2010-08-17, 18:37
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Nu handlar det ju om ett inlägg i kommunalpolitiken - ni på landet får väl ordna era egna butler. Prata med era kommunpolitiker

Skall ta upp det i den lokala sossevalstugan problemet är att de redan vet att jag är moderat så de lär inte lyssna på mig i den här frågan heller
Citera
2010-08-17, 18:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Skall ta upp det i den lokala sossevalstugan problemet är att de redan vet att jag är moderat så de lär inte lyssna på mig i den här frågan heller
Jag ska ta upp detta med min lokala sossestuga (som för övrigt är mycket billigare och fulare än högerns dito!) så fort jag får chansen, och höra hur dom kan stödja ett parti med tockna här vanvettiga idéer.
Inga undanflyktar godtas, är man partimedlem och röstar på partiet är man indirekt också medverkande till alla former utav påhitt och tankar som övriga landet kommer fram till.
Citera
2010-08-17, 18:45
Medlem
Damacys avatar
Det här kommer att bli en klassiker. Det här kommer vi skratta åt på äldre dagar, och våra barn kommer fråga sig om det verkligen var sant. Någon drog en bra parallell med "We shall overcome".

Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Jag gjorde en valaffish. Är ganska nöjd faktiskt

http://i38.tinypic.com/2vknx3k.jpg

Någon annan som gjort något kul på temat?

Har skrattat åt sossarna hela dagen.

Helt genial!
Senast redigerad av Damacy 2010-08-17 kl. 18:51.
Citera
2010-08-17, 20:01
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=ChIFKuIR014&feature=popular

Tolkning
Citera
2010-08-17, 20:24
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det här med att beställa matvaror på internet har ju testats i åratal. Första tjänsten för detta dök upp någon gång på hösten 1999. Jag hade precis börjat jobba på en webbyrå vid tillfället och alla var heltaggade (detta var ett drygt år innan IT-bubblan sprack) och skickade länkar om allt som luktade "framtid". En av dessa länkar var till en nystartad shoppingtjänst för matvaror.

Det faller alltid på att folk vill se varorna. De vill kolla datumstämpel, de vill klämma på bananer, de vill se att alla äggen i kartongen är hela, att äpplena inte har bruna fläckar som personalen försökt vända nedåt, att den djupfrysta färdigrätten inte är en sån där plastfolien lossnat och alla ärtor och potatistärningar skramlar runt inne i ytterförpackningen, och att chokladkakan inte är det där måndagsexemplaret som är brutet på mitten. Så länge tjänsten inte involverar en robot med webkamera som låter en gå runt och klämma på varorna så kommer webshopping av matvaror att förbli en marginell företeelse.

Fan vet alltså, jag har inga siffror att stödja mig på, men min känsla är att det ändå börjar ta fart så sakteliga, sent omsider som så mycket annat när det gäller framtiden. Det var förmodligen ingen bra idé 1999, precis som inte Boo.com var det - då. Men utvecklingen har gått förvånansvärt fort, även när det gäller attityder, de senaste 10 åren.

Det är klart att det kan upplevas som lite vanskligt att handla mat utan att få klämma och känna, men det är ju till stor del en förtroendefråga, det gäller att bygga upp ett rykte.
Citera
2010-08-17, 20:35
Medlem
Dr_Kronas avatar
Hur skall sossarna kunna vinna röster på de vansinniga förslagen om könsneutrala toaletter, butler i tunnelbanan och införandet av ett tredje kön ?

Bara det sista att införa det tredje könet kommer att kosta miljarder för att ändra alla datasystem som nu är uppbyggda för att endast fyllas i med man eller kvinna.
Hur skall personnummren ändras? Den 3:e siffran i de 4 sista talar ju om könet. Udda = man och jämn = kvinna. Det blir dyrt det.
Citera
2010-08-17, 20:39
Medlem
Gizurs avatar
Socialdemokraterna står uppenbarligen ensamma i Stockholm för det här otydliga förslaget. Miljöpartiets gruppledare hade aldrig hört talats om detta innan hon läste tidningen och blev "lika förvånad som alla andra", vilket ännu mer förstärker bilden av att det var ett hastverk ihoptänkt av ett fåtal socialdemokrater.

http://www.dn.se/sthlm/mp-ratar-butler-i-t-banan-1.1155184

Mp verkar mer vara inne på Centerpartiets linje om sänkt tjänstemoms. Fast det är ju en skattesubvention och gillas inte av S, och om man bara bereder plats i vissa tunnelbanestationer så ska alltså tjänsterna komma av sig själv.
Citera
2010-08-17, 20:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
och om man bara bereder plats i vissa tunnelbanestationer så ska alltså tjänsterna komma av sig själv.

Men vilken plats är det som skall beredas?

Sitter SL verkligen och ruvar på massor av tomma lokaler som de inte använder och vägrar hyra ut? I så fall är det ju resursslöseri, men en helt annan diskussion. Jag förutsätter att så inte är fallet.

I de fall man skulle kunna tänka sig tjänster direkt på plattformen har ju detta funnits på väldigt många inomhusstationer -- men tagits bort.

Nästan samtliga stationer har ju redan småbutiker i/precis utanför utgångarna. Många av dessa (speciellt klackbarer och kemtvättar!) ser ju ut att föra en minst sagt tynande tillvaro. Ett icke föraktligt antal stationer mynnar ut direkt i köpcentra.

Om det finns tomma lokaler så står de tomma av en anledning -- ingen vill hyra dem. Om det inte finns tomma lokaler finns det inget att hyra ut.

Det är från samtliga perspektiv helt obegripligt vad de menar.
Citera
2010-08-17, 21:12
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Talesättet "rödgrän röra" har nog sällan varit mer lämpligt.

Problemet är att det är exakt likadant för i princip alla förslag. Det stöds bara av uppfinnarpartiet, inte av de två andra. Och lösningen ska presenteras "efter valet, när vi vunnit".

Det finns chans för MP att de blir större än S i Stockholm som jag ser det. Hur ser siffrorna ut idag?

"Men förslaget från två socialdemokratiska tungviktare - oppositionslandstingsrådet Ilija Batljan och oppositionsborgarrådet Carin Jämtin - faller inte i god jord hos det bland stockholmarna allt starkare Miljöpartiet.

Partiets toppnamn Yvonne Ruwaida säger att hon "aldrig hört talas om" förslaget innan hon slog upp DN i går morse.

– Jag blev lika förvånad som alla andra stockholmare, tror jag.

Även Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand, som toppar riksdagslistan i Stockholms stad, reagerar med förvåning.

– Kan man inte göra så då i stället som vi vill att man sänker tjänstemomsen så får man de tjänster som folk efterfrågar till ett lägre pris, säger Maria Wetterstrand till DN.se.

I det rödgröna samarbetet är Miljöpartiet ensamt om att driva frågan om sänkt tjänstemoms."
Citera
2010-08-17, 21:16
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopono
Städare till privatpersoner = dåligt
"Butler liknande" sysslor till privatpersoner = bra

Har jag missat något?

Ja, det gäller bara om man åker tunnelbana och därmed bor i Stockholm (finns säkert liknande kommentarer bakåt i tråden, men kunde inte låta bli att skriva).
Citera
2010-08-17, 21:46
Medlem
Danneskjölds avatar
NYTT BIDRAG

Här kommer en ny affisch, framtagen speciellt åt stockholmssossarnas slutkampanj:

http://i36.tinypic.com/2hnyt1y.jpg

Citera
2010-08-17, 21:56
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
NYTT BIDRAG

Här kommer en ny affisch, framtagen speciellt åt stockholmssossarnas slutkampanj:

http://i36.tinypic.com/2hnyt1y.jpg

Tänker på den gamla valaffischen för pensionerna, hittade en omgjord men den behöver kanske uppdateras igen

http://3.bp.blogspot.com/_w67-R0WStQ0/ScoIGyrTEJI/AAAAAAAAARI/lWJDdQ8sMUs/s1600-h/wanja.jpg

Gärna medalj, men först en rejäl butler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in