2010-09-04, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, jag vet. Det var på landsvägen, men FS gick med barn ca 500 m från huset inne i Källdalen aktuell dag. En observation är längre bort och en nästan framme vid huset.
Därför klurar jag på om FS mött upp dem vid landsvägen. Stannar bussar där ute? Eller har ngn kört bil dit, som inte visste vart de skulle och FS mött upp dem? Men då verkar det konstigt att FS inte hoppar in i bilen.
Grannar i Källdalen vet hur FS ser ut eftersom han bott där flera år så tvivel där råder icke.
Det går inga bussar i linjetrafik på den landsvägen. Närmaste buss går nära Spekeröds kyrka över en halvmil bort.
Citera
2010-09-04, 20:53
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som har tid och lust att markera de olika observationerna på en karta? Antar att det är fler än jag som inte känner till trakten.
Citera
2010-09-04, 20:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som har tid och lust att markera de olika observationerna på en karta? Antar att det är fler än jag som inte känner till trakten.
Finns några sidor bakåt.
Citera
2010-09-04, 21:48
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Teknikerna har varit vid MJ:s hus hela den gångna veckan och de har även med sig likhundar de letar i terrängen med.
Huset genomsöks minutiöst: man vänder på varenda sten och platta i trädgården och t.o.m. lyfter på varenda takpanna.
Vad letar de efter? Hennes bilnycklar och pass?

Jag har aldrig hört talas om en sådan här grundlig genomgång av ngns hem/trädgård, och frågorna jag ställer mig är: har de överskott i budgeten de behöver bli av med, el. skjuter MJ:s pappa till pengar för att få veta vad som hänt dottern?
Märkligt är det iaf.

Det var inte så länge sedan man med grävmaskin grävde upp stora delar av en trädgård i Vänersborg. Därtill fanns kriminalsökhundar på platsen, dock utan något resultat.
http://ttela.se/start/1.601406-resultatlost-sokande-efter-forsvunne-65-aringen
Citera
2010-09-04, 21:50
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Saffy såg vad h*n tror var FS 28/7 i riktning mot huset, men inte med barn.

Ja jag såg en man promenera, utan barn vid tre-tiden på em.
Citera
2010-09-04, 21:52
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja, jag vet. Det var på landsvägen, men FS gick med barn ca 500 m från huset inne i Källdalen aktuell dag. En observation är längre bort och en nästan framme vid huset.
Därför klurar jag på om FS mött upp dem vid landsvägen. Stannar bussar där ute? Eller har ngn kört bil dit, som inte visste vart de skulle och FS mött upp dem? Men då verkar det konstigt att FS inte hoppar in i bilen.
Grannar i Källdalen vet hur FS ser ut eftersom han bott där flera år så tvivel där råder icke.

Vet du vilken tidpunkt som grannarna såg FS? Dom vet ju hur han ser ut och kanske det inte var han som jag såg. men det var en man som jag aldrig sett promenera där tidigare.
Citera
2010-09-04, 21:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Teknikerna har varit vid MJ:s hus hela den gångna veckan och de har även med sig likhundar de letar i terrängen med.
Huset genomsöks minutiöst: man vänder på varenda sten och platta i trädgården och t.o.m. lyfter på varenda takpanna.
Vad letar de efter? Hennes bilnycklar och pass?

Jag har aldrig hört talas om en sådan här grundlig genomgång av ngns hem/trädgård, och frågorna jag ställer mig är: har de överskott i budgeten de behöver bli av med, el. skjuter MJ:s pappa till pengar för att få veta vad som hänt dottern?
Märkligt är det iaf.

Jag var ute och körde mot Diseröd ikväll och lite över Brunås så såg jag ett polisband som hängde på ett träd! Dom måste väl ta bort sånt om dom markerar något, eller? Har inte sett någon bil stå där, för då kan dom ju markera med band, men oftast gulröda väl? Detta var ett vitt som det stod "polis" på? Alldeles vid vägen och mot ett dike. konstigt. Jag ville vända men min förare tyckte att jag var fjantig ..får väl kolla själv imorgon.
Citera
2010-09-04, 22:09
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det var inte så länge sedan man med grävmaskin grävde upp stora delar av en trädgård i Vänersborg. Därtill fanns kriminalsökhundar på platsen, dock utan något resultat.
http://ttela.se/start/1.601406-resultatlost-sokande-efter-forsvunne-65-aringen

Om de hade grävt upp hennes trädgård hade jag inte reagerat.
Men varför vända varenda takpanna? Tror de FS kört MJ genom en mangel för att platta till henne så hon får plats under takpannorna? Eller skulle han vara så dum att han gömmer hennes pass och nycklar där?
Citera
2010-09-04, 22:10
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag var ute och körde mot Diseröd ikväll och lite över Brunås så såg jag ett polisband som hängde på ett träd! Dom måste väl ta bort sånt om dom markerar något, eller? Har inte sett någon bil stå där, för då kan dom ju markera med band, men oftast gulröda väl? Detta var ett vitt som det stod "polis" på? Alldeles vid vägen och mot ett dike. konstigt. Jag ville vända men min förare tyckte att jag var fjantig ..får väl kolla själv imorgon.

Kan det möjligen vara gamla kvarglömda band efter någon av olyckorna på...
http://dinfo.se/vastra_gotaland/kungalv/diserod/
...?

Sök på Diseröd där.
Citera
2010-09-04, 22:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Vet du vilken tidpunkt som grannarna såg FS? Dom vet ju hur han ser ut och kanske det inte var han som jag såg. men det var en man som jag aldrig sett promenera där tidigare.

Det var på e.m. ngn gång FS observerades. Exakt tidpunkt har jag ej. Men personen har sett FS många ggr och vet vem han är, så att han gått där med barn i händerna är 100% säkert.
Citera
2010-09-04, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var på e.m. ngn gång FS observerades. Exakt tidpunkt har jag ej. Men personen har sett FS många ggr och vet vem han är, så att han gått där med barn i händerna är 100% säkert.
Var det ute på landsvägen FS+barn sågs? På väg mot bostaden.
Citera
2010-09-04, 22:17
Medlem
rubbergirls avatar
Är det ngn som vet om MJ föredrog guldsmycken framför silversmycken, el. vice versa?
Tänker på dessa smycken som hittades av svampplockarna i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in