2010-08-04, 14:21
Medlem
Nyckelsmedens avatar
När jag var yngre (13-14) brukade jag alltid rulla egna cigg, billigast tyckte jag, så jag och en polare brukade alltid sitta öppet på stan och rulla våra cigg, gå runt och röka dom överallt, inte förrän nu på äldre år har jag fattat att alla måste ha trott att jag gick runt och rökte joints förklarar alla skumma blickar jag fick från diverse folk.
Han i kassan där jag köper mina OCB är en solklar stoner, brukar ofta slänga en kommentar som "ha det trevligt ikväll då *smile*" eller bara blinka lite med glimten i ögat
Fast liksom, står man i kassan och säljer dag ut och dag in rizzla till massa invandrare med rastakläder och nedrökta hippies så fattar man ju vad folk använder det till
Citera
2010-08-04, 14:37
Medlem
Har också haft undringar, eftersom dem som rullar sina cigg med rizzla har oftast dem små micro papperna och det blir ju inte mkt holk av en sån :P

har dock fått olika komentarer när jag har handlat papper förr, (typ tänk på mig när du tänder den)
och var nån gång jag köpte 2 paket OCB och kinesen i kiosken fråga om jag skulle till månen, så helt klart så ser folk alla rizzla handlare som cb rökare skulle jag tro.
Citera
2010-08-04, 14:44
Medlem
Argones avatar
Jjo visst brukar dom små le lite eller lägga in en kommentar. Gled in kl 11 och köpte OCB, tre timmar senare kom vi tillbaka och köpte pizza och dom drev med oss ganska mycket om pris, vad som va på osv. och vi stod där som frågetecken haha.
Citera
2010-08-04, 14:50
Bannlyst
Köper små OCB till att rulla cigg. Aldrig fått några blickar, köpte 10packet OCB kingsize slim en gång
bara för dom va så billiga. Inte fick jag nån blick då heller.
SE MIG!!!!!!

mvh
Citera
2010-08-04, 18:38
Medlem
Hah, var på nattöppen mack här i stan efter en väldigt blöt krogrunda och bad om "rullpapper". Tjejen i kassan tittade på mig, gick iväg, tog ett kingsize-paket och sa "Jag antar att du vill ha sådanna här?" och log mot mig...

Ja, jo...
Citera
2010-08-04, 19:00
Medlem
BilboBus avatar
Är väl enda fördelen med att köpa i affär, man får ofta en rolig konversation med han/hon i disken. Självklart fattar dom.

Lycka till/Ha det så kul. Brukar vara det dom oftast säger när man lämnar affären

Tror dock inte än jävel rullar cigg med OCB, då måste man ha någon skruv lös. De har förvisso lite mer cigg liknande papper, men de säljs oftast inte i affärer utan man måste ge sig ut på internt. Jag fick oturen att få dessa med gratis när jag beställde hem massor av olika pappren.
Citera
2010-08-04, 22:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betong_Taxen
långa rullpapper som man rullar Joints med. funkar även fint att skriva hemliga lappar på... perfekt storlek
Vem fan skriver hemliga lappar på rullpapper?

Citat:
Ursprungligen postat av jj72
Jobbar själv i kiosk och kan säga att de finns rätt många som köper rizzla. De flesta är 60 plus och köper löstobak till. Fattar dock inte hur det kan va gott å röka king size cigg..
De som är 60+ köper väl bara små rizzla? Om de köper stora är de garanterat gamla hippies/mods.

Citat:
Ursprungligen postat av vi
har endast köpt OCB en gång. då var jag in i en tobaksaffär med 2 vänner. då frågade försäljaren: "röker ni hasch, grabbar", vi: "nejjj då". och så frågade han om det fanns något bra i stan.. vi palla inte snacka mer med honom så vi stack bara när vi hade betalat
Vad fan? Killen är trevlig och ni nojar sönder och dissar honom?!

Citat:
Ursprungligen postat av Baggz

har dock fått olika komentarer när jag har handlat papper förr, (typ tänk på mig när du tänder den)
och var nån gång jag köpte 2 paket OCB och kinesen i kiosken fråga om jag skulle till månen, så helt klart så ser folk alla rizzla handlare som cb rökare skulle jag tro.
Citera
2013-01-15, 00:18
Medlem
De fanns i ICAbutiken här nån gång fast jag köpte inte där. Hade nog en känsla att de vill kartlägga brukare.
Citera
2013-01-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd
De fanns i ICAbutiken här nån gång fast jag köpte inte där. Hade nog en känsla att de vill kartlägga brukare.

E du en paranoid påg?
Citera
2013-01-15, 02:20
Medlem
Bomba annat knark

Själv har jag fått en kran via köp av silver rizzla, gick till typ såhär (7-eleven)

-Tjaa, paket rizzla silver
-Ahh, så pass? Ska du ha kul ikväll?
-Klart, ocb är slut och bara ni som har öppet
-Fan vad nice! Fan själv slutar man inte först 04.00
-Äh, gå ut och ta en "cigg" nu bara!
-Joo ska det, fett najs sen då jag har allt munchies här och bara kan plocka

Han gav mig sen hans nummer om jag vill "hooka" av han någon gång..
Senast redigerad av pogba 2013-01-15 kl. 02:24.
Citera
2013-01-15, 02:32
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd

Jag tror inte att ICA butiken bryr sig om vad du köper, men är det en mindre ICA butik av typen ICA Nära så kan det bli ett intresse för farbror blå, jag har råkat ut för att farbror blå frågade butiksinnehavaren om OCB (dom stog vid kassan och pratade när klev in i butiken) vilka som köper och turligt nog golade han inte ner sina kunder, kanske delvis för att han var blatte och/eller fattade svenska jävligt taskigt. Men polisen går gärna in och frågar tydligen om butiken är liten nog och om dom säljer OCB papper i ett område känt för droger.
Citera
2013-01-15, 03:04
Medlem
revodnebs avatar
Humm, Rizla ger mig ungdomsminnen från sisådär en 33 år sedan när man rullade sin första cigg med Rizla och Borkum Riff, det var feta tider det. Tyvärr ingen knark för er som gillar sånt, men häftigt var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in