Det är bara motbjudande att läsa på den här sidan. Assagne är en kontroversiell person= alltså är han oskyldig och CIA har satt honom i fällan. Hör ni inte själva hur dumt det låter? Ibland längtar man bara tillbaka till den tiden när internet inte fanns och endast massmedia kunde skriva objektivt om brottsmål. Våldtäktoffer behövde inte må dåligt av allt skit som skrevs av kräk på nätet. Det ska mycket till innan jag börjar tro att svenska polisen, åklagare och hela rättsapparaten är involverad i en amerikansk konspiration för att svärta ner assange. Dom har helt enkelt inte utbildning för den sortens arbete och det är bara barnsligt att svamla om CIA. Det här är två vanliga tjejer som är rädda för assange och inte vet hur dom ska kunna få upprättelse. Deras rädsla är befogad när man ser hur mycket skit som redan skrivits efter några timmar.
Precis. Men det finns många män här på FB som ärligt anser att kvinnor inte kan bli våldtagna av andra än fula gubbar som lurar på offer i buskar i våra parker, eller av negrer. Allt annat anses vara "överraskningsex" och fullt tillåtet oavsett om kvinnan är med på noterna eller inte.
Senast redigerad av Byline 2010-08-21 kl. 13:14.
En vanlig metod som CIA använt sig av i årtionden är att sätta upp frontföretag i de länder där de önskar operera (Troligtvis även i Sverige). Granskar man dem ekonomiskt är allt i sin ordning för de sköter sin bokföring exemplariskt. Personerna som jobbar på företaget agerar som resurser åt myndigheten och utför rekrytering och mycket annat. Så din teori om att två kvinnor inom samma bransch skulle träffas som högst otroligt är felaktig enligt min mening.
Men vad skulle Assange haft för kontanter med företag i samband med sina uppdrag då?
Och hur i helvete vet du att dem talar sanning , många brukar oftast ljuga om våldtäkt.
Poängen är att jag INTE vet, och det är inte heller min sak att ta reda på det. Men att påstå att en person som man aldrig har träffat är helt oskyldig är bara löjligt. Ni har ingen aning om vad dom här kvinnorna har genomgått och borde hålla käften om detta så länge domen inte har fallit.
Precis. Men det finns många män här på FB som ärligt anser att kvinnor inte kan bli våldtagna av andra än fula gubbar som lurar på offer i buskar i våra parker, och av negrer. Allt annat anser det vara "överraskningsex" och fullt tillåtet oavsett om kvinnan är med på noterna eller inte.
Helt riktigt. Och en person som många ser upp till, typ Assange, anses allmänt sett överhuvudtaget inte kunna göra sig skyldig till våldtäkt. Någon gjorde jämförelser med Bjästa...
Det är bara motbjudande att läsa på den här sidan. Assagne är en kontroversiell person= alltså är han oskyldig och CIA har satt honom i fällan. Hör ni inte själva hur dumt det låter? Ibland längtar man bara tillbaka till den tiden när internet inte fanns och endast massmedia kunde skriva objektivt om brottsmål. Våldtäktoffer behövde inte må dåligt av allt skit som skrevs av kräk på nätet. Det ska mycket till innan jag börjar tro att svenska polisen, åklagare och hela rättsapparaten är involverad i en amerikansk konspiration för att svärta ner assange. Dom har helt enkelt inte utbildning för den sortens arbete och det är bara barnsligt att svamla om CIA. Det här är två vanliga tjejer som är rädda för assange och inte vet hur dom ska kunna få upprättelse. Deras rädsla är befogad när man ser hur mycket skit som redan skrivits efter några timmar.
Är ju med internet som vi äntligen har fått se hela bilden av hur länder framförallt USA genom hela världshistorian planterat händelser, skrivit om historieböcker m.m. allt för att få igenom sin destruktiva krigsvilja. Ett mycket vanligt sätt att starta krig har genom historien varit att skicka över några egna soldater iklädda fiendens uniform. Sen mejar man ner dom och kriget är igång.
Kvinnorna var nästan säkert knutna till Pirat & Barnporrpartiet på ett eller annat vis. Tror inte att det var Greta Garbo i rollen som Mata Hari som drogade honom med afrodisiaka och sedan arrangerade en falsk våldtäkt på uppdrag av Max Von Sydow i rollen som Karla.
Det kommer att bli ett jäkla skärskådande av myndigheter i USA, rättsväsendet och massmedia i Sverige. Nu blir vi manipulerade av amerikanarna så det stänker. Obama och hans regering är långt under lågvattenmärket i trovärdighet. SvD´s redaktionschef har censurerat alla debattinlägg på sin blogg med motiveringen:
"OBS: Kommenteringsfunktionen på bloggen stängdes 12.48, efter att det kommit en rad grovt rasistiska inlägg samt inlägg som på andra sätt bryter mot SvDs debattregler. Jag beklagar detta, då det annars var en möjlighet att föra en bra dialog med läsarna om SvD:s publicering."
Detta ska jämföras med vad som har skrivits:
Re: Inger E(norah4you), 2010-08-21 12:02:33
Tänk så här går hjärnströmmarna hos svenskar som inte kan tänka själva!!! Släpp en fis och hojta våldtäkt så är man dömd i vissa personers ögon. Det finns något som heter rättssäkerhet och i den är Pentagon samt CIA inne och rotar sedan många år tillbaka. Är det några som våldtar världen över så är det hantlangarna från USA.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Petter, 2010-08-21 12:23:47
CIA
Detta luktar CIA lång väg. Hittar man inget sätt att argumentera mot fakta som man själv publicerat så måste man angripa och diskvalificera budbäraren. Proceduren kring anmälan verkar också väldigt skum.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
dr Hasan, 2010-08-21 12:23:07
desinformation
Mycket tyder väl på att detta är desinformation avsedd att minska Assanges trovärdighet. Kvinnorna har inte gjort anmälan p g a rädsla enligt Svds artikel. Rädda för exakt vad? Mannen är ju inte ens kvar i landet. Och två fall på ett litet antal dagar - det verkar som om någon har tagit i lite för mycket. Varför skulle Assange välja att ge utlopp för sina dunkla drifter just n u och just här.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
bob, 2010-08-21 12:20:40
Frågor
Om Assange visar sig vara oskyldig kommer det då skrivas lika stora rubriker? Om kvinnorna har visat sig komma med falska anklagelser kommer deras rättegång följas samt att deras namn nämns? Kommer SvD skriva kritiska artiklar om att det är för lätt att anklaga och förfölja någon för våldtäkt i Sverige? Jag bara undrar.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
LEW, 2010-08-21 12:19:30
Re: Jocke, 2010-08-21 12:10:25
Jag ställer mig otroligt skeptisk. assange är hatad av många personer och kan inte ta ett steg utan att tre regeringar och samtliga media ingående informeras om var han är och vad han gör - och i den positionen skulle han landa i Sverige och under det första dygnet börja med att våldta och antasta? Den sagan vill jag se till slutet innan jag gör en bedömning och rekommenderar alla att göra likaledes.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Scary Devil Monastery, 2010-08-21 12:15:45
han gör allt.......
Den mannen gör allt för att få uppmärksamhet. Och journalistkåren följer lydigt efter.Att Sverige inte länar ut honom är en skam
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Lasse, 2010-08-21 12:12:48
Misstänkt!
Jag brukar mest fnysa åt andras konspirationsteorier, men i det här fallet kan jag inte undgå att slås av tanken att USA kan ha planterat bevis mot Assange. Sexbrott är enkelt att rigga och oerhört komprometterande i Sverige. Assange döms direkt i media och förlorar sin trovärdighet. Därmed tar man bort fokus från krigsdokumenten och får möjlighet att attackera Wikileaks under betydligt svagare bevakning.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Jocke, 2010-08-21 12:10:25
Re: Inger E(norah4you), 2010-08-21 12:02:33
Inger. Du bör betänka att i ärendet Wikileaks är stora krafter i rörelse. För min egen del är jag tveksam till uppgifterna. Det är inte fråga om konstaterad våldtäkt utan påståenden. Iof säkert inte ovanligt. Men...har man utmanat en av världens största underrättelseorganisationer (CIA) kan man räkna med fulspel. Själv är jag mycket tveksam till uppgifterna. USA har starka skäl att hälla "Bajs" på Assange. SvD bör akta sig för att inte agera "nyttiga idioter".
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Aries, 2010-08-21 12:07:21
Dags att misstänka CIA m fl
I vanliga fall brukar min misstänksamhet vara lättväckt när det handlar om våldtäkter. Den här gången ligger det närmare till hands att misstänka USA för att lägga ut falska spår. Den anklagade mannen är så uppmärksammad inför sitt Sverigebesök. Det vore direkt korkat av honom att gå utanför civiliserat uppträdande.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Anja, 2010-08-21 12:07:02
Assanges kreditvärdighet sjönk med egna ord.
När någon, oavsett vem som svensk jouråklagare utfärdat efterlysning genom polisen för misstänkt brott där vederbörande är misstänkt på synnerliga skäl, försöker få oss att tro att det inte är sant att polisen sökt honom, då har vederbörandes kreditvärdighet dalat snabbt ner mot noll oavsett om vederbörande är skyldig eller ej. Svensk polis agerar på åklagares beslutade åtgärder och för att polisen inte fått tag på honom innebär inte det att de inte sökt. Tummen ner för Assange.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Inger E(norah4you), 2010-08-21 12:02:33
Som vanligt.
Det bästa media vet är att hänga ut vita män, jag är ganska övertygad om att det här är falska påståenden. Skulle detta varit en svart man hade han sannolikt varit pixlad och gått under namnet "Johan".
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
PB, 2010-08-21 11:56:23
förbannad lögn!
Tycker redaktionschefen är feg och har tvingats publicera den här i mitt tycke falska anklagelsen. USA vill diskreditera mannen och då är allt tillåtet, eller...
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
en som kan tänka, 2010-08-21 11:56:00
Upp till bevis för journalister också?
Visst får ni rapportera om att han blivit anklagad för våldtäkt men kommer ni göra lika stora rubriker när det (troligtvis) visar sig att det inte är sant. Kommer ni att undersöka trovärdigheten hos anklagelsen? Gräva för att se om det kan ligga något annat särintresse bakom? Det är upp till bevis för journalistiken i Sverige också. Gräver ni upp sanningen sedd ur olika synvinklar eller väljer ni att bara rapportera om det som passar er politiskt?
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Slasher, 2010-08-21 11:52:09
Assange
Den här smutskastningskampanjen av Assange är förjävlig! MYCKET dåligt att ni deltar Svd!
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Stefan, 2010-08-21 11:51:54
Jag vill veta mer om "offren". Hur länge har dem k
Bra timing!
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Trekant, 2010-08-21 11:50:18
Pinsamt Sverige
Sverige har blivit känt som landet där man kan avsätta personer genom att anklaga någon för att ha haft sex och påstå att det är en våldtäkt. Tyvärr så rör sig Sverige mot att bli en bananstat vad gäller integritet och rättssäkerhet. De vanliga medierna beter sig som en tonårsblogg, fast då uppbackade av politiska pengar som styr skvallret och smutskastningsmål. Rent av vidrigt.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Per, 2010-08-21 11:49:53
Förvirrande retorik
Asange söker sig till detta landet m a a lagstiftning för media. Samma media kommer troligen att ha sönder honom innan utgången av augusti. Hur tänker ni egetligen?
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
RusningUran, 2010-08-21 11:46:36
Re: Pelle S., 2010-08-21 11:40:40
Värre saker har setts av många av oss kvinnor i Sverige av än mer kända personer. Så det är inget argument.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Inger E(norah4you), 2010-08-21 11:42:53
Skrämmande rapportering
Varför skulle någon som söker utgivarbevis i Sverige pga. hotbilden från USA´s myndigheter riskera något? Det här luktar svartmålning lång väg från illasinnade parter. Om ni tror USA´s ledning är världens jultomte är ni ute på hal is. De värnar om sina egna intressen och skyr inga medel. Att länder som Sverige daltar med beror på beroendet av NATO. Massmedia i landet agerar med huvudet under armen och kan inte tänka självständigt.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Pelle S., 2010-08-21 11:40:40
Nån mer som tvivlar på anklagelserna?
Jag är 99% övertygad om att Assange är oskyldig. Expressens story är tunn, han har redan dementerat, och CIA har f.ö. tidigare satt dit utpekade fiender på liknande sätt. Nu när WikiLeaks fick uppbackning av PP så var det väl lättare för CIA att trycka till grundaren med falska anklagelser än att stjäla servrarna. SvD gör inte fel som publicerar anklagelserna. Men dom bör även följa upp med rejäla gräv ifall Assange fälls på orimliga grunder.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Medborgare, 2010-08-21 11:38:07
Hur mycket fick dom?
Många, väldigt många är rädda för WikiLeaks. Och det har inte verkat som att det går att få stopp på karlen. Vad gör man då för att misskreditera honom...?
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Petter, 2010-08-21 11:36:17
Bjästa
Vissa av kommentarrerna man läser får en att tänka på de två våldtäkterna i Bjästa.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Lennart , 2010-08-21 11:35:40
Cui bono?
Cui bono?
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
calle, 2010-08-21 11:29:38
Absurt
Är alla idioter och okritiska? Mänskligheten står inför sitt förfall - och det är den extrema okunnighet och totala idioti som gång på gång exempelvis yttrar sig i den här sortens "nyheter". Patetiskt.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Tony, 2010-08-21 11:28:30
Re: Fortsätt , 2010-08-21 11:06:46
Är du född på medeltiden? Vi har ett rättssystem där du är oskyldig fram till du är dömd. Vill du leva i ett land där det fungerar annorlunda rekommenderar jag en flytt ner till de mer instabilare delarna av Afrika.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Knugen, 2010-08-21 11:26:39
Re: Fortsätt , 2010-08-21 11:06:46
Är du dum eller? Man är oskyldig tills motsattsen bevisats, alltså ska man inte hänga ut varken misstänkta våldtäktsmän eller andra brottslingar för den delen. Är de däremot dömda är det en annan femma.
• Anmäl inlägget
• Svara på inlägget
Jimmy, 2010-08-21 11:26:05
Assange själv skulle inte vara imponerad av ABs och Jan Helins försiktiga närmast servila hållning:
In some respects, Assange appeared to be most annoyed by the journalistic process itself—“a craven sucking up to official sources to imbue the eventual story with some kind of official basis,” as he once put it.
Han är så jävla fake. Han är en CIA agent inse det , jag har bevis i min hand.
Åh Fan! Va dum jag känner mig.. Men nu är allt mörker skingrat! Tack Ganja777
Jag antar att du inte behöver visa leg på banken heller eftersom du är så välkänd att du kan göra och skriva vad du vill och att det sedan "manifesteras" som en sanning för alla som du samtalar med...
*sarkasm*
Fram med bevisen för devisen! Vad har du i handen?