2010-09-08, 13:49
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Jag befarade något liknande. Lär vara rätt tråkigt att bo sådär minimalistiskt.

Ja, det skulle inte funka rent praktiskt för mig. Men estetiskt är det väldigt tilltalande. Det är ganska långt ifrån hur jag har det hemma just nu kan jag säga...
Egentligen är jag inte särskilt petig med inredning, men Göteborgs-lägenheten tyckte jag var grymt osmaklig. Det såg dyrt men opersonligt ut. Blandningarna av färger, de stoppade möblerna, tapeterna och mattorna... Inget av det föll mig i smaken alls. Det kändes amerikanskt, som någon sa.
Citera
2010-09-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ork`
Säkert varit uppe innan...

http://www.hemnet.se/beskrivning/862126?r=3
18 Miljoner

Varför sätter man upp en bild på Mao på väggen? Tyckte han var bra?
Citera
2010-09-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nej. Huset i sig är nog kanske värt max 10 miljoner. Men tomten är ett berg och inte så värst användbar. Huset ligger för övrigt i Bukärr och inte i själva Särö vilket påverkar statusen något.
Stranden är väldigt långgrund och gjyttjig. Det är inte precis någon badstrand. Badar gör man snarare vid de sjöbodarna som syns till vänster på bild 2 i hemsidan (där ligger områdets badplats). Har anhörig som bor i området så jag har varit där många gånger.

Riktig båtplats finns heller inte vid tomten, även om det finns en liten smal brygga för en mindre båt.

Jag skulle tippa på att hela fastigheten är värd runt 20 miljoner, men det beror lite på om tomten är styckningsbar eller ej. Är ganska säker på att det blir någon byggherre som köper fastigheten och styckar upp den i ett tiotal tomter för att bygga villor på dem. I det läget så är nog fastighetsvärdet på 39 miljoner rimligt för om man kan stycka ut 10.000 m2 i tomter så är det 40 milj kr med det tomtvärde som gäller i området

Varför värderar du den såpass mycket lägre än jämförbara objekt i området?
Senast redigerad av JAE 2010-09-08 kl. 14:13.
Citera
2010-09-08, 15:02
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Varför sätter man upp en bild på Mao på väggen? Tyckte han var bra?

Verk av en amerikansk kille som heter Andy Warhol, han är lite av en snackis inom konstkretsar.
http://www.warholprints.com/cgi-bin/Andy.Warhol/gallery.cgi?category=Mao
Citera
2010-09-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Verk av en amerikansk kille som heter Andy Warhol, han är lite av en snackis inom konstkretsar.
http://www.warholprints.com/cgi-bin/Andy.Warhol/gallery.cgi?category=Mao

jajamensan, men jag fattar ändå inte varför man sätter upp en bild på Mao?
När man ändå är igång kan man ju sätta upp Stalin, Pot och Hitler. I barnens rum kanske Idi Amin skulle passa?
Citera
2010-09-08, 15:27
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
När man ändå är igång kan man ju sätta upp Stalin, Pot och Hitler. I barnens rum kanske Idi Amin skulle passa?

Jag har gamla propagandaaffischer hemma från Sovjet och en affisch på Mao. Skulle gärna ha på en svastika också, men det är lite bökigt att få tag på.
Så varför? Jag är inte kommunist eller nazist, jag tycker bara det är viktigt att man inte glömmer historien.
Dessutom så är dom snygga men det är ju en annan sak
Citera
2010-09-08, 16:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Jag kan hålla med, det finns attraktivare motiv från Warhol om man nu gillar honom. Typ Marilyn Monroe eller Campbells soppa. Det är väl inte en diskussion för den här tråden, men jag störde mig också på det när jag såg bilderna från lägenheten. Jag stör mig å andra sidan på Che Guevara-tavlor också...
Citera
2010-09-08, 19:37
Medlem
cineramas avatar
Det jag stör mig allra mest på är att det tydligen är OK att ha bilder av Che Guevara allra främst men också Mao som vi sett här men även i viss grad också hammaren&skäran mfl kommunistiska symboler/avbilder, men det inte är ok att ha bilder av Hitler, svastikan och liknande sk fascistiska symboler.

Jag är ingen anhängare av vare sig extremhögern som extremvänstern men jag tycker att om man kan acceptera det ena inom konsten så varför inte det andra?

(sorry för ot)
Citera
2010-09-08, 23:14
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Det jag stör mig allra mest på är att det tydligen är OK att ha bilder av Che Guevara allra främst men också Mao som vi sett här men även i viss grad också hammaren&skäran mfl kommunistiska symboler/avbilder, men det inte är ok att ha bilder av Hitler, svastikan och liknande sk fascistiska symboler.

Jag är ingen anhängare av vare sig extremhögern som extremvänstern men jag tycker att om man kan acceptera det ena inom konsten så varför inte det andra?

(sorry för ot)

Kolla upp Dick Bengtsson för svastikor mm. Kommunistiska symboler på väggarna lämnar jag till arga 16-åringar som inte får så stor månadspeng som de vill ha av mamma och pappa.
http://www.ne.se/dick-bengtsson
Citera
2010-09-11, 11:38
Medlem
Våningar för 80 miljoner får väl betraktas som udda;
http://www.esny.se/objekt/strandvagen-stockholm

Läste att någon visste att det var Strandvägen 37 som är adressen.
Citera
2010-09-11, 12:01
Medlem
heman86s avatar
Citat:
Våningar för 80 miljoner får väl betraktas som udda;
http://www.esny.se/objekt/strandvagen-stockholm

Läste att någon visste att det var Strandvägen 37 som är adressen.

Inga interiörsbilder där inte.
80 miljoner måste ju vara rekord när det gäller våningar i Sverige eller? Våningar runt 40 miljoner har man ju sett men 80 miljoner är ju Manhattan priser.
Citera
2010-09-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heman86
Inga interiörsbilder där inte.
80 miljoner måste ju vara rekord när det gäller våningar i Sverige eller? Våningar runt 40 miljoner har man ju sett men 80 miljoner är ju Manhattan priser.

Ja, skulle tro det är rekord. Har hört talas om våningar som gått för 50-60 miljoner men aldrig någon som varit uppe och nosat så här högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in