Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Å så står man där på måndag morgon, i den j-ä-t-t-e-l-å-n-g-a kön till T-tvätten. 250 andra måndagströtta står före å så missar man 5-6 tåg. Men det är klart - med bra bredband kanske man kan jobba medan man står i kön.
Är det förresten nån som tror att själva tvätteriet får plats nere i T-banan? Knappast med dom volymerna. Smutstvättten måste köras iväg nånstans (kanske med luftskepp?), tvättas, torkas och sedan köras tillbaka igen.
Undrar om Carin Jämtin har förankrat detta hos Maria Wetterstrand?
Är det förresten nån som tror att själva tvätteriet får plats nere i T-banan? Knappast med dom volymerna. Smutstvättten måste köras iväg nånstans (kanske med luftskepp?), tvättas, torkas och sedan köras tillbaka igen.
Undrar om Carin Jämtin har förankrat detta hos Maria Wetterstrand?
Det finns ett annat problem med tvätten också som jag inte har sett någon ta upp tidigare. Jag antar, att jag inte får en alldeles egen butler, som sorterar och tvättar min tvätt - kanske skulle bli 3-4 maskiner - utan mina lakan, trosor liksom mina barns kläder tvättas tillsammans med andra familjers tvätt. Ska man märka alla sina kläder först då? Ja, det är att rekommendera.
Min mamma bodde några år innan hon dog i servicehus (betydligt mindre anonymt och begränsat än tunnelbanan) och tvätt ingick. Väldigt ofta fick hon tillbaka andras kläder och blev av med sina egna. Hur blir logistiken då? Ska man ha "tvättbytardagar"?
Eftersom jag inte bor i Stockholm, hoppas jag att detta finansieras med kommunalskatten. Å andra sidan har jag min dotter m fam där. Därför vet jag, att alla dessa tjänster finns ju redan, t ex detta med hemkörning av veckomat inkl recept - suveränt. Tänk så jobbigt att på hemväg från jobbet släpa på trött barn, tvätten, matkassarna.........
Har dessa människor aldrig tagit hand om en familj??? Vanvettigt.