Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
...Jag vet inte vad jag ska säga, för själv sitter jag och skrattar åt medier på TV och tror inte ett dugg på sånt. Det gör att det känns extra olustigt att jag drabbades av den känslan...
Jag tror inte heller på medier, förnuftet säger att många fler försvunna personer skulle hittats. Men just en sån där 'blixt' som du kände - just för att du inte ansträngde dig - jag vet inte riktigt hur man ska förklara sån't, men jag har varit med om det tusentals gånger...jag tänker ibland att det kan vara 'naturvetskapligt' på nå't sjukt sätt. I Norge fanns det ett känt "medium" (som tillbakavisade andar totalt) som bevisligen hjälpte polisen att hitta kroppar.
Hon förklarade det med en sorts intuitivt 'flyttfågelseende' som inte hade någon övernaturlig förklaring alls. Och jag har ju haft en hund som skällde på minuten när jag steg av bussen en mil därifrån. Om den var försenad så skällde den senare...samtidigt är jag alltså en mediehånare av stora mått!
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Å andra sidan, vad är statistiskt sett troligare? Att Viola mördades av någon hon kände väl eller att det, just den enda kväll som hon råkade vara ute och springa i ett upprört tillstånd, åkte förbi en mördare i lilla Helgum som lyckades övertala den omvittnat blyga Viola att hoppa in i bilen.
Nej, i så fall tror jag i alla fall mer på olycks/självmordsteorin.
Jag tror också mer på det. Sen kan hon ju varit upprörd, gått mitt i vägen, nån stannade, som inte ALLS var nån mördare egentligen, men det ena ledde till det andra etc. Det finns så många möjligheter, men jag tror mest på Faxälven.