Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 13:12
Medlem
Vad som kommer att hända om Wikileaks inte lämnar tillbaks dokumenten vill Pentagon inte säga...

Se http://svtplay.se/v/2098490/rapport/bildt__inga_usa-kontakter_om_wikileaks
Citera
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Var nere i affären nyss. Det står fan i den TRYCKTA expressen! Här är det raskt marscherat!
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Det är bara motbjudande att läsa på den här sidan. Assagne är en kontroversiell person= alltså är han oskyldig och CIA har satt honom i fällan. Hör ni inte själva hur dumt det låter? Ibland längtar man bara tillbaka till den tiden när internet inte fanns och endast massmedia kunde skriva objektivt om brottsmål. Våldtäktoffer behövde inte må dåligt av allt skit som skrevs av kräk på nätet. Det ska mycket till innan jag börjar tro att svenska polisen, åklagare och hela rättsapparaten är involverad i en amerikansk konspiration för att svärta ner assange. Dom har helt enkelt inte utbildning för den sortens arbete och det är bara barnsligt att svamla om CIA. Det här är två vanliga tjejer som är rädda för assange och inte vet hur dom ska kunna få upprättelse. Deras rädsla är befogad när man ser hur mycket skit som redan skrivits efter några timmar.
Precis. Men det finns många män här på FB som ärligt anser att kvinnor inte kan bli våldtagna av andra än fula gubbar som lurar på offer i buskar i våra parker, eller av negrer. Allt annat anses vara "överraskningsex" och fullt tillåtet oavsett om kvinnan är med på noterna eller inte.
Senast redigerad av Byline 2010-08-21 kl. 13:14.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinatus
En vanlig metod som CIA använt sig av i årtionden är att sätta upp frontföretag i de länder där de önskar operera (Troligtvis även i Sverige). Granskar man dem ekonomiskt är allt i sin ordning för de sköter sin bokföring exemplariskt. Personerna som jobbar på företaget agerar som resurser åt myndigheten och utför rekrytering och mycket annat. Så din teori om att två kvinnor inom samma bransch skulle träffas som högst otroligt är felaktig enligt min mening.

Men vad skulle Assange haft för kontanter med företag i samband med sina uppdrag då?
Citera
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
Och hur i helvete vet du att dem talar sanning , många brukar oftast ljuga om våldtäkt.

Poängen är att jag INTE vet, och det är inte heller min sak att ta reda på det. Men att påstå att en person som man aldrig har träffat är helt oskyldig är bara löjligt. Ni har ingen aning om vad dom här kvinnorna har genomgått och borde hålla käften om detta så länge domen inte har fallit.
Citera
2010-08-21, 13:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Precis. Men det finns många män här på FB som ärligt anser att kvinnor inte kan bli våldtagna av andra än fula gubbar som lurar på offer i buskar i våra parker, och av negrer. Allt annat anser det vara "överraskningsex" och fullt tillåtet oavsett om kvinnan är med på noterna eller inte.

Helt riktigt. Och en person som många ser upp till, typ Assange, anses allmänt sett överhuvudtaget inte kunna göra sig skyldig till våldtäkt. Någon gjorde jämförelser med Bjästa...
Citera
2010-08-21, 13:14
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Det är bara motbjudande att läsa på den här sidan. Assagne är en kontroversiell person= alltså är han oskyldig och CIA har satt honom i fällan. Hör ni inte själva hur dumt det låter? Ibland längtar man bara tillbaka till den tiden när internet inte fanns och endast massmedia kunde skriva objektivt om brottsmål. Våldtäktoffer behövde inte må dåligt av allt skit som skrevs av kräk på nätet. Det ska mycket till innan jag börjar tro att svenska polisen, åklagare och hela rättsapparaten är involverad i en amerikansk konspiration för att svärta ner assange. Dom har helt enkelt inte utbildning för den sortens arbete och det är bara barnsligt att svamla om CIA. Det här är två vanliga tjejer som är rädda för assange och inte vet hur dom ska kunna få upprättelse. Deras rädsla är befogad när man ser hur mycket skit som redan skrivits efter några timmar.

Är ju med internet som vi äntligen har fått se hela bilden av hur länder framförallt USA genom hela världshistorian planterat händelser, skrivit om historieböcker m.m. allt för att få igenom sin destruktiva krigsvilja. Ett mycket vanligt sätt att starta krig har genom historien varit att skicka över några egna soldater iklädda fiendens uniform. Sen mejar man ner dom och kriget är igång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Var nere i affären nyss. Det står fan i den TRYCKTA expressen! Här är det raskt marscherat!

Det var väl Expressen som avslöjade det ?
Citera
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kvinnorna var nästan säkert knutna till Pirat & Barnporrpartiet på ett eller annat vis. Tror inte att det var Greta Garbo i rollen som Mata Hari som drogade honom med afrodisiaka och sedan arrangerade en falsk våldtäkt på uppdrag av Max Von Sydow i rollen som Karla.
Citera
2010-08-21, 13:15
Medlem
-Sulan-s avatar
Det kommer att bli ett jäkla skärskådande av myndigheter i USA, rättsväsendet och massmedia i Sverige. Nu blir vi manipulerade av amerikanarna så det stänker. Obama och hans regering är långt under lågvattenmärket i trovärdighet. SvD´s redaktionschef har censurerat alla debattinlägg på sin blogg med motiveringen:

"OBS: Kommenteringsfunktionen på bloggen stängdes 12.48, efter att det kommit en rad grovt rasistiska inlägg samt inlägg som på andra sätt bryter mot SvDs debattregler. Jag beklagar detta, då det annars var en möjlighet att föra en bra dialog med läsarna om SvD:s publicering."

Detta ska jämföras med vad som har skrivits:

Citera
Medlem
maggiethecats avatar
Assange själv skulle inte vara imponerad av ABs och Jan Helins försiktiga närmast servila hållning:

In some respects, Assange appeared to be most annoyed by the journalistic process itself—“a craven sucking up to official sources to imbue the eventual story with some kind of official basis,” as he once put it.

Read more http://www.newyorker.com/reporting/2010/06/07/100607fa_fact_khatchadourian?currentPage=all#ixzz0 xEo1J4gH
Citera
Medlem
5iF3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
Han är så jävla fake. Han är en CIA agent inse det , jag har bevis i min hand.

Åh Fan! Va dum jag känner mig.. Men nu är allt mörker skingrat! Tack Ganja777
Jag antar att du inte behöver visa leg på banken heller eftersom du är så välkänd att du kan göra och skriva vad du vill och att det sedan "manifesteras" som en sanning för alla som du samtalar med...

*sarkasm*

Fram med bevisen för devisen! Vad har du i handen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in