Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag tror inte på den idén av flera orsaker. Dels så bör avdelningen vara öppen för alla, och inte bara för etablerade Flashback-medlemmar. Sedan är det också så att ifall en etablerad Flashback-medlem bryter ihop psykiskt så är det inte alls säkert att han/hon vill ha denna tråd kopplad till sina tidigare inlägg. Situationen kan vara privat, och något man inte önskar ska påverka sin ordinarie användare.
Jag uppmuntrar absolut inte till att man ska registrera flera användarkonton, men ifall man verkligen önskar denna anonymitet, så bör vi kunna erbjuda den.
admin
Jo, jag håller med om att det ska vara öppet för alla, det var ju därför jag sa att man kanske skulle ha en mindre avdelning som skulle rikta in sig på "akutpsyk med inriktning på självmordstankar" medan man håller den vanliga och kanske mildare avdelningen av "psykisk ohälsa" öppen för alla.
Om man nu verkligen har riktigt djupa problem så är ju uppenbarligen inte en reggning på FB det bästa alternativet varvid vi inte kanske ska agera som en megafon-platform för nyreggade användare som bara vill hojta "självmord".
Gällande om en medlem bryter ihop psykiskt så är ju ändå grejen att det ändå blir någon som vi på något sätt ändå kan relatera till varvid det blir mer allvar. Jag förstår att det blir en avvägning
"ge upp detta för att få det andra" men jag har i ärlighetens namn att se problematiken i detta. Om användare kan diskutera om hur de vill gasa judar, våldta kvinnor, hämnas på sitt ex genom att skära kuken av honom, drog-rusher, hjälp med avgiftning etc etc så borde det väl ändå gå att kunna skriva om man mår dåligt (eller rikligt dåligt) rent psykiskt också. Moderatorn Psycho är väl ett klart exempel på detta med att man mått dåligt som etablerad medlem här på forumet och ändå fått uppbackning och stöd av andra medlemmar och livet gick väl ändå vidare för honom också med tiden när han blev bättre?