2010-10-05, 22:16
Medlem
När jag var en liten bonnunge, och bodde i småstad så fanns det en riktig rikturk som drev runt. Han var väl ~30, och gled mest runt i sin BMW 740 av nyare årsmodell. Någon gång efter en kväll med bönderna på småstadens stadshotell så bjöd rikturken in oss på efterfest.

Sanningen var så att rikturken hade blandat ihop villakassan och bilkassan. Så han hade lagt pengarna en vanlig människa lägger på en villa på sin BMW och bodde i en 20-kvadrats-1a som han hade köpt för 50'.

Det som syns är det som räknas för dessa ungturkar. Lite likt drinkluder som jobbar på ICA och lägger 15' på en väska för att visa upp på Stureplan.
Citera
2010-10-05, 22:17
Medlem
JohnMiltons avatar
Avbetalning.
Citera
2010-10-05, 22:19
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMF
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Stölder och bidrag eller?

Det hela är egenligen mycket enkelt. I de flesta fall beror de på att de är smarta och har skaffat sig jobb med hög lön, eller driver egna företag som går bra. Jag och min invandrarfru tjänar bra, så vi skulle säkert kunna glassa runt på det sättet du beskriver, vi föredrar att hålla låg profil.
Citera
2010-10-05, 22:21
Medlem
hahaha tror du verkligen att man har råd med sådana grejer med ett jävla bidrag?
Citera
2010-10-05, 22:22
Medlem
Har en polare som är exakt TS beskrivning... fast svensk. Direkt när han fick jobb som budbil köpte han dyraste saab 9-3, spenderar majoriteten av lönen på kläder och går sin krogrunda varje helg. Det är hans liv. Han har inte en spänn kvar mot slutet av månaden då ni kan gissa på var alla pengar går åt

Men han är nöjd med livet, glider fint, får fina brudar och visst är vi alla avundsjuka fast han nu har sämst jobb av oss alla
Citera
2010-10-05, 22:26
Medlem
santos_devilles avatar
Har ungefär samma erfarenhet av de som kör runt med bmw och dyrare bilar. De är 25, bor fortfarande hemma med sina 8 syskon i en 4:a, de har ett jobb sedan 3-4 år i någon butik och har därför rätt att ta ett lån, istället för en mille på en lägenhet i Malmö belånar dom en BMW för 400-500.000.

Eller så säljer dem droger och begår brott, precis som alla andra människor med fina bilar.

Rik, Belånad eller Brottsling. Vare sig du har mörk hy eller vit..
Citera
2010-10-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaaax
hahaha tror du verkligen att man har råd med sådana grejer med ett jävla bidrag?

Det är allmänt känt att invandrare som lever på bidrag här i Sverige helt plötsligt får råd med splitternya BMW, en villa i Sverige och en i hemlandet, resor till alla världens hörn och kanske en liten ö någonstans i Atlanten beroende på hur många barn de har.
Citera
2010-10-05, 22:32
Bannlyst
Från hemlandet!
Dom åker tillbaka dit, köper kopior, jag själv är invandrare och har, tre armani-jeans, en lacoste-jeans och andra märkeskläder i garderoben, allt köpt i Kurdistan.
Citera
2010-10-05, 22:35
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag ser ofta tonvis med somaliska kvinnor som KONSTANT snackar i telefon.
Hur har de råd med det? Kan ju inte vara gratis? De sitter alltså o snackar i luren under den tiden jag 1 går på spårvagn, 2 går av spårvagn, väntar 5-10 minuter tills nästa går.
vi talar alltså om upp till 30 min konstant snack, och det är det jag ser liksom.

Kan som sagt inte vara gratis.
Citera
2010-10-05, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Jag ser ofta tonvis med somaliska kvinnor som KONSTANT snackar i telefon.
Hur har de råd med det? Kan ju inte vara gratis? De sitter alltså o snackar i luren under den tiden jag 1 går på spårvagn, 2 går av spårvagn, väntar 5-10 minuter tills nästa går.
vi talar alltså om upp till 30 min konstant snack, och det är det jag ser liksom.

Kan som sagt inte vara gratis.
Comviq-kompis snacka två timmar för 69 öre.
Citera
2010-10-05, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbock
Jag har invaderat Sverige och ser svenskar som utlänningar, Där hittar jag dom...

Skämt åsido...

Vaddå menar du sol-resor, knappast! Det är tvångsbesök till den tjocka släkten...

Ja, det finns invandrare som är driftiga men tillför mindre till samhället än en riktig skatte-betalare till politikers löner och pensionärerna.

Vinter-resor, åka-skidor, charter-resor, kampingar, djur-parker, nöjesparker, asien-resor, alpin-resor, filipinier, södra-latin-amerika, och så vidare.... Ingen familjesport för barnen, ingen riktig studie-support med tillfredställdt privata studie-medel från föräldrarnas håll.... Allldeles för många barn att hålla koll på...
Så du har aldrig sett invandrare på djur-parker eller alpin resor hahha
Ja du tänk dig att vi åker på "sol-resor", om några veckor sitter jag på Carnival liberty på 2 veckors kryssning.
Tex förra vintern var jag och mina blatte vänner 10 dagar i Åre och åkte skidor/snowboard, något år innan det var man i Österrike och åkte skidor.

Detta är bara ett fåtal av alla resor jag och mina blatte polare varit på och listan kan göras lång,tro inte att alla invandrare är som mellanöstern packet med "alldeles för många barn att hålla koll på" för många av oss har gjort mer för det svenska samhället än många svenska familjer jag känner.
Senast redigerad av Belac 2010-10-05 kl. 22:46.
Citera
2010-10-05, 23:00
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblis66
Men du har ju fel? För de lever ju på soc. Så det du säger håller tyvärr inte...

Nej, folk som äger och kör runt i lyxbilar går inte på socialbidrag i någon större utsträckning. Det säger sig självt, eller hur? Folk som ser ner på dessa invandrare med pengar är uppenbart avundsjuka vilket inte är så konstigt m.t.p att det är Svenskar. Svenskar överlag gnäller och klagar på folk med bättre livssituation än dom själva, men dom tar aldig tag i sina egna problem och försätter sig i en sits där dom själva kan unna sig bättre livskvalité. Det är lättare att klaga på andra, än att ransaka sina egna miserabla liv.

TS borde verkligen se över sin livssituation om han jobbar heltid och har 8000 kvar att leva på efter att hyran är betald, och jag förstår verkligen hans avundsjuka. Det lönar sig dock inte att gnälla på folk som har det bättre. Sätt dig i skolbänken eller skaffa dig ett billigare boende. 8000/månad ska man inte behöva dra runt levernet på i Svenska 2000-talet.
Senast redigerad av DonkeyKlonk 2010-10-05 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in