2010-08-15, 22:44
Medlem
utanmanuss avatar
"Hur vet man" om vattentunnan?

Tunna med vatten plus electricitet = blöt kamera?
Citera
2010-08-15, 22:44
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
FINNS det verkligen ett dagens "fynd" då, jag har som sagt kollat Gt´s, GP´s samt Västnytts hemsidor och ingenstans står om något fynd idag.

Kanske uppsnappat på polisradion?
Citera
2010-08-15, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har en hypotes som är så enkel så den knappt kan publiceras: Bråk går överstyr natten mellan hans födesedag och den dag hon senast sågs (?) i livet. Strypning.
Har hypotesen en fortsättning? Var är kroppen? Hur kom bilen till Stora Höga? När kom den dit? Hur kom GM tillbaka till bostaden? Etc?
Citera
2010-08-15, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utanmanus
"Hur vet man" om vattentunnan?

Tunna med vatten plus electricitet = blöt kamera?
Skulle GM ha tvingat ner BO i en tunna med en blöt kamera och satt på strömmen?
Citera
2010-08-15, 22:46
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Samma här! (därav BAH!)
Det vore dock intressant om Disponenten eller någon annan återkom med dagens "fynd".

Jajamensan, med knorr Har dom kollat: http://www.indir-izle.com/Sten-ke-Cederhok-Frosaboxen-1969-_SUpQSDZwcjBndEE=

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-08-15, 22:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har hypotesen en fortsättning? Var är kroppen? Hur kom bilen till Stora Höga? När kom den dit? Hur kom GM tillbaka till bostaden? Etc?
Kroppen är långt norr om Spekeröd, skogen. Han använde bilen, ställde den där redan den 30:e. Han promenarade alternativt tog tåget (till den bostad vi inte vet vilken den är).
Citera
2010-08-15, 22:56
Medlem
DeLoreans avatar
Finns några hakar som talar emot teorin om att FS skulle ha bragt MJ om livet hemma och sedan fraktat bort kroppen:

- Hade han fraktat bort kroppen med någon av hennes två bilar borde kriminaltekniker eller likhundar ha hittat nåt.

- Även att få ut kroppen i skogen på baksidan medför problem. Bara transporten från huset till tomtgränsen är en bra bit. Tungt jobb. Bör ha lämnat släpspår. Borde ha upptäckts av hundar om inte annat.

- Om han styckat kroppen (man vill helst inte tänkt i dom banorna!) bör det ha skett i eller kring huset och det borde absolut ha lämnat spår som varit svåra att städa bort helt. Hundarna borde ha upptäckt.

Så vad återstår för alternativ om FS är GM? Tjaa, att han lockat ut henne i skogen bakom huset och gjort det där. Eller att han gjort det på helt annan plats.

Men eftersom jag ofta missar i detaljer får ni gärna slå hål på detta!
Citera
2010-08-15, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Finns några hakar som talar emot teorin om att FS skulle ha bragt MJ om livet hemma och sedan fraktat bort kroppen:

- Hade han fraktat bort kroppen med någon av hennes två bilar borde kriminaltekniker eller likhundar ha hittat nåt.

- Även att få ut kroppen i skogen på baksidan medför problem. Bara transporten från huset till tomtgränsen är en bra bit. Tungt jobb. Bör ha lämnat släpspår. Borde ha upptäckts av hundar om inte annat.

- Om han styckat kroppen (man vill helst inte tänkt i dom banorna!) bör det ha skett i eller kring huset och det borde absolut ha lämnat spår som varit svåra att städa bort helt. Hundarna borde ha upptäckt.

Så vad återstår för alternativ om FS är GM? Tjaa, att han lockat ut henne i skogen bakom huset och gjort det där. Eller att han gjort det på helt annan plats.

Men eftersom jag ofta missar i detaljer får ni gärna slå hål på detta!
Du har missat en detalj: Han har suttit häktad och i förhör i en vecka. Han är inte tillräckligt förhärdad brottsling för att klara det.
Citera
2010-08-15, 23:02
Medlem
Citat:
Du har missat en detalj: Han har suttit häktad och i förhör i en vecka. Han är inte tillräckligt förhärdad brottsling för att klara det.
Hur pass förhärdad FS är, vet varken du eller vi andra. Han kan göra en "Almare".
Citera
2010-08-15, 23:03
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Menar du, att om han verkligen var skyldig så borde han ha erkänt under den veckan eftersom han inte klarade pressen?

Förstår för övrigt inte hur din invändning slår hål på mitt resonemang: Med både ditt och mitt resonemang kan han väl ha tagit livet av henne på annan plats än huset, eller?
Citera
2010-08-15, 23:05
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Hur pass förhärdad FS är, vet varken du eller vi andra. Han kan göra en "Almare".
Ja, jag är nästan böjd att hålla med. Det här verkar vara en person som för det första nekar tills han är överbevisad, för det andra verkar kunna hålla masken bättre än man skulle kunna förvänta sig.

Om han sedan är skyldig eller inte är en helt annan sak.
Citera
2010-08-15, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Menar du, att om han verkligen var skyldig så borde han ha erkänt under den veckan eftersom han inte klarade pressen?

Förstår för övrigt inte hur din invändning slår hål på mitt resonemang: Med både ditt och mitt resonemang kan han väl ha tagit livet av henne på annan plats än huset, eller?
Jag invände inte. Jag kompetterade med ett argument för att FS är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in