland mindre, Utspritt på hela dygnet. Nu är det så att jag är sugen att nodda lite igen, och jag undrar hur mycket ska jag dra i mig?

Kanske svårt att säga pga toleransen. Men jag vill veta hur andra har det? Kör ni tills ni börjar nodda eller? Eller är det slöseri med sub att "försöka"?

Tacksam för svar.

Fridens.
Citera
2010-10-15, 18:55
Medlem
AntiAliass avatar
För det första så är nog subutex det preparat där toleransen går upp snabbast och "nodd-resistansen" är absolut högst vid dagligt bruk.. så du måste nog först och främst byta till en annan opioid/opiat.

Jag går på heroin IV dagligen och noddar inte längre om jag enbart tar heroinet (såvida jag inte tar väldigt väldigt höga doser) utan jag måste kombinera med exempelvis benzo, alkohol och cannabis.. vilket kan vara farligt om man inte vet vad man gör och hur man skall dosera tyvärr. Men vet man vad man klarar av så är det en väldigt skön symbios som uppstår... opiat + benzo är den vanligast förekommande kombinationen i drogvärlden för övrigt.

Håller med om att noddandet är en eftertraktad/viktig del av opiatruset. Men jag tror bara du slösar sub om du försöker uppnå nodd-stadiet genom att ta mer av det.
Citera
2010-10-15, 19:38
Medlem
Mr.Flashbackares avatar
vad betyder nodda?
Citera
2010-10-15, 20:08
Medlem
LookAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Flashbackare
vad betyder nodda?

Det betyder att man nickar till. Därav ordet "nod"!
Citera
2010-10-15, 20:20
Medlem
Mr.Flashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookAlive

ahaa okej lol
Citera
2010-10-15, 20:39
Medlem
erections avatar
Går också på mycket sub och behöver ta benzo, cannabis och lyrica för att känna av lite noddande. Måste nog ta väldigt stora mängder sub för att nodda.
Har dragit 24 mg IV som mest och det märktes knappt någon skillnad.
Skulle rekommendera att byta drog eller ta ett uppehåll.
Citera
2010-10-15, 23:10
Medlem
flohult1s avatar
Gått på ubåt dagligen sen ett år tillbaka minst 24 mg om dagen som mest 40 mg om dagen. Visst noddar jag fortfarande även om jag inte är ute efter det- själv föredrar jag den euforiska energin.. fast just den delen har istället uteblivit. 4 mg är ju typ noll och ingenting. Att sprida ut det minskar också chanserna till att nodda. Ta hela dosen på en gång av en större mängd, max 32 enl. rekommendation säger vissa läkare, andra säger max 24 mg, och tar man alltså hela dosen så finns faktiskt chans att man noddar. Sen hänger det ju lite på hur mkt man sovit dygnen tidigare samt hur mkt mat och vätska man fått i sig..
Citera
2010-10-16, 08:41
Medlem
Krimkramss avatar
Tacksam för svar. Jo det finns väldigt lite benso här där jag bor. Det är ju bara 9000 pers här. Men sub får jag tag i billigt dessutom, Eller ja inte billigt som i huvudstaden eller ifall man har någon som går programmet. Men jag betalar 220kr/st Det är överkomligt eftersom jag vet vänner som säljer för 300kr st.. Jo, Alltså jag gillar benso nästan lite för mycket. Jag vet att jag höll på fastna för dom ett tag, åt dom konstant en vecka. Sen ville jag bara ha mera och mera, Men en vän som hade dom vägrade helt enkelt att sälja åt mig för han ville inte att jag skulle fastna för dom heller. Sen skulle jag få benso utskrivet mot min ångest. Men jag sa att jag inte ville ha benso mot ångest och tog lyrica och mitrazapin aka Remeron. Men nu har jag inga ångest problem längre, hade det pga av att jag åt benso konstant. Men nu blir det max 2 ggr på en månad. Brukar bli lila och fluniscand tror jag dom heter. Och då ifall jag tar 5-7 mg benso och tar lite sub och kanske röker en holk då noddar jag. Men jag noddade konstant på dolcontin, oxycontin. Fick 45st oxy 20mg för 600kr av en vän. Vilket jag tyckte var överkommet eftersom jag kan sälja 60mg för en hundring lätt här. Och Oxycontin var nog den bästa opiaten jag testat. Men även Vallmote drack jag en höst. Det var också mysigt blev helt lamslagen i hela kroppen av det. Blev opiatberoende pga Tramadol / Tradolan som jag fick för diskbrock. Men eftersom det är mycket bättre med ryggen nu så. Åt Tramadol i 2 år varje dag. Och sedan fick jag ett epilepsi anfall. På dom på 8 st 50mg. Sedan dess har jag inte ätit dom alls. Och får inte längre dom utskrivet utan får 15mg kodein (ren) Men dom är schyssta men jag får sådan klåda så känns som huden bränns. Därför gick jag över på sub. Starkt, billigt. Så det är den enda utvägen med kass ekonomi. Verktyg och sådan har jag bara testat några få gånger. Men det är ingenting jag vill hålla på med heller. För jag har sett vänner som gått ner sig rätt fort sedan dom började med verktyg. Jag vill kunna gå i t-shirt utan att skämmas.

Jag är väldigt tacksam för svaren. Jag kan ju alltid gå ner mig på dosen. Eftersom jag går på ungefär en halv om dagen. Jag klarar mig på mindre eftersom förut körde jag tills jag nodda, det blev väldigt väldigt dyrt i längden. Nu går jag endast för att få bort abs och sen lite för att jag gillar det antagligen. Men jag har klarat mig 8:a dagar som längst (Frivilligt) skulle testa hur det kändes, kunde inte sova på 3 dagar, jag var hur trött som helst, men endå rastlösast i världen. Så antar att man sitter rätt fast

Men jag fick ingen behandlingsplan efter jag fick behandling mot diskbrock, eftersom jag pratade med läkaren och sa att jag klarar mig inte utan det. Eftersom jag fick äta dom under en sådan lång tid.

Lite off topic.

Men tackar för alla svar.

Fridens.
Citera
2010-10-16, 16:16
Medlem
Bertil85s avatar
Själv så gillade jag inte att nodda så jag höll mig på lite mindre doser en vad ts drar.
Jag tror inte att alla noddar på deras doser bara vissa som kör lite högre doser eller blandar med benso är dem som noddar.
Citera
2010-10-16, 19:49
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkrams
Det är såhär att jag har nog blivit rätt tolerant mot opioder / opiater. Och jag noddar inte alls längre vilken jag tycker nästan är hela charmen med opiater. Så jag undrar noddar ni jämt? Hur mycket krävs det? Nasalt eller IV? Jag använder sub dagligen och har gjort det en tid.

Använder 4mg dagligen, ibland mer ibland mindre, Utspritt på hela dygnet. Nu är det så att jag är sugen att nodda lite igen, och jag undrar hur mycket ska jag dra i mig?

Kanske svårt att säga pga toleransen. Men jag vill veta hur andra har det? Kör ni tills ni börjar nodda eller? Eller är det slöseri med sub att "försöka"?

Tacksam för svar.

Fridens.

Nu minns jag inte exakt hur det var för mig när jag kunde nodda väldigt mycket på Sub (kan fortfarande nodda men inte lika kraftigt) men om jag var du skulle jag testa de där 4 mg på en gång, beroende på hur stora doser du tar då...

Jag har i alla fall tagit Sub dagligen (förutom nåt enstaka tillfälle den sista tiden då jag bytt opioid) i ca 3-3½ år nåt och jag kunde nodda rejält de första 2½-3 åren kanske... har dåligt tidsbegrepp. Fast den första tiden noddade jag inte jättemycket eftersom jag tog för små doser.

Jag har alltid tagit många ggr/dag och mitt extremnoddande har börjat först på kvällen, efter många påfyllningar. Men... jag kunde även bli normalt noddig på morgondosen som brukar vara 4 mg då. Idag blir jag mest bara lite sänkt av morgondosen. Att jag inte noddar lika mycket nu beror på att jag ibland byter opioid, till Oxy... hamnar i lite obalans av att hålla på så. Nu minns jag inte hur mycket Sub jag låg på/dag under den tid jag noddade som mest men kanske 1½-2 Sub/dag...

Nu vet ju inte jag vilken tolerans du har, om 4 mg som en dos blir för mycket... Är det så att du tar bara ½ mg/dos så blir 4 mg kanske inte så jättebra.

För mig har det iaf varit så att jag aldrig noddat riktigt på små doser, inte ens när toleransen var låg. Jag visste inte att man kunde nodda rejält på Sub ens, förrän jag kom upp till en viss dos. Minns inte exakt var den gränsen låg eftersom noddningen ibland inte berodde på en stor dos, utan flera mellandoser.

Jag har flera vänner som aldrig noddat på Sub men de tar väldigt små doser. Jag tror att de har förmågan att nodda om de bara ökade dosen, men nu vill de inte nodda iaf så... Men du vet ju att du kan nodda iaf så det kanske funkar om du höjer dosen. Eller så har du kommit till en gräns där det inte funkar lika bra längre. Så blir det ju för många. Jag och mina sub-vänner/bekanta (iaf 9 st) verkar ha haft en jävla tur som kunnat gå på Sub så länge och fortfarande få så bra resultat. Det slutar som aldrig att funka.
Citera
2010-10-17, 00:23
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookAlive

Nickar till? Du menar somnar alltså, varför inte bara säga somna eller däcka då?
Citera
2010-10-17, 00:28
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Nickar till? Du menar somnar alltså, varför inte bara säga somna eller däcka då?

Man slumrar till i några sekunder alternativt nångra få minuter. Skulle knappast definiera det som att däcka.
Senast redigerad av tj. 2010-10-17 kl. 00:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in