2010-08-26, 12:01
Medlem
Isnatts avatar
Till våren startar ett nytt program i TV4. Ni som har kanal 8 har säkert sett formatet, masterchef.

Jag gillar masterchef, därför att det inte är ett flamsigt lekprogram utan en serie där deltagarna verkligen vill jobba med mat. Ska bli riktigt intressant att se sveriges version!

Dom svenska programledarna kommer vara Markus Aujalay, Leif Mannerström och Per Morberg. Bådar väl gott?! Jag var orolig att Tobbe Trollkarl, kocken ( ) Niclas Wahlgren och Staffan Ling skulle kunna vara påtänkta för rollerna vilket hade ytterligare ett flamsprogran i matgengren
Jag trodde kanske att Edvard Blom och Tom Sjöstedt skulle vara med, men dom tycker jag inte riktigt passar heller, så det var ju bra att dom inte är med.

Nån som tänker titta? Kanske nån som till och med tänker ställa upp?
Man kan ställa upp i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Umeå.

Vad tror ni, kommer det bli bra?

Från tv4:
Citera
2010-08-26, 12:42
Medlem
Morberg och Aujulay känns som bra val, "Mannerström" däremot känns väldigt malplacerad. Jag är dock evigt tacksam att man ej castat kolatorsken från "kniven mot strupen" har svårt att se att detta blir någon succé i sverige dock. Ser man till matlagningsprogramen i stort så är dom enda som lyckats fostra några karriärer efter programmen att finna uteslutande i USA.

Tror många av dom som klarade sig bra i "hemma hos mig halv åtta" kommer prova söka till detta, men har väldigt väldigt svårt att tro att vi kommer få se några eller ens någon individ efter programmet som kommer skapa sig någon "karriär" då sverige ligger långt långt långt långt efter övriga världen när det kommer till innovation och nytänkande inom matlagning.

Tror även tittarna kommer svika rejält och att jag skulle bli oerhört förvånad om vi ser en andra säsong av detta.
Citera
2010-08-26, 12:49
Medlem
Kahlans avatar
Jag kommer verkligen att följa den här serien. Älskar sådana här serier där deltagarnas talang avgör och inte hur bra de är på att intrigera. Jag följer även Top Chef, Project Runway och MasterChef US.
Citera
2010-08-26, 15:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
jag kommer följa det, älskar master chef uk och austarlia. Gillar att laga mat, men skulle nog inte våga söka till ett sådant program
Citera
2010-08-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
jag kommer följa det, älskar master chef uk och austarlia. Gillar att laga mat, men skulle nog inte våga söka till ett sådant program

Tycker UK är sjukt ointressant, engelsk matkultur är i mina ögon fruktansvärt trist, men framförallt så har både deltagare och "domarna" brist på något som kallas KARISMA. Det faktum att det inte blivit något av en enda deltagare av den där serien trots antal år man kört säger egentligen allt om dess kvalité
Citera
2010-10-19, 16:31
Medlem
X666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Morberg och Aujulay känns som bra val, "Mannerström" däremot känns väldigt malplacerad. .
varför är Mannerström valplacerad? Antingen han eller Crister Svantesson är ju ett måste.
Citera
2010-11-19, 18:20
Medlem
ddf66s avatar
Hoppas den svenska varianten inte är lika korrupt som den från Australien.
Det är 6-7 st. som var mycket duktigare än Julie som på något mystiskt sätt lyckades vinna.
Kan väl inte ha att göra med att hon hade en kokbok på väg ut som tydligen dragit in mer än 30 miljoner...
Konstant bland de sämsta, glömmer ingredienser, servera rå fisk, ful uppläggning.
Jämför det med Chris, Poh eller Justine som nästan varje omgång var i topp.

Snälla TV4, gör detta till en riktig tävling.
Citera
2010-11-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Hoppas den svenska varianten inte är lika korrupt som den från Australien.
Det är 6-7 st. som var mycket duktigare än Julie som på något mystiskt sätt lyckades vinna.
Kan väl inte ha att göra med att hon hade en kokbok på väg ut som tydligen dragit in mer än 30 miljoner...
Konstant bland de sämsta, glömmer ingredienser, servera rå fisk, ful uppläggning.
Jämför det med Chris, Poh eller Justine som nästan varje omgång var i topp.

Snälla TV4, gör detta till en riktig tävling.

Amerikanska versionen blev lyckad iallafall, så tillvida att en enormt talangfull person vann.
Citera
2010-12-27, 18:06
Medlem
magusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nej, man får nog räkna med en del bitska kommentarer från herr Mannerström.

Kan nog bli ett bra program med spjuvern morberg, den sympatiske aujulay samt den buttre mannerström.
Citera
2010-12-28, 19:46
Medlem
Koksredskaps avatar
Ska verkligen bli intressant att se vad det blir av det här.
Verkar som att dom lyckats skrapa ihop ett gäng sköna karaktärer som jury.

Hoppas dom inte spelar över och flamsar bort allt bara även om jag hoppas på mycket humor och högt i tak.
Citera
2010-12-28, 19:54
Medlem
NickeApas avatar
När börjar det?
Citera
2010-12-28, 20:04
Medlem
Trumpeters avatar
12 januari
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera