2010-08-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Som vanligt, hatar äventyrare. Om redan 1954 kan bestgiga utan massa jävla teknik som håller reda på allt kan man vä förfan göra det 50 år senare utan att behöva dö!

Göran Kropp sköt en isbjörn för att vara ball, rätt åt honm att han dog på Everest.
Fredrik orkade väl inte vänta länra på bra väder, skulle hem på kräftskiva i svedala

Idiot. Utmaningarna nuförtiden består i att bestiga bergen utan syrgas vilket försämrar prestationsförmågan avsevärt. Första expeditionen som lyckades ta sig upp på K2 krävde 500 sherpas (bärare) som hjälpte till enligt Wikipedia.

Och Göran Kropp dog inte på Everest. Han dog nånstans i Amerika på grund av att säkerhetsutrustningen brast.
Citera
2010-08-06, 14:10
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Som vanligt, hatar äventyrare. Om de redan 1954 kan bestgiga berget utan massa jävla teknik som håller reda på allt kan man väl förfan göra det 50 år senare utan att behöva dö!

Göran Kropp sköt en isbjörn för att vara ball, rätt åt honm att han dog på Everest.
Fredrik orkade väl inte vänta längre på bra väder, skulle hem på kräftskiva i svedala

Ska du vara spydig lär du fan ha korten rätt, Kropp dog INTE på Everest, han dog när han klippklättrade i USA...
Citera
2010-08-06, 14:11
Medlem
FlippadBebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
http://k2bottleneck.wordpress.com/20...ummit-attempt/

Bra jobb! Klipper in detta! han verkar helt amatörmässig, dessutom åka skidor ner

The weather was far worse when they went out and tackled the bottleneck. They were the only ones to attempt to climb K2 this morning.

Fredrik Ericsson wanted to be the first person to ski down K2. His courage and ambition were fantastic. If indeed this has happened then it is a sad day for those that have been following him. Last year his climbing partner Michele Fait died while skiing on K2.
Citera
2010-08-06, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zomo
Samtidigt har jag svårt att se varför man skall utsätta sig för den typen av risker. Dödslängtan?

Handlar förmodligen om behovet att ständigt pressa sig själv till max eller alla kickar man får. Svårare än så lär det ju inte vara. Lär ju knappast vara dödslängtan i alla fall.
Citera
2010-08-06, 14:13
Medlem
Citat:
Bra jobb! Klipper in detta! han verkar helt amatörmässig, dessutom åka skidor ner

The weather was far worse when they went out and tackled the bottleneck. They were the only ones to attempt to climb K2 this morning.

Fredrik Ericsson wanted to be the first person to ski down K2. His courage and ambition were fantastic. If indeed this has happened then it is a sad day for those that have been following him. Last year his climbing partner Michele Fait died while skiing on K2.

Vad är amatörmässigt med att försöka bryta ny mark och vara den första med någonting?
Citera
2010-08-06, 14:14
Medlem
FlippadBebiss avatar
Citat:
Ska du vara spydig lär du fan ha korten rätt, Kropp dog INTE på Everest, han dog när han klippklättrade i USA...

Ändå rätt åt honom eftersom han sköt ihjäl en isbjörn.
Citera
2010-08-06, 14:19
Medlem
FlippadBebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknik-Mats
Vad är amatörmässigt med att försöka bryta ny mark och vara den första med någonting?

Nä, att trots usla förhållanden försöka sig på nånting helt nytt som man inte äns proffs gör under bra förhållanden.

Skall jag sluta vara spydig å tycka han är hjälte å modig bara för att han dog? Du kan göra det om du vill.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Om jag får för mig att bli den första som överlever ett dyk från min balkong på sjunde våningen ner sten och dör, är jag en hjälte eller dåre i dina ögon då?
Citera
Medlem
Citat:
Ändå rätt åt honom eftersom han sköt ihjäl en isbjörn.

Men den attackerade ju dem?
Citera
2010-08-06, 14:23
Medlem
Citat:
Om jag får för mig att bli den första som överlever ett dyk från min balkong på sjunde våningen ner sten och dör, är jag en hjälte eller dåre i dina ögon då?

En dåre så klart. Men dessa människor får en kick av såna här saker, vilket förståeligt är obegripligt för Beata, 124 från Sveg. Hon tycker spänning är att se vad det är för väder på morgonen. Man har olika preferenser.
Citera
2010-08-06, 14:23
Medlem
Citat:

Att tröttna på att vädret inte tillåter klättring och att döma av vad som står på internet inte har gjort det på hela året. Satt väl och väntade på bra väder i ett par månader och till slut verkar "rätt jävla risigt väder" vara bra för allt men sett är "förjävla läskigt dödsångestväder".

De har ju inte varit själva med att sitta o vänta på att förhållandena ska bli bättre och med tanke på att han lika gärna kunde ha strykt med förra året när hans klättringspolare dog så har ju inte han och hans sällskap allt för stor skicklighet i timing
Citera
2010-08-06, 14:25
Medlem
zomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFish
Handlar förmodligen om behovet att ständigt pressa sig själv till max eller alla kickar man får. Svårare än så lär det ju inte vara. Lär ju knappast vara dödslängtan i alla fall.

Kanske han sett, upplevt & känt mer under sitt "korta" liv än alla vi andra kommer uppleva på en hel livstid bakom tangentbordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in