Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Jag tycker inte man kan klaga på XP's stabilitet. Vissa datorer är det jättestabilt på andra havererar det stup i kvarten. De datorer jag kört med XP har det varit SERIÖSA problem hela tiden, har kört XP på cirka 5 egna datorer, alla med olika updateringar och hårdvara.
Vet flera kompisar som inte har problem med XP i samma utsträckning, men riktigt många har det.
En välkonfigurerad XP-maskin har inga seriösa problem, med stabiliteten
Kraschar en XP-maskin/2000 maskin så beror det det i 9 av 10 fall på felaktiga drivare, defekt hårdvara eller någon konflikt med någon mjukvara, eller att systemet har blivit skadat.
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Vad beträffar *nix stabilitet så har jag aldrig upplevt en krash. Eller jo, jag har upplevt många krasher, men det beror på mitt 3D-kort, var likadant i Windows. Personligen är jag kär i själva Linux då jag vant mig vid det, man har kort sagt tio gånger så mycket kontroll som i Windows.
Intressant, själv har jag testat ungefär fem distar varav jag har kännt mig nöjd med EN av dessa, två av dom kraschade faktiskt otroligt nog i textläge, dom hade andra hade problem med att hitta ljudkortet ordentligt och uppdateringsfrekvensen på bildskärmen, det jag vill ha sagt är att Linux, problemet med Linux, är att alla distar fungerar olika, en dist kan fungera helt problemfritt på en maskin och vägra att fungera på en annan, men visst när man väl får igång det är är det ruskigt trevligt
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
Tror du inte att buggarna i W2k har rättats till?. Det borde ligga i MS's intresse attt hålla alla företagskunder som använder W2k på gott humör. Det tror iaf jag.
Självklart har MS rättat till buggarna i 2K men jag är samtidigt ganska säker på att Win XP kärnan är något "färskare", dessvärre har MS avslutat supporten för Windows 2000 vid det här laget
Länk för den som är intresserad