2010-08-16, 01:02
Medlem
drblanc11s avatar
Okej, jag trodde faktiskt att det var ett skämt när jag läste det, eller att det var någon borgare som skickat in det här för att driva med sossarna. Men det måste ju vara på riktigt. Artikeln bjuder på så många citat som kommer bli klassiska att man bara måste undra hur de har tänkt egentligen... Fascinerande!

http://www.dn.se/debatt/nar-ska-vi-stockholmare-fa-tid-att-alska-och-skratta-1.1153624

Vilka rader är era favoriter? Jag tycker att DN kanske har valt ut den allra bästa som rubrik.
Citera
2010-08-16, 01:08
Bannlyst
Är det första april? Ska det bli dom nya jobben för ung
Citera
2010-08-16, 01:08
Medlem
avgns avatar
Haha vafan .Det kan ju inte vara seriöst ?
Citera
2010-08-16, 01:11
Medlem
Dr.hankeys avatar
hur fan kan Ilija Batljan ha fått ett toppjobb inom FN? Han är ju förfan helt pantad!

Dagis nära kollektivtrafiken... jo jag tackar
Citera
2010-08-16, 01:12
Medlem
Denoms avatar
Vad fan är det här för skämt?
Citera
2010-08-16, 01:19
Medlem
drblanc11s avatar
"Kanske bara, likt tjuren Ferdinand, ligga under en korkek och lukta på blommorna."
Citera
2010-08-16, 01:21
Medlem
i.b.ms avatar
Fantastiskt! Vilken fantasi man kan hitta inom sossarna nuförtiden... Lämna in ungen och en shoppinglista på morgonen och hämta ut maten och varorna när man kommer tillbaks hem på kvällen... Varför är det här bättre än Rut avdraget? Hur skall det betalas?
Citera
2010-08-16, 01:31
Medlem
KiKPNNs avatar
Haha S är sköna ibland Men tänkt va läskigt det skulle vara om dom var seriösa med dessa förslag haha
Citera
2010-08-16, 01:36
Medlem
vad han vill göra är alltså i princip att lägga ett shoppingcenter runt tunnelbanestationerna.

"Din förskola – se till att bygga nya förskolor i kollektivtrafiknära lägen för att minimera tidsspillet för barn och föräldrar."

nära är ju relativt, men varför inte.

"Din tvätt – lämna din smutsiga tvätt på stationen på morgonen och hämta din rena tvätt på vägen hem från jobbet.

om det fanns ett behov av detta skulle väll den fria marknaden redan varit på plats, eller?

• Ditt bredband – bygg ut bredband i hela kollektivtrafiken så att stockholmarna kan använda sin värdefulla restid till att jobba.

Åkt tunnelbana ett fåtal gånger i mitt liv. Känns inte som om att det kommer bli så mycket arbete utfört där.

• Din allt-i-allo – butlerliknande tjänster i kollektivtrafiken för att få hjälp att uträtta ärenden, likt conciergeservice på många större flygplatser.

igen, fria marknaden

• Din parkering – fler, större och säkrare parkeringar för både bil och cykel i anslutning till SL:s stationer. Då blir det lättare för fler att resa kollektivt och snabbt när man slipper välja mellan bil, cykel och SL utan kan kombinera fler ressätt.

stationer finns ju presis överallt i stockholm. känns inte som genomförbart.
Citera
2010-08-16, 01:36
Medlem
Citat:
• Din matkasse – beställ mat på nätet, via en mobilapp eller genom att lämna en handlingslista på morgonen på din station. Hämta upp din färdiga matkasse i butikens kylutrymme på väg ut från spärren.

Citat:
• Din tvätt – lämna din smutsiga tvätt på stationen på morgonen och hämta din rena tvätt på vägen hem från jobbet.

Citat:
• Din allt-i-allo – butlerliknande tjänster i kollektivtrafiken för att få hjälp att uträtta ärenden, likt conciergeservice på många större flygplatser.

http://www.cbseguess.com/uploads/images/Imagination.jpg
Citera
2010-08-16, 01:41
Medlem
Bra, fantastiskt, himmelskt! Koncentrera ännu fler kollektivresenärer på T-centralen, Slussen, Fridhemsplan och Gullmarsplan! För inte fan kommer någon privat firma att vilja driva dyr jävla serviceverksamhet i dyra jävla SL-lokaler ute i Johannelund och Mölnbo.
Senast redigerad av Tjaeng 2010-08-16 kl. 01:45.
Citera
2010-08-16, 01:42
Medlem
Herregud.

Vad ska man säga om Socialdemokraterna... värre utopister finns nog inte. För det första, vem fan tänker på sånt här när vi har så pass många problem i Sverige som vi inte kan hantera? Och för det andra... snacka om att göra det bekvämt för sig själv.

Inte konstigt att mina empiriska erfarenheter av sossar är att de är utopister - men framförallt så är de verkligen totalt dumma i huvudet. Till skillnad från andra utopister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in