2005-06-18, 15:30
Medlem
Betong_Taxens avatar
Jag hatar att köpa OCB. Gubben i kiosken kollar så jävla surt på mig varje gång jag gör det, särskilt ifall det är andra kunder i butiken skitläskig turkgubbe.

i övrigt så har jag rullat bara tobak i ett OCB papper eftersom jag bara hade små cigg-snuttar kvar (jag skär av ca 1cm utav ciggen när jag meckar), men det va inte så gott som vanliga ciggpapper. Slemmig i munnen blev man oxå
Citera
2005-06-18, 15:32
Medlem
Vad är OCB
Citera
2005-06-18, 15:38
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopa
Vad är OCB

långa rullpapper som man rullar Joints med. funkar även fint att skriva hemliga lappar på... perfekt storlek
Citera
2005-06-18, 16:00
Medlem
sparkfots avatar
I kiosken jag köper mina papper finns det även pipor, bongar och bluntwraps. Är mycket nära vän med förra ägaren av den kiosken och har dammat med i stort sett alla som jobbar där nu. Ganska skönt att det är 5 minuters promenad dit ifrån min lya också..
Citera
2005-06-19, 00:46
Medlem
theleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onerr
Snarare illasmakande.
varför skulle det bli det?
Citera
2005-06-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betong_Taxen
Jag hatar att köpa OCB. Gubben i kiosken kollar så jävla surt på mig varje gång jag gör det, särskilt ifall det är andra kunder i butiken skitläskig turkgubbe.

Har känt av det också ibland när jag köpt men vafan köper de in grejjerna så kan de ju inte sura för att man handlar det av dem. Isf får de sluta köpa in långa papper. Numera köper jag på samma ställe och det är nån utländsk gubbe som jobbar där och ibland nån ung invandrare och de verkar inte bry sig, det är precis som man köper vad som hellst. Sen sitter det ofta en rastafari och spelar på en maskin där också. Säkert rökare Ibland vill man att han ska se att man köper rizzla så kanske man kan bjuda han på en gås eller om han bjuder
Citera
2005-06-20, 13:33
Medlem
Salmons avatar
man har vart med om ett å annat... en gång var det en svensk kärring i kassan som frågade mig när jag köpte cigg å ocb vad jag skulle med dom till!
ciggen e till mig å papprena till min polare som rullar sade jag

då går jag hellre till min favorit kiosk där det sitter en söt invandrar tjejj framför ett stort sortiment av olika rullpapper, hon ser ser på mig konstigt iaf
Citera
2005-06-20, 13:45
Medlem
hyperon4s avatar
det finns en "turk livs" butik i området där jag bor.. han säljer vattenpipor och grejer.. när jag köper rullpapper av honom får jag 2 för 1.. =D
Citera
2005-06-20, 18:53
Medlem
Jag har mest varit med om att jag fått vissa subtila kommentarer, typ "vad har du för tobak då?" eller "vi ses" följt av ett menande leende, detta möts jag ofta av i "turkbodar" när jag ska handla OCB, annars om jag ibland sänker mig till att handla rizzla från pressbyrån ellerl iknande får jag oftast ingen kommentar, men även där har jag i sällsynta fall fått liknande kommentarer som ovan, även ibland nästan arga blickar, men oftast bara ett plant "kunden har rätt"-leende.
Citera
2010-07-18, 13:43
Medlem
OCB är faktist ganska så smaskiga, men jag föredrar Bob marley rizzlor, en affär vid mig som säljer blunt wraps, rizzla, grinders, cones osv.
Dom tittar alltid skumt på en när man kommer in där, efter som man oftast är bäng, men det verkar som de aldrig sett en bäng människa i hela livet, trots att dom har en blaze affär.
Citera
2010-07-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waaad
OCB är faktist ganska så smaskiga, men jag föredrar Bob marley rizzlor, en affär vid mig som säljer blunt wraps, rizzla, grinders, cones osv.
Dom tittar alltid skumt på en när man kommer in där, efter som man oftast är bäng, men det verkar som de aldrig sett en bäng människa i hela livet, trots att dom har en blaze affär.

Sent ute, fail av mig. :O
Citera
2010-07-18, 15:11
Medlem
Jobbar själv i kiosk och kan säga att de finns rätt många som köper rizzla. De flesta är 60 plus och köper löstobak till. Fattar dock inte hur det kan va gott å röka king size cigg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in