2010-07-18, 15:13
Medlem
HackerXXs avatar
När jag köper OCB eller liknande papper så brukar jag få ett brett leende av personalen =)
Citera
2010-07-18, 16:49
Medlem
icarus_gbgs avatar
Varje gång man köper rizzla tittar ju människan lite extra på en. Speciellt om han är just en han och mellan 20 och 30. Ibland kommer ett litet leende.

"Hej, jag vill ha ett packe rizzla, en tändare och 20 donuts tack!"
Citera
2010-07-19, 01:28
Medlem
Sempans avatar
jobbar i tobaksaffär och dom enda som köper OCB eller elements av mig är folk som röker cannabis
Folk som rullar egna cigg köper alltid små rizla, typ John silver eller nåt, iallafall där jag jobbar

Edit: och självklart bildas alltid ett lurigt litet flin på mitt ansikte när jag säljer rizla, kan inte låta bli det bara kommer, faktiskt (självklart röker jag själv cannabis)
Citera
2010-07-19, 07:27
Medlem
Modifys avatar
I Sverige tänker man nog främst på cannabisanvändning när en person kommer in i en kiosk och köper Rizzla/OCB. I Danmark, men framförallt Frankrike är det betydligt vanligare att man rullar sina egna cigaretter. Användningen varierar nog stort länderna emellan.
Citera
2010-07-19, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
I Sverige tänker man nog främst på cannabisanvändning när en person kommer in i en kiosk och köper Rizzla/OCB. I Danmark, men framförallt Frankrike är det betydligt vanligare att man rullar sina egna cigaretter. Användningen varierar nog stort länderna emellan.
jo men just ocb är väldigt stora.. skulle inte tro att det rullas någon tobak i såna öht.
i sthlm är det mer populärt med rullen. och vad fan ska man egentligen ha en rulle till .. ja inte röka tobak iaf fått fula blickar..
Citera
2010-07-19, 14:37
Medlem
vis avatar
har endast köpt OCB en gång. då var jag in i en tobaksaffär med 2 vänner. då frågade försäljaren: "röker ni hasch, grabbar", vi: "nejjj då". och så frågade han om det fanns något bra i stan.. vi palla inte snacka mer med honom så vi stack bara när vi hade betalat
Citera
2010-07-19, 15:48
Medlem
Morgases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
"Hej, jag vill ha ett packe rizzla, en tändare och 20 donuts tack!"

Vet inte riktigt varför men jag halvt dog av garv då jag läste det där

Vet att många rullar egna cigaretter med rizla men antagligen lite ovanligare med ocb?
Citera
2010-07-19, 15:56
Medlem
moondawns avatar
Jag är så jävla feg så att jag inte vågar köpa en pipjävel i min lokala turkkiosk.
Va fan, dom tar ju in dom för att dom ska säljas.
Men är väl rädd om min yttre fasad mot samhället.
Citera
2010-07-19, 17:33
Medlem
Apspektakels avatar
Jag har svårt att tro att speciellt många använder ocb och dylikt till bara tobak, har gjort det några gånger och det har inte varit någon större hit.
Brukar inte få några direkta blickar när jag köper papper, fördelarna med att bo på möllan antar jag men de medelålders arabiska herrarna som stod i kassan när jag köpte papper och ett paket kondomer 3 på natten fick sig ett skratt...
Citera
2010-07-19, 17:37
Medlem
Brossys avatar
Brukar köpa från samma ställe varje gång, nu har det gått så långt att när jag ber om OCB, så brukar det gå såhär:

Brossy: Tjena, har ni OCB Slim King Size?
Han: Hehehehe aa.

Sen tittar han alltid lite finurligt på mig tills jag har gått därifrån.
Citera
2010-07-19, 18:06
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Till att bomba diverse saker har rullpapper fungerat bra
Citera
2010-07-20, 21:15
Medlem
fhoshos avatar
Dem brukar flina/le varje gång jag köper.
En gång var det en brud som praktiserade(~18/19 år) på kiosken(brukar köpa 2 ocb/2 raw åt gången) och hon sa:

Hon: Aha.. du gillar att festa du?
Jag: Uhm.. ah, är väl givet, själv då?
Hon: Hehe, jodå!
Jag: Njaså, är mer än vad man tror :>
Hon: Haha, jag ser ju folk i olika åldrar här varje dag så det kan man säga ja *slänger över växeln* och säger "Ha så kul ikväll då!"

Så är väl rätt obvious (I guess) att folket i kiosken fattar vad man ska använda det till när man köper rizzla, är ju iallafall mer folk som använder det till röka cb än rulla cigg iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in