Citat:
Ursprungligen postat av Feradar
Ni FB - smyg och fegrassar måste ändå vara världens mest puckade. Att ni ska vara så korkade. Verkligen! Det är nästan sorgligt
Jag kör en fet Audi S6 2009, jag har inte snott den, eller betalat med svartapengar, jag är ingenjör och tjänar feta cash, kan jag säga. Många invandrare jag känner utbildar sig och blir duktigare än infödda svenskar, för att ha chansen att komma in på arbetsmarknaden. Hur många av er gått ut grundskolan? ärligt talat nu?
Håller helt med!
Många av mina gamla klasskamrater från grundskolan är väldigt ambitiösa och där har kanske 70% av alla som gick i mina klass studerat vidare. Och en större del utav dem har valt att studera till högt ansedda yrken (läkare m.m). Detta var i en invandrartät grundskola där svenskarna kunde räknas på ena handen (seriöst alltså).
Jag minns att vi triggade varandra att bli bättre, man ville helt enkelt vara duktigast i klassen. Kunskap var BRA.
Jag gick mina sista år i grundskolan i ett betydligt svenskare område. Jag skulle väl säga att ca 40% har studerat vidare efter gymnasiet. Och av dem 5 bäst utbildade från den klassen är 3 invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
All tillgänglig statistik ger vid handen att invandrare och invandrares barn har väsentligt sämre utbildning samt avsevärt högre arbetslöshet än svenskar. Det du påstår stämmer alltså inte, generellt sett, med verkligheten.
Absolut, högre arbetslöshet är väl en självklarhet? Jag sökte 100 jobb och fick gå på 3 intervjuer när jag sökte jobb efter gymnasiet. Jag hade bra betyg och är en ambitiös person. Alla mina svenska vänner, både dem smarta och dem puckade, fick jobb betydligt tidigare än mig.
Jag gick sedan en diplomutbildning inom hotellbranschen för att förbättra mina möjligheter. Jag var klassens stjärna, helt seriöst, men fick självklart inte ett jobb inom hotell branschen.
Jag var tvungen att söka mig till jobbtorget där jag fick söka jobb 1 timme om dagen 5 dagar i veckan med kontrollerad närvaro. Som belöning fick jag 3600 kr/månad. Efter lite hopplöst sökande fick jag ett tips om en praktikplats. Jag tog denna och praktiserade 40 timmar i veckan med 3600 kr som "månadslön". Efter mina 2 månader fick jag givetvis anställning där.
Jag ska påpeka också att jag har fått jobb VARJE gång jag har varit på en intervju, men oftast sållas jag bort innan intervjun då företagen anställer hellre en 20 årig Peter Larsson än en 20 årig Pablo Morales.
Nu är jag nöjd med mitt jobb, jag är jävligt duktig på mitt jobb dessutom. Nu kan jag köpa mig en fin bil om jag vill, men jag väljer att lägga undan pengarna till annat. Så snälla alla hatare, tror ni helt seriöst att man kan gå och köpa värsta bilen och flashiga kläder med socialbidraget? Har ni någon aning om vilka summor som delas ut till varje individ? Det heter existensminimum av en anledning.